PDA

View Full Version : hoge kwaliteit Preamp voor mijn klassieke akoestische gitaar???



errolls
19 september 2013, 23:48
Beste gitaarnet leden,



Ik ben op zoek naar een zeer goede en natuurlijke preamp voor mijn klassieke gitaar met nylon
snaren,

ik heb onder tussen al een paar preamps in mijn gitaren gebouwd waarvan ik tot nu toe nog niet helemaal tevreden mee ben,
ik heb o.a, de; 'Fishman Matrix Infinity Narrow PRO-MAN, de 'Fishman Ellipse Matrix Blend Narrow en nog wat goedkope rotzooi.

De 'Matrix' die ik nu in mijn gitaar heb zitten, vind ik met de 'piezo element' beter klinken dan de 'mic'
die dus bij dit element zit en ik vind het geluid absoluut niet natuurlijk, veel te schel in de hoge tonen en de lage tonen zijn niet om aan te horen.

Mijn versterker is een 'Fishman Loudbox Artist' waar ik overigens wel tevreden mee ben.

Ik ben dus op zoek naar een zeer hoge kwalitatief element die het geluid zo natuurlijk mogelijk weergeeft, het beste alternatief voor een microfoon.

prijs speelt geen rol.


Graag zoveel mogelijk informatie!

HaroldA
20 september 2013, 00:06
Ik ben dus op zoek naar een zeer hoge kwalitatief element die het geluid zo natuurlijk mogelijk weergeeft.

Capitain Obvious vraagt waarom je geen microfoon gebruikt. Als "natuurlijk" een eis is, dan is dat de enige optie, imho.

errolls
20 september 2013, 00:11
Het beste alternatief voor een microfoon moet ik hier bij vermelden,


Capitain Obvious vraagt waarom je geen microfoon gebruikt. Als "natuurlijk" een eis is, dan is dat de enige optie, imho.

guitarkid
23 september 2013, 20:49
Het beste alternatief voor een microfoon moet ik hier bij vermelden,

Ik heb ooit een akoestische gitaar gehoord met een Theo Sharpach versterkings-systeem. Klonk geweldig en is me altijd bij gebleven!!

http://www.scharpach.com/

Midwolda
23 september 2013, 21:19
Toevallig ben ik ook net op zoek naar een goede manier om mijn Furch steelstring uit te versterken, en ik kom voorlopig uit op de LR Baggs Anthem SL, ca. €270,- . Die combineert een vrijhangende microfoon met een undersaddle pickup. Ze maken hem ook in een Classic versie, speciaal voor... juist, klassieke gitaren.
Zie http://www.lrbaggs.com/pickups/anthem-acoustic-guitar-pickup-microphone#tab-2

Swaag
24 september 2013, 16:51
Overweeg de LR Baggs Lyric. Ik heb er één in mijn steelstring hangen, en in combinatie met mijn Fishman Loudbox 100 klinkt het echt bizar echt. Zo echt dat ik mijn steelstrings met piezo maar verkocht heb omdat die opeens heel erg overbodig bleken.