PDA

View Full Version : Moddervette Metal Amp



KjanesWolf
18 september 2013, 21:17
heren en dames,

Voor het raggen van rauwe, trage en snelle soorten metal en stoner zoek ik een vette thuisversterkertje om lekker mee te jammen in de late uurtjes met koptelefoon op voor thuis of onderweg. Mijn ogen zijn gevallen op onder andere
Peavey Vypyr VIP 2
Vox Valvetronix VT20+
Line6 Spider Jam
Blackstar Metal

Voorkeuren voor volle, logge en moddervette metal sound met aansluiting voor koptelefoon en Mp3, mogelijkheid tot looper (ingebouwd of via pedal)

Who give me some advise and maybe a new amp?

Thanks and cheers!

KjanesWolf

Liquid_Metal
19 september 2013, 09:06
Ten eerste heb je niet in het juiste subforum gepost; je post is beter thuis in het versterker-topic. Ten tweede zal ik zeggen wat altijd gezegd wordt: ga testen! Voor logge metal zullen bepaalde versterkers meer geschikt zijn dan anderen dus we kunnen best het een en ander aanraden, maar uiteindelijk gaat het erom wat jij vet vindt klinken. Bovendien is met veel high gain versterkers heus de metal die jij wilt spelen wel te spelen, als je de de amp instelt naar je smaak en speelt zoals je speelt.
Nu je toch in het modelling-forum hebt geplaatst... de versterkers die je opnoemt zijn allemaal klein en zullen dus nooit voor de knalharde live-ervaring van metal zorgen. Als je met koptelefoon gaat spelen raadt ik je aan eens bij de volledige modellers te kijken, die zijn misschien veelzijdiger en sowieso gemaakt om met headset te gebruiken. Je kunt dan de gigantische buizenstacks nabootsen. Check dus Axe-FX, Line6 POD, Eleven Rack, Zoom G3, Boss GT10, etc.

hole
19 september 2013, 16:02
AxeFX doet zware metalen extreem goed ...wel wat prijziger dan de opties die jij noemt KjanesWolf

edit: Hier verder?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?162750-Moddervette-Metal-Amp&p=3018583#post3018583

beruk
19 september 2013, 16:55
http://a1.images4.thomann.de/pics/prod/260915.jpg
http://www.korg.com/pandoramini
knallen.

claus
5 november 2013, 23:44
mss laney ironheart irt studio eens checken

Speeddemon
9 november 2013, 21:34
de versterkers die je opnoemt zijn allemaal klein en zullen dus nooit voor de knalharde live-ervaring van metal zorgen.
Ik zal niet ontkennen dat knallen over een 4x12" cab vet klinkt, maar je generaliseert dusdanig, daar bij nader onderzoek ineens blijkt dat bijv. zo'n Peavey Vypyr VIP 2 of de Spider Jam al een 1x12" ampje is, en dat is voor thuis al erg leuk! (zo'n Vox VT20+ met z'n 1x8" zal echt geen zoden aan de dijk zetten qua laagweergave en daardoor zeker niet bij stoner metal. )



Als je met koptelefoon gaat spelen raadt ik je aan eens bij de volledige modellers te kijken, die zijn misschien veelzijdiger en sowieso gemaakt om met headset te gebruiken. Je kunt dan de gigantische buizenstacks nabootsen. Check dus Axe-FX, Line6 POD, Eleven Rack, Zoom G3, Boss GT10, etc.
Ik zou zelf niet zo snel een AxeFX aanraden, wanneer de topicstarter duidelijk in een heel ander prijsbereik aan 't zoeken is (200-500 euro ipv 1500+!) :soinnocent: