PDA

View Full Version : Brunetti singleman head hard genoeg?



mennen08
17 september 2013, 13:38
Hallo allemaal!

Afgelopen tijd ben ik een beetje geweest oriënteren voor een nieuwe amp. Dit onderwerp is vast en zeker wel eens eerder voor gekomen maar ik kon het niet vinden op het forum.
Hoe klinkt de brunetti singleman head op een groot optreden? is de 50w genoeg? of gaat bij hoger volume de kwaliteit omlaag. want bij mijn fender hotrod deluxe III heb k een beetje dat hij bij harder volume niet echt mooier gaat klinken.

Of zou de hook R20/40 een betere optie zijn?

groet martijn

vidar
17 september 2013, 14:07
Tenzij je zonder een PA 1000 man wil bereiken en tegelijk spatjehelder clean wil is 50 Watt meer dan genoeg voor elke gelegenheid. Als je jezelf op het podium niet lekker hoort, kantel je versterker tegen een kleine flightcase zodat ie recht op je oren staat. Afgelopen zondag nog gespeeld met een geleende vox ac15 in een 18 koppige band met 8 blazers in een galmende loods. Versterker op me oren gericht en hoorde mezelf prima ondanks dat ik naast de drummer stond.

De hook R20 zou, afhankelijk van het genre, misschien aan de kleine kant kunnen zijn, maar de R40 is ook ruim genoeg bemeten voor elke praktisch denkbare situatie.

Kim Wilson
17 september 2013, 14:11
De Hotrod Deluxe wordt idd schel en schreeuwerig op hogere volumes. Dat is een typisch Hotrod-kwaaltje. Ik verwacht die problemen niet bij de Brunetti. Narmaal gesproken moet je met 40 of 50 watt prima uit de voeten kunnen. Ik heb een 40 watt Fender Vibrolux Reverb en daarmee kan ik echt knalhard draaien zonder dat het lelijk gaat klinken.

pasqual
17 september 2013, 15:10
Normaal gesproken moet 50 watt voldoende zijn. Ik heb een Engl Thunder combo die uitstekend op hoog volume klinkt, zelfs beter... Maar de Hotrod 3 heb ik weg gedaan (onder andere) voor dit euvel. Hier blijft helemaal niets van over op hoog volume. Thuis klinkt ie goed, voor de rest is het een waardeloze grafbak.