PDA

View Full Version : roland, de belgische bluesgitarist



Pee
28 juni 2003, 20:16
Kent iemand roland? hij speelt blues en lijkt nogal gekend in zijn wereld. Hoe is zijn muziek?

ColtraneMatrix
28 juni 2003, 22:14
onbekend bij mij :???:
ik denk dat de enige bekende belgische gitaristen zijn:
Django Reinhardt, Philippe Catherine, Eric Melaerts (let niet op de schrijfwijze)

philbee
29 juni 2003, 21:33
Roland is de soort John Lee Hooker van Belgie heeft met ongelooflijk veel mensen gespeeld. Echt goed, als gitarist, is ie niet, meer een icoon. Enige tijd geleden heeft ie nog met El Fish gespeeld wat in Belgie wel een super bluesband was. Ze spelen volgens mij nog maar zijn inmiddels ook andere wegen als de blues ingeslagen, geef ze geen ongelijk, ze moeten ervan leven.

Harry
30 juni 2003, 09:58
Roland (van Kampenhout of zoiets?) heeft ook nog bij een band van Arno Hintjes gespeeld, Charles et les Lulus. Hij was toen al jaren bekend als solo-artiest.

JanVH
8 juli 2003, 15:33
Roland is een bluesman bij uitstek. Hij speelt idd ook andere stijlen, maar hier in België is hij zo wat het gezicht van de blues. Hij ziet eruit als een man die al jaren niets anders drinkt dan bier en zich al maanden nie meer heeft gewassen... Ge ziet hem stinken, bij wijze van spreken...
Hij is natuurlijk wel een goeie bluesgitarist...

En El Fish is inderdaad een andere weg ingeslagen. De zanger/gitarist is een paar jaar geleden uit de groep gestapt om onduidelijke redenen, en sindsdien is er heel wat anders te horen dan de blues. Spijtig, want cd's als Blue Coffee van El Fish waren echt wal goeie bluescd's...

Harry
8 juli 2003, 15:41
ken je ook de Seatsniffers? Dat vind ik nou een leuke band. Heb ze zien optreden met Jason, van Jason & the Scorchers. Erg goed was dat.

JanVH
8 juli 2003, 15:54
Yepz,
zalig zijn die... Da's nog muziek zoals muziek moet zijn: voor de mensen, en niet voor de muzikanten. Alles moet niet altijd technisch perfect in orde zijn en pokkemoeilijk...

Snow
25 juli 2003, 20:11
Philbee

Ik hoor z'n muziek niet zo graag maar kheb eens een optreden van m gezien op een bluesfestival die ik nooit zal vergeten

Hij speelde eerst een paar goeie blues songs tot ie uiteindelijk tot een +- 10 minuten durende solo kwam die me bijna achterover liet vallen
Weet je die trage ruwe bluessolo's van Jimi, wel met m'n ogen dicht zat Jimi daar te spelen
Was echt beestig en heb m nooit meer zo zien spelen, hij zag dan ook zo rood als een tomaat, ging van podium af en vertrok in z'n 2PK

Dus hij is echt wel goed als ie zin heeft Philly

Hoe gaat het trouwens met jou? Verkoopt die CD een beetje? ga ff site checken

Later amigos

Link naar Roland Site http://users.pandora.be/vanslycken/roland/

sash
28 juli 2003, 02:30
Ha Snow!

Jou heb ik hier ook een flinke tijd niet meer gezien. Alles goed nog?

Ronnie Earls nieuwe album al gehoord?

Snow
28 juli 2003, 14:08
Hey Sash

Ja goed man en me jou?

Gisteren ff naar de Gentse Feesten geweest omdat Roland iets speciaals ging doen voor z'n verjaardag (59) maar ik vond niks speciaals aan 15 minuten durende Jams waar toch geen hoogtepunten in komen (solowerk en zo)
Geen blues nummers ook, zoals ik al zei die kerel moet er echt zin in hebben
Zeg heb jij video of DVD van SRV Unplugged MTV of bestaat die niet?
Ik heb een clipje van pride & joy waar hij op een acoustische 12 snaren speelt en klint echt gaaf
Ik ben bezig met m'n website en zal m binnenkort posten, die clip zal dan in het forum zitten

Oh en welke CD heeft Ronnie uit? is ie goed? (domme vraag ja)

Keep on playin the Blues!

sash
28 juli 2003, 20:17
Hey Sash

Ja goed man en me jou?

Gisteren ff naar de Gentse Feesten geweest omdat Roland iets speciaals ging doen voor z'n verjaardag (59) maar ik vond niks speciaals aan 15 minuten durende Jams waar toch geen hoogtepunten in komen (solowerk en zo)
Geen blues nummers ook, zoals ik al zei die kerel moet er echt zin in hebben
Zeg heb jij video of DVD van SRV Unplugged MTV of bestaat die niet?
Ik heb een clipje van pride & joy waar hij op een acoustische 12 snaren speelt en klint echt gaaf
Ik ben bezig met m'n website en zal m binnenkort posten, die clip zal dan in het forum zitten

Oh en welke CD heeft Ronnie uit? is ie goed? (domme vraag ja)

Keep on playin the Blues!

Ja alles goed hier hoor!

Voor zover ik weet bestaat er wel een VCD van die (illegaal) uitgebracht is.
De audio opnames van het MTV Unplugged concert zijn uitgebracht op de Boxed set (Pride 'n Joy, Testify en Rude Mood, zijn ook te downloaden dacht ik).

Dit is Ronnie's nieuwe cd: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00008J2PR/qid=1059416162/sr=8-1/ref=sr_8_1/104-1481540-0183904?v=glance&s=music&n=507846

De soundclips zijn in ieder geval veelbelovend, ga em vandeweek bestellen. Volgens mij issie echt weer back to the old days, qua sound en ruigheid van spel. Ik heb er veel goeie dingen over gehoord.

Snow
29 juli 2003, 10:14
Ronnie's nieuwe CD klinkt echt lekker, mooie CD cover ook trouwens

De MTV unplugged songs van SRV heb ik al, hopelijk krijg ik die VCD ook nog eens te pakken

Zeg heb je nog Videos van SRV of Jimi?

K'heb er een paar en een echte aanrader is SRV Live at the El Mocambo

Van Jimi zou ik nog graag "Isle of Wight" en "Band Of Gypsys" hebben

Oh en van Ronnie heb ik "Blues Guitar with Soul", een instructievideo waar hij in feite veel te veel weggeeft van z'n spel hehe, je ziet m al z'n gevoel in ieder nootje stoppen, die kerel is echt uniek.

Later amigo ;)

sash
29 juli 2003, 12:51
Ronnie's nieuwe CD klinkt echt lekker, mooie CD cover ook trouwens

De MTV unplugged songs van SRV heb ik al, hopelijk krijg ik die VCD ook nog eens te pakken

Zeg heb je nog Videos van SRV of Jimi?

K'heb er een paar en een echte aanrader is SRV Live at the El Mocambo

Van Jimi zou ik nog graag "Isle of Wight" en "Band Of Gypsys" hebben

Oh en van Ronnie heb ik "Blues Guitar with Soul", een instructievideo waar hij in feite veel te veel weggeeft van z'n spel hehe, je ziet m al z'n gevoel in ieder nootje stoppen, die kerel is echt uniek.

Later amigo ;)

Uiteraard heb ik El Mocambo en Live at Austin Texas.

Isle of Wight was laatst op TV hier, kheb em opgenomen. Verder heb ik natuurlijk Woodstock en nog een Hendrix docu.

Die video van Ronnie heb ik best wel interesse in. Waar heb je die vandaan?

Snow
29 juli 2003, 14:32
Euh Piens dacht ik

1 van de supermarkten in België lol

Paar jaartjes geleden

Ja Woodstock heb ik ook en een paar docu's

Dan nog Monterey, Atlanta en Rainbow Bridge

Van Stevie nog "Pride & Joy"

Live at Austin Texas even goed als El Mocambo of nog beter?

Pee
29 juli 2003, 19:11
Ik heb The Isle of Wights opgenomen en ik woon in Deinze...

Snow
29 juli 2003, 19:51
Godver dat ik dat nu gemist heb

Was het onlangs?

Ter was toch onlangs iets met Jimi op TV

Red House Klinkt zo al beestig, wat moet dat dan zijn met beeld erbij

Laterz

sash
29 juli 2003, 23:09
Was op Nederland 3. Weet niet of jij dat kan ontvangen.

Kheb trouwens vandaag de nieuwe Ronnie Earl cd gekocht en hij is echt SUPER! Kheb em al erg aandachtig beluisterd en vind dit z'n beste cd tot nu toe (op live in Europa na, misschien). Zeker weten beste studioplaat.

Komt denk ik ook, omdat niets geperfectioniseerd is. De meeste nummers zijn gewoon in 1 keer opgenomen en het hele album geloof ik in 2 of 3 dagen.

philbee
29 juli 2003, 23:50
hee snow en andere bluesguys. Still alive?
check eens http://www.hendrixfiles.com/HendrixFilesTour2003.htm
misschien zie ik jullie wel bij een van de optredens in okt.

Pee
30 juli 2003, 09:32
spijtig, iets te ver. wanneer doen jullie eens een tournee in belgie?

Snow
30 juli 2003, 10:42
Hey Philbee ;)

Ik leef nog, alles goed met jou en de band?

Tot mijn grote spijt toch iets te ver voor mij

Hmm wel ik zal zeker proberen want zo'n optredens maak je tegenwoordig nog zelden mee

Oh en heb je al een Bassist gevonden?

ps. Ik vind uwe CD van Hendrix Files niet op Kazaa, kunt ge m efkens doorsturen hehehe

Zeg amigos kheb hier nen website gemonteerd maar kheb het m'n eigen zodanig moeilijk gemaakt dat ik bijna niks meer kan toevoegen :P
Er staat wel een Guitar Tuner op in EB (halve toon lager) omdat die niet te vinden is en een forum met allerlei topics

http://users.pandora.be/wimsguitarsite/

Oh en Sash clipje van SRV Unplugged hier

http://users.pandora.be/wimsguitarsite/SRV.mov

Laterz ;)

philbee
30 juli 2003, 22:36
we hebben de tour in Antwerpen aangeboden, geen animo voor zeggen ze, tja dan spelen we maar 5 keer in NL en nog een keer in Duitsland.

Bassist hebben we gevonden, evenals een nieuwe gitarist en toetsenman, grote schoonmaak noemen ze dat. Haha nee alles in goed overleg gelukkig, ouwe bassist komt nu naar de repetities kijken.

sash
2 augustus 2003, 17:06
Wie zijn die nieuwe gitarist en toetsenman dan?