PDA

View Full Version : HNGD Gibson Les Paul 1956



SBe
16 september 2013, 16:21
Er hangt een verhaaltje aan:
Vrouw gaat er vandoor bij haar vent en neemt uit wraak één van zijn gitaren mee...
Stelt ze te koop voor een snel prijsje en de eerste die er kan achterkomen is de winnaar... of zoiets..:soinnocent:

Ik weet ook de detailles niet maar zo kwam het over, bij aankomst vertelde haar zoon mij wat voor een klootzak zijn vader wel niet is etc... In een huis vol kartonnen dozen, ze waren twee dagen ervoor slechts verhuisd.
Resultaat voor mij:
Een Gibson 1959 gold top Custom Shop uit 2005 uit absolute nieuwstaat, er zaten nog de originele snaren op en de hangtags hingen er nog aan. Deze was gekocht als investering en dus nooit op gespeeld geweest... Raar dat iemand dat doet met een nieuwe gitaar, een oude als investering tot daar aan toe.. ma soit.
Een beetje een raar verhaal maar na controle van het serienummer leek alles toch te kloppen, ook alle papieren etc.. zitten er bij.


Mijn eerste gitaar met P90's, NICE!! Wel een dikke nek en nog een redelijk licht gewicht, went wel maar nu voelen mijn strat's en tele aan als speelgoed..

(Phone)pics:

http://i44.tinypic.com/2ds34g7.jpg

http://i41.tinypic.com/2egeefm.jpg

Met haar oudere nieuwe zusje:

http://i40.tinypic.com/142x1u1.jpg

Fisherman
16 september 2013, 16:33
Nou van harte hoor!
Fraaie Goldtop Custom.

Inderdaad een vaag verhaal, maar who cares als alles gewoon klopt en the real deal is.
Die kerel is dus én z'n wijf kwijt én z'n gitaar!
Enige positieve voor hem is dat hij die twee tegen elkaar wegstrepen kan.
(wat een heks zeg)

mountainman
16 september 2013, 16:46
Wat een mazzel. Prachtige Les Paul!

En nu maar hopen dat die kerel nooit te weten komt waar jouw huis woont...

bat
16 september 2013, 16:59
En nu maar hopen dat die kerel nooit te weten komt waar jouw huis woont...
Of de gitaar als gestolen meldt bij de politie.

Raar verhaal. Stel je ook eens voor hoe je het zou vinden als jou vrouw er vandoor gaat en een gitaar meeneemt en verkoopt...

Maar goed, mooie gitaar, dat wel.

Hotpepper01
16 september 2013, 17:09
Een R6 !! Nu maar hopen dat er geen vreemd luchtje aan kleeft. Ik kan me niet voorstellen dat de eigenaar het hier mee eens is. Ik ben geen jurist, maar kan me zo voorstellen dat het lijkt op heling. Wel een hele mooie R6 !!

SBe
16 september 2013, 17:10
Of de gitaar als gestolen meldt bij de politie.

Raar verhaal. Stel je ook eens voor hoe je het zou vinden als jou vrouw er vandoor gaat en een gitaar meeneemt en verkoopt...

Maar goed, mooie gitaar, dat wel.

Had ik ook meteen aan gedacht, ik heb dit ook gevraagd aan haar zoon - die garandeerde mij dat er geen enkel probleem was en zijn vader het wist en het zijn eigen fout was..
Ik kon van het hele verhaal niet echt hoogte krijgen, ik was er voor de gitaar en niet voor iemand zijn levensverhaal te aanhoren.
Mag er aan de andere kant niet aan denken dat mijn vrouw dit zou doen...

Fisherman
16 september 2013, 17:24
Jullie vinden me waarschijnlijk een neurotisch figuur, maar I don't care!
Ik zorgde altijd voor een koop/verkoopovereenkomst met merk/type/serienr/prijs/namen en handtekeningen van koper/verkoper.
Wellicht juridisch niet waterdicht, maar in elk geval IETS op papier, zeker bij grotere bedragen lijkt me dit niet onverstandig.

