PDA

View Full Version : Digitech Whammy V demo



Eezz
17 september 2013, 15:53
Ik heb onlangs mijn Whammy IV vervangen door de Whammy V, voornamelijk omdat de V true bypass is en de IV een beroerde gebufferde bypass heeft waardoor ik hem in een loop moest zetten. Maar naast de bypass heeft de V ook een betere tracking en een paar toffe standjes zoals een secunde, een kwart of een kwint lager. In combinatie met de betere tracking zijn die drop tune standjes best bruikbaar, mits je niet voor een al te realistisch en hifi geluid gaat.


http://www.youtube.com/watch?v=iQQVh8HU3Ns

hega
17 september 2013, 16:24
Klinkt echt fantastisch.
Wist niet dat je er zulke mooie klanken mee kon maken.

Sinner
25 september 2013, 23:59
Mooi! Heel sfeervol
Ik heb zelf ook een Whammy V en ben er erg tevreden mee. Er zijn alleen soms momenten dat ik de slechte tracking/glitchiness van de iV mis. :-)

Eezz
26 september 2013, 08:03
Daar is die classic mode voor toch?

lasagna
17 november 2013, 21:18
Ik ben ook erg tevreden met mijn Whammy 5 en alhoewel ik meestal de Classic mode gebruik ervaar ik merkbaar wat tonesuck in Chord Mode als het pedaal geactiveerd is met de hiel van het pedaal helemaal naar beneden voor 100% dry uiteraard. Iemand anders daar ook last van? Vraag me af of ik een rotte appel heb...

edit: Het is met name het hoog wat weggefilterd wordt van mijn bijvoorbeeld mijn zvex mastotron en ehx pog2. Plek in de chain maakt weinig verschil. Schakelen tussen de verschillende standen op de whammy5 maakt niet uit, overal tonesuck BEHALVE de ''shallow'' en ''deep'' detune modes.

apekop
20 november 2013, 00:37
hmmm...die tonesuck zou toch eigenlijk niet moeten kunnen, zeker niet met die true bypass.
Is het alleen in chord mode?

Ik heb de laatste weken ook behoorlijk wat GAS voor een Whammy V ondanks dat ik een Axe fx II heb. Vooral voor de octave up geluiden gebruik ik veel. Hoe is nu eigenlijk de tracking? hoor je bij octave up (solo, dus zonder origineel gitaar geluid) en 2 octave up een merkbare vertraging?

Mooie demo BTW!

lasagna
20 november 2013, 12:00
hmmm...die tonesuck zou toch eigenlijk niet moeten kunnen, zeker niet met die true bypass.
Is het alleen in chord mode?


Yup. De true bypass is overigens voor als 'ie uit staat en dan heb ik ook geen tonesuck.

apekop
20 november 2013, 22:30
ok, ik ben ook benieuwd of andere die tonesuck bij de chord mode ook ervaren. Zou toch zonde zijn als het zo is.