PDA

View Full Version : volumepedaal en fuzz



FruscianteFan
18 september 2013, 15:35
Ik wil misschien een volumepedaal. Omdat de volumeknoppen van mijn Gretsch niet zo geschikt zijn voor swells die ik voorheen op mijn Jaguar deed.

Nu is het misschien sowieso beter om een pedaal met lage impedantie te nemen en die achter al mijn drives te zetten ofzo, maar het zou denk ik praktischer zijn (al is het maar omdat mijn plank helemaal stampvol zit) om hem als eerste in de keten te zetten. Daarnaast zie ik ook meer Boss FV50 H's aangeboden dan L's.

Echter, ik heb een ZVEX Fuzz Probe. Zo'n fuzz die weliswaar niet per se opschoont met de volumeknop, maar hij interageert wel degelijk heel erg met de volumeknop van m'n gitaar, en er wordt dan ook steevast aangeraden om hem als eerste in de keten te zetten. Mijn vraag is nu: geldt een passief volumepedaal met hoge impedantie als 'effect' tussen gitaar en fuzz die dus alle interactie verstoort, of zou een volumepedaal juist werken als extra volumeknop die hetzelfde effect heeft als wanneer er niets tussen gitaar en fuzz zit?

FruscianteFan
20 september 2013, 17:49
niemand?

.

SuperFuzz
20 september 2013, 19:27
Weet het niet 100% zeker, maar logisch gezien wordt altijd gezegd dat je geen gebufferd pedaal voor je fuzz moet zetten, omdat het (straf me maar als ik het verkeerd zeg) je impedantie verandert en daardoor de interactie tussen je gitaar en fuzz niet meer is zoals het hoort en je fuzz ook schel gaat klinken. Een passief volumepedaal is niet gebufferd en doet dit dus niet. Het is net als een extra volumeknop op je gitaar en zou dus niet met je fuzz mogen kloten.

lauke_101
21 september 2013, 11:06
Wat Superfuzz zegt klopt als een bus. Een passief volumepedaal bevat echt alleen maar een potmeter.