PDA

View Full Version : wie weet iets over audition gitaren.



wietse
28 juni 2003, 20:57
vandaag op m'n rommelmarkt stroop tocht een paar gitaren gekocht waarvan 1 audition en een merkloos heel vroeg japans ding kosten samen me 65 euro.
de audition is in bijna perfecte staat maar kan weer niks over het merk vinden, weet alleen dat ie japans is uit late 60 vroege 70 jaren.
hij heeft een stratstyle body (geen spaanlaat een echt blok hout) alleen kleiner één enkele soapbar element met open gewerkte kap waardoor ik kan zien dat het element afgeschermd is met ....jawel goud folie.
chromen slagplaat en een bigsby achtige tremelo.
en een kleine asbak over de snaren heen.
het ding speelt lekker en klinkt ook niet verkeerd alleen de tuners zijn echt cheapo of ze van een goedkope akoustische plank afkomen.
ohja hij is sunburst.
dus wie heeft er ooit van gehoord ???????

BLOK182
28 juni 2003, 20:59
Nooooit van gehoord, maar ik ben nu wel heeel benieuwd naar de foto's!

wietse
28 juni 2003, 23:06
mail je wel effe een paar foto's dat plaatsen lukt me niet.

SiNiSTRaL
28 juni 2003, 23:09
mail mij dan ff die foto's/stuur via msn, dat zet ik ze wel ff online voor je

wietse
28 juni 2003, 23:13
oke ze zijn onderweg.

SiNiSTRaL
28 juni 2003, 23:16
komen ze:

http://members.lycos.nl/muzikantenforum/wietse1.jpg
http://members.lycos.nl/muzikantenforum/wietse2.jpg
http://members.lycos.nl/muzikantenforum/wietse3.jpg

Funkblaster
29 juni 2003, 00:17
ik herken die headstock, ik heb keyboard les en mijn lerares heeft ook zo´n ding staan alleen dan een telecasterachtige

crowdsurfer
29 juni 2003, 08:44
waar was die rommelmarkt?

wietse
29 juni 2003, 08:56
waar was die rommelmarkt?

in makkinga elke laatste zaterdag van de maand ,met mooi weer goede schoenen aantrekken want dan is ie wel 2 km lang betekent dus 4 km lopen.
heb ik de laatste tijd steeds mazzel met gitaren vorige keer een goedkope
fender mustang kopie voor 35 euro en nu 2 gitaren voor 65 euro.
de man van wie ik die kocht heeft een muziek museum in boyl en zat schijnbaar om geld verlegen.
hij verkoopt wel vaker wat eigenlijk nooit duurder dan 100/150 euro en alles werkend en speelbaar.

crowdsurfer
29 juni 2003, 09:15
lijkt me wel koel om een gitaar op de rommelmarkt tegen te komen :-D en dan refinishe lekker prutste!

wietse
29 juni 2003, 10:20
het is ook leuk zo heb ik al een hele collectie opgebouwd voor weinig geld en er zitten soms echt goede gitaren tussen ,je ziet ook wel eens een gitaar voor je neus weg gaan 3 keer gehad ook in makkinga.
de eerste keer was een 12 snarige gibson akoustisch ging weg voor 200 gulden was net te laat ,de andere was een ibanez les paul model die kocht iemand voor 100 gulden.
en laatst nog een egmond es 335 model ging voor m'n neus weg voor 40 euro.
dat is dan wel balen natuurlijk maar de andere keer heb je weer mazzel.

JaM
29 juni 2003, 10:36
WAAAA!! :-( Dat wil ik ook wel... Zal toch iets vaker rommelmarkten moeten afstruinen denk ik... maar gefeliciteerd met de aankoop, ben jaloers maar veel plezier ermee :) .