PDA

View Full Version : tja, dan ook maar mijn schatje online!



renier
28 juni 2003, 21:07
omdat het een goede traditie begint te worden hier, mijn gitaartje ook online.

http://members.home.nl/renierh/gear/rg560_full.jpg

Het is een Ibanez Rg 560 uit eind jaren 80, met de zo typerende hals uit die tijd. volgens de kenners "so thin, it almost gives you papercuts!"

uitgerust met de EDGE tremelo, een vand e beste FR licensed kopieen ooit gemaakt.

de standaard pups zijn vervangen door een Dimarzio super distortion in de brugpositie, een Dimarzio Class of '55 in de middenpositie en een Seymour duncan Jeff Beck Junior in de halspositie (op deze foto staat de oude pickup, een custom shop dual rail er nog in)

de body is, net als de headstock, opnieuw gespoten in de kleur maroon. het ibanez logo is opnieuw met witzilver overgespoten.

hij is net gerestaureerd, en blijft tot het einde der tijden mijn gitaartje :satisfie:

Wilson
28 juni 2003, 21:09
ahhh wat een schatje!

Soulflyhigh
28 juni 2003, 21:10
Nice Ibbie! :-D Leuk dat ook dat plaatje onder de tremolo (ik weet niet hoe dat heet) is meegespoten. Al met al mooi ding man :-D

renier
28 juni 2003, 21:16
Nice Ibbie! :-D Leuk dat ook dat plaatje onder de tremolo (ik weet niet hoe dat heet) is meegespoten. Al met al mooi ding man :-D

plaatje onder de tremelo?.. alles wat daar zit is volgens mij gewoon hout, maar inderdaad, hij is gewoon in z'n geheel naar de spuiter gegaan. ook de afdekplaatjes zijn allemaal meegspoten.

tja, ik wou eignlijk een nieuwe kopen, maar ze speelt nog steeds zo super, dat wat nieuwe pups en een nieuw kleurtje me een beter plan leken...

BLOK182
28 juni 2003, 21:43
Mooi dingetje, speelt volgens mij als een tiet!

sash
28 juni 2003, 21:47
Ben niet zo'n Ibanez fan, maar hij is erg mooi!

renier
28 juni 2003, 22:07
Mooi dingetje, speelt volgens mij als een tiet!

inderdaad, het iseen echt werkpaard..

ik kan iedereen een RG uit die periode aanraden.. mijn nederige mening: zo worden zeniet meer gemaakt. ik heb op veel rg 5 series gespeeld uit de latere periodes, en ik prefereer deze toch echt. niet zozeer beter, maar gewoon... anders.

vooral met de toch wat retro pickups die er nu inzitten heeftie de bespeelbaarheid van een superstrat, maar de geluiden van een 57'er strat (die class of 55 in combi met de JB) of een les paul (super distortion met veel bass en een beetje gain). voor mij best of both worlds.


raar dat je dat overigens niet meer ziet bij superstrats. de meeste mensen gaan toch voor EMG's of tone zone's of evolutions of dergelijke...

Ronald
28 juni 2003, 22:08
heel mooi gitaartje , en ook strakke kleur :)

oliver538
28 juni 2003, 22:48
Heej neef,

dit ziet er inderdaad een stuk mooier uit zo! Erg stoer, dat bordeauxrood met die zebra-elementen.
Ik kom deze week nog wel eens langs, moet toch ff horen hoe ie nu klinkt!!

(Ik ben bang beter dan mijn Ibbie, wordt toch ook eens tijd voor nieuwe elementen...)

Mzzl,
Oliver

Hankey
29 juni 2003, 02:19
RG's zijn en blijven mooie gitaren :)