Wat betreft SBe, ik denk niet dat er hier sprake is van diefstal.
Een vieze scheiding waar het complete verhaal bij de koper niet bekend is en misschien een onderlinge geldkwestie.
Ik mag verder wel hopen dat het custom papierwerk erbij aanwezig was (custom-map met COA e.d.)

SBe
16 september 2013, 17:37
Jullie vinden me waarschijnlijk een neurotisch figuur, maar I don't care!
Ik zorgde altijd voor een koop/verkoopovereenkomst met merk/type/serienr/prijs/namen en handtekeningen van koper/verkoper.
Wellicht juridisch niet waterdicht, maar in elk geval IETS op papier, zeker bij grotere bedragen lijkt me dit niet onverstandig.

Wat betreft SBe, ik denk niet dat er hier sprake is van diefstal.
Een vieze scheiding waar het complete verhaal bij de koper niet bekend is en misschien een onderlinge geldkwestie.
Ik mag verder wel hopen dat het custom papierwerk erbij aanwezig was (custom-map met COA e.d.)

Alle papieren zitten er bij, ingevuld en ondertekend. Serienummer klopt ook, heb ik ter plaatse nagekeken, en de gekende custom shop hardcase is ook in orde. Gekocht in de musicstore te Keulen.
De gitaar is voor 100% correct, twijfel ik totaal niet aan. Gewoon een niet alledaags verhaal.

Tupelo
16 september 2013, 17:40
Vaag verhaal, goedkope gitaar; wat wil je nog meer ?! Congrats.

Scarface
16 september 2013, 17:54
Mooie gitaar!!!! Een Gibson Les Paul Goldtop,is in mijn ogen een van de mooiste Les Pauls...

Hopen maar dat die vent hier niet rond kijkt....

Any way,nice....veel speelplezier.

Groet,
Marco

SBe
16 september 2013, 17:56
Vaag verhaal, goedkope gitaar; wat wil je nog meer ?! Congrats.

Zo goedkoop was het nu ook weer niet hoor, wel iets onder de prijs waarvoor je ze normaal zou vinden.

Voor "diefstal" heb ik geen schrik - in België is de wet:
Als ze onder het normale "met scheiding van goederen" zijn getrouwd was de gitaar van hun 'gemeenschap' wat ervoor zorgt dat zowel hij als zij eigenaar was, beiden met het recht van verkoop. 👍

Fisherman
16 september 2013, 18:17
Nou, dan lijkt mij dat er geen sprake hoeft te zijn van angst-twijfel-whatever voor/om een eventuele diefstal.
Papieren in orde, de prijs in verhouding tot het gebodene.

Maar genoeg geluld nu, ga Uw vingers kapotspelen! :lp:
Veel speelplezier met Uw aanwinst!

macwilliams
16 september 2013, 18:29
Gefeliciteerd, ook met de prachtige wetgeving daar.

orangerocker
16 september 2013, 19:02
Van harte met die geweldige gitaar! Een geluidsopname wordt zeer op prijs gesteld :)

bat
16 september 2013, 19:28
Voor "diefstal" heb ik geen schrik - in België is de wet:
Als ze onder het normale "met scheiding van goederen" zijn getrouwd was de gitaar van hun 'gemeenschap' wat ervoor zorgt dat zowel hij als zij eigenaar was, beiden met het recht van verkoop. 
In Nederland heet dat "gemeenschap van goederen" en dat zijn vaak de scheidingen waar juist het hardst gevochten wordt over de "gezamenlijke" eigendommen, zeker als 1 van de partners er meer waarde aan hecht (dan wil bij een zogenaamde "vechtscheiding" de andere partner juist vaak dat ding hebben om wraak te nemen - iets wat hier ook aan de hand lijkt te zijn).

Maar goed, dat is inderdaad voor jou verder geen issue, voor die vrouw wel.

Ik zou me er ongemakkelijk bij voelen, maar ik ben bang dat ik ook gewoon had gedacht "jammer voor die vent, mazzel voor mij". ;)

SBe
16 september 2013, 19:38
Ik zou me er ongemakkelijk bij voelen, maar ik ben bang dat ik ook gewoon had gedacht "jammer voor die vent, mazzel voor mij". ;)

Ik heb ook wel een 10tal seconden gedacht "wat een rotte streek" maar aan de andere kant ken je het verhaal niet en had iemand anders ze dan wel gekocht.

