PDA

View Full Version : Moddervette Metal Amp



KjanesWolf
18 september 2013, 20:16
heren en dames,

Voor het raggen van rauwe, trage en snelle soorten metal en stoner zoek ik een vette thuisversterkertje om lekker mee te jammen in de late uurtjes met koptelefoon op voor thuis of onderweg. Mijn ogen zijn gevallen op onder andere
Peavey Vypyr VIP 2
Vox Valvetronix VT20+
Line6 Spider Jam
Blackstar Metal

Voorkeuren voor volle, logge en moddervette metal sound met aansluiting voor koptelefoon en Mp3, mogelijkheid tot looper (ingebouwd of via pedal)

Who give me some advise and maybe a new amp?

Thanks and cheers!

KjanesWolf

Tankman
18 september 2013, 20:31
Volle logge metal sounds met koptelefoon en mp3 aansluiting en een looper die aan te sturen is via een pedaal. Klinkt als een Peavey Vypyr VIP-2. Die dingen zijn echt te gek.

arjanb01
18 september 2013, 20:37
Yamaha thr 10x? Te gekke amp en via cubase en laptop opnames te maken! Stereo geluid en ideale oefenamp ! Aanrader! Heb net ff weer geoefend met mijn eigen thr en te gek met hoofdtelefoon te gebruiken terwijl de kleine slaapt boven.

Tankman
18 september 2013, 20:42
Yamaha thr 10x? Te gekke amp en via cubase en laptop opnames te maken! Stereo geluid en ideale oefenamp ! Aanrader! Heb net ff weer geoefend met mijn eigen thr en te gek met hoofdtelefoon te gebruiken terwijl de kleine slaapt boven.

Eerlijk gezegd vind ik de sounds van de 10x nogal tegenvallen. De paar high gain sounds die in de normale THR10 zitten vind ik vele malen beter!

Bijl
19 september 2013, 15:46
Mijn ogen zijn gevallen op onder andere
Peavey Vypyr VIP 2
Vox Valvetronix VT20+
Line6 Spider Jam
Blackstar Metal


De Spider Jam is een leuk ding wat betreft mogelijkheden, de high gain sounds zijn wel oké. Niet fantastisch maar je kan je er goed mee amuseren.

De Vypyr doet het qua klank veel beter. Je kan ook de Blackstar ID:30 nog checken, die klinkt ook zeer overtuigend.

Hoe het zit met aansluiteningen e.d. van de Blackstar Metal series weet ik niet, en welke van de hele productlijn je op het oog hebt staat er niet bij. Maar als het geld geen grote rol speelt zou ik een Blackstar HT5 Metal aanraden.

Marc Oblivian
19 september 2013, 15:50
Mesa Boogie Triple Rectifier. Wel een beetje lomp om te mee te nemen in de auto, trein of thuis op de bank, maar moddervetter komen ze bijna niet.
Of er een koptelefoonaansluiting op zit weet ik niet.

beruk
19 september 2013, 15:51
Mesa Boogie Triple Rectifier. Wel een beetje lomp om te mee te nemen in de auto, trein of thuis op de bank, maar moddervetter komen ze bijna niet.
Of er een koptelefoonaansluiting op zit weet ik niet.
:seriousf:

Bijl
19 september 2013, 15:55
(...)jammen in de late uurtjes (...) voor thuis (...)


Mesa Boogie Triple Rectifier

Niks meer aan toe te voegen, meteen doen! :seriousf:

YannickH
19 september 2013, 17:37
op de 50 watt stand klinken ze nochtans lekker op laag volume ;)

Buzzel
19 september 2013, 19:06
Zo'n peavey vyper laatst geprobeerd in een winkel. Zelfs de zelf verkoper vond het een kut ding, maar aan de andere hand speel ik geen metal, en kwam er uit dat ding alleen idioot veel gain. Dus misschien wel geschikt ;)

mezelf
19 september 2013, 20:55
Orange dark terror? Er is best nog wel wat metal te halen uit die broodtrommeltjes. Laatst nog een uitgeprobeerd. Zit alleen geen koptelefoon ingang op. Maar die 7 watt stand is daarin tegen wel fijn voor thuis.

Bijl
24 september 2013, 01:11
Zo'n peavey vyper laatst geprobeerd in een winkel. Zelfs de zelf verkoper vond het een kut ding, maar aan de andere hand speel ik geen metal, en kwam er uit dat ding alleen idioot veel gain. Dus misschien wel geschikt ;)

Wat een kutverkoper was dat dan. Gelukkig weet Ola Englund wél hoe je er een goed geluid uit kan krijgen:


https://www.youtube.com/watch?v=fNJk-4cgyxE

Buzzel
24 september 2013, 12:56
Wat een kutverkoper was dat dan. Gelukkig weet Ola Englund wél hoe je er een goed geluid uit kan krijgen:


Nee hoor, tis gewoon een kut ding.

Jasper.
24 september 2013, 13:27
Ola Englund krijgt overal een goed geluid uit haha. Jammer is alleen dat het allemaal zo van hetzelfde klinkt bij hem.

Bijl
24 september 2013, 14:58
Nee hoor, tis gewoon een kut ding.

Tsja, tegen zulke sterke argumenten kan ik niet op. Je hebt gelijk.

Zullen we het nu gaan hebben over buizen versus modelling? Ik heb het al een tijdje niet langs zien komen maar ik ben er nog niet uit wat nou beter is hoor.

Buzzel
24 september 2013, 18:40
Tsja, tegen zulke sterke argumenten kan ik niet op. Je hebt gelijk.

Zullen we het nu gaan hebben over buizen versus modelling? Ik heb het al een tijdje niet langs zien komen maar ik ben er nog niet uit wat nou beter is hoor.

Nou wat argumenten:

zo veel gain dat je er een heel arsenaal aan metalheads er mee kan verblijden. Daarnaast schel en absoluut geen bottom end. vaag instellingspaneel dat je na 3 maanden een beetje snapt. Zelfs in de demo hoor je af en toe dat als je per ongeluk op een knop drukt je een bak volume krijgt waar je u tegen zegt.

Nog over dat ola filmpje, als je iets 30 keer reamped (oid), zoals in de intro, klinkt het altijd wel 'vet'....En die clean heeft erg vage breakup in dat filmpje.

Maar zoals ik al zei, IK speel geen metal, dus misschien is hij voor de TS wel geschikt.


Aangezien jij het ook graag nog even hebt over buizen versus modelling:

Koop een buizen bak als je een verwarming wil in je oefenruimte, en modelling als je 1000miljoen sounds uit 1 apparaat wil. Mij hoor je nooit zeggen dat een goeie modelling bak niks waard is. De filmpjes van Bret Kingman (met zijn fractal FX filmpjes) hebben mij daar van overtuigd.

Terminus
25 september 2013, 12:21
Nou wat argumenten:

zo veel gain dat je er een heel arsenaal aan metalheads er mee kan verblijden. Daarnaast schel en absoluut geen bottom end. vaag instellingspaneel dat je na 3 maanden een beetje snapt. Zelfs in de demo hoor je af en toe dat als je per ongeluk op een knop drukt je een bak volume krijgt waar je u tegen zegt.

Nog over dat ola filmpje, als je iets 30 keer reamped (oid), zoals in de intro, klinkt het altijd wel 'vet'....En die clean heeft erg vage breakup in dat filmpje.

Zelf speel ik wel regelmatig metal, en ik herken jouw ervaringen deels. De versterker heeft een hoop gain, maar deed voor mijn gevoel ook redelijk goede mid gain geluiden. De geluiden die je later in het filmpje van Ola hoort zijn zonder al te veel moeite wel uit een Vypyr te krijgen. Dat er niet zo veel bottom end uit het apparaat komt is te verwachten van een 15 watt combootje.

Echt makkelijk in te stellen is de versterker inderdaad niet. Voordeel is dat als je de versterker eenmaal begrijpt dat je een hoop mogelijkheden hebt, zoals presets en voor elke amp model twee kanalen.

Die rare breakup is iets wat voor de hele versterker geldt. Als je goed naar die clips luistert hoor je het eigenlijk in alle geluiden een beetje. Er gebeurt iets raars als het signaal uit je gitaar ongeveer halverwege tussen sterk en zwak zit, bijvoorbeeld bij een doorklinkend akkoord. Het is moeilijk te beschrijven maar het is merkbaar en het is er bij alle versterkers in zekere mate.

tommus42
25 september 2013, 12:27
Metal is voor mietjes:rockon:.
Maar ik zou een mooie buizenamp kopen, eventueel een 5 wattertje, met een pedaaltje zoals de Boss metal core? Ken hem niet persoonlijk, maar een zware oversturing kun je prima uit pedaaltjes halen, heb je als je bij zinnen bent gekomen een mooi(e) versterker(tje):D

JDB7
25 oktober 2013, 08:16
Engl amps klinken ook lekker op laag volume, Diezel Vh4 prachtig amp maar heeft zijn eigen geluid, voor metal vin ik het persoonlijk 1 van de beste, of meschien een Blackstar, je kan ook een mod uitvoeren ik heb dit gedaan met mijn JCM 800 gewoon door middel van pedaal kamer volume, de sound is prachtig enkel klinkt het alsof je door 2 speakers speelt ipv 4, hotplate vin ik persoonlijk minder beter een mod uit te voeren, en zo heb je een amp voor kamervolume en groot optreden