SBe
16 september 2013, 19:47
Aan de andere kant ook wel een goede daad gedaan; deze mooie gouden dame zat al 8 jaar in de kist... Tijd om haar te geven waar ze voor gemaakt is!!

jutter
16 september 2013, 20:36
Aan de andere kant ook wel een goede daad gedaan; deze mooie gouden dame zat al 8 jaar in de kist... Tijd om haar te geven waar ze voor gemaakt is!!

Een goeie beurt....? :D

nickofzo
16 september 2013, 21:03
Zonder verhaal is het ook zo saai. Leuk zusje ook :)

Rock Bottom
16 september 2013, 21:36
Als die vent zijn vrouw net zo verwaarloosd heeft als deze gitaar snap ik het.

Spelen op dat ding!

nickofzo
16 september 2013, 22:06
Zou trouwens ook pijnlijk en vermakelijk zijn om er met zijn vrouw vandoor te gaan.

mesaman
16 september 2013, 22:14
gevoelige zaak dus. veel succes er mee.

Mocht ik ooit mn gitaar kwijt raken op zn manier, dan krijg ik hem terug. Een dagje zee vissen met de ex, en dan door rijden voor de ontvangst van de gitaar. Desnoods nog een keertje nachtvissen....

jan7
17 september 2013, 01:11
Er hangt een verhaaltje aan:
Vrouw gaat er vandoor bij haar vent en neemt uit wraak één van zijn gitaren mee...
Verhaaltje/legende bestaat in verschillende variaties:
http://www.snopes.com/love/revenge/porsche.asp

Wel een droom van een gitaar. :)

YannickH
17 september 2013, 11:23
Knap maar je mag bij de titel wel reissue zetten hoor;)

SBe
17 september 2013, 16:11
Knap maar je mag bij de titel wel reissue zetten hoor;)

Daar heb je wel een punt, kan ik niet meer veranderen. Een originele was wel straf geweest maar deze is ook al goed hoor ;)

frekie
17 september 2013, 17:11
Dit hele verhaal heeft me zodanig geinspireerd dat ik er vandaag een liedje over geschreven heb:

https://soundcloud.com/munkienl/my-favorite-gibson

"Fight me with your lawyers, but don't you sell my guitar!" :gitarist:

nickofzo
17 september 2013, 19:23
hehe humor,

Majmun
17 september 2013, 20:43
In Nederland zou je i.i.g. ter kwader trouw zijn.

Mooi ding, Goldtops zijn super

wireman
17 september 2013, 20:47
Welke teringlijer heeft mn gitaar van dat kutwijf gekocht?! Wie is deze knakker die mn gitaar heeft! Wie is die SBe?..
laten we afspreken, dan geef ik je je centen terug en krijg ik mn gitaar terug! Ik regel het wel met dat teef om mn geld terug te krijgen.. Laten we het zo doen.. dan hoeft er niemand te bloeden...

frekie
17 september 2013, 21:54
Nu gaan we er pas echt voor zitten... :mmmm::blast:

Midwolda
17 september 2013, 22:20
Jammer dan, er is al op de gitaar gespeeld dus nu is-ie niet nieuw meer...
ik denk dat je met 50% van de aankoopprijs blij mag zijn.

SBe
17 september 2013, 22:45
Welke teringlijer heeft mn gitaar van dat kutwijf gekocht?! Wie is deze knakker die mn gitaar heeft! Wie is die SBe?..
laten we afspreken, dan geef ik je je centen terug en krijg ik mn gitaar terug! Ik regel het wel met dat teef om mn geld terug te krijgen.. Laten we het zo doen.. dan hoeft er niemand te bloeden...

Goed geprobeerd zou ik zeggen 😏

wireman
17 september 2013, 23:16
hahahaha!!!

ook niet even geschrokken?...

mooie plank man!!

Cheers!

nickofzo
17 september 2013, 23:38
Het was best overtuigend haha.

mesaman
18 september 2013, 00:02
we maken wel grappen, maar de man met jeukende vingers die zn gitaar mist in zijn eenzame nachten zonder vrouw die hem heeft belazerd, bestolen, vernederd, zit met knarzende tanden en de bilnaad vol zweet met trillende handen zich af te vragen waarom zijn vrouw zijn gitaar aan JOU verkocht heeft, dat doet ze niet zomaar, daar zit meer achter,er moet meer zijn gebeurd voor zij de zilveren kogel symbolisch door het gebroken hart hart jaagt terwijl je jammerend smekend om vergivenis je hart op de natte zanderige klinkers ziet liggen en ze de trekker overhaalt! Die man met de smerige grijns en het vel van de vingers gespeeld, de vrouw met de helse lach en het vuur in de ogen zijn de personen die de man snachts zwetend en schreeuwend wakker krijgen! Net de bloed doorlopen ogen, trillende handen,knarsetandend en in totale razernij rondrijdend zonder kentekenplaten, totaal bewapend opzoek naar alles wat zn leven zin gaf om zn laatste kans op wraak en voldoening te uiten op alles en iedereen die zn levensgenot in de weg heeft gestaan.

Ik neem aan dat je of op zolder of in de kelder speelt? je hebt toch niet aan je vrienden of bekenden iets verteld? voor er een beloning word uitgeloofd. je weet maar nooit.....

als ik hem was had ik snachts actie ondernomen.......

SBe
18 september 2013, 00:29
Hier komen echt de zotste racties op!
Even eerlijk; er is iemand die een gitaar verkocht - ik ga erheen, testje - en ik koop ze, had ongeveer 99,99% van de forumleden hier gedaan.
De glimp van een verhaal is slechts een glimp, een schuldgevoel gaat nu net niet lukken. De gitaar was onbespeeld, dus zo missen zal hij ze niet. Maakt ook niet uit, ik denk dat er hier veel zijn die met de schrik zitten dat hun vrouw op een dag het zou afstappen met enkele gitaren..
Wie weet sloeg hij elke dag zijn vrouw in elkaar.. Wie zal het zeggen.

SBe
18 september 2013, 00:31
hahahaha!!!

ook niet even geschrokken?...

mooie plank man!!

Cheers!

Eventjes, maar die vent is van Luik (frans sprekend België) dus wat verwijten in het Nederlands zijn dan niet zo geloofwaardig.
Nogmaals, goed geprobeerd! ;-)

vulvasonic
18 september 2013, 03:34
In Nederland heet dat "gemeenschap van goederen" en dat zijn vaak de scheidingen waar juist het hardst gevochten wordt over de "gezamenlijke" eigendommen, zeker als 1 van de partners er meer waarde aan hecht (dan wil bij een zogenaamde "vechtscheiding" de andere partner juist vaak dat ding hebben om wraak te nemen - iets wat hier ook aan de hand lijkt te zijn).

Maar goed, dat is inderdaad voor jou verder geen issue, voor die vrouw wel.

Ik zou me er ongemakkelijk bij voelen, maar ik ben bang dat ik ook gewoon had gedacht "jammer voor die vent, mazzel voor mij". ;)

Ik heb ook een vechtscheiding gehad en ook ik was getrouwd in gemeenschap van goederen. Mijn ex heeft destijds ook gedreigd met het verkopen van mijn gitaren, terwijl ik de complete inboedel heb achtergelaten en alleen mijn gitaren heb meegenomen. Bovendien was ik degene die voor alles betaald had (ook de hele inboedel) en heb ik alle gitaren, op 1 na, gekocht in een tijd vóór ik haar überhaupt leerde kennen. Uiteindelijk heb ik haar ervan weten te overtuigen dat ik haar volledig kapot zou maken als ze ooit het gore lef zou hebben gehad. Ik had op mijn beurt de complete inboedel verkocht en ik had voor de rechter kunnen eisen dat de opbrengst van alle spullen, dus ook mijn gitaren, 50/50 verdeeld had moeten worden. Ze krabbelde terug en dus heb ik nog steeds mijn gitaren. Maar man, wat een kutperiode!

Ik gun zoiets niemand. De enige reden dat ik in dit geval iets milder ben is het feit dat deze gitaar voor de arme man waarschijnlijk een veel mindere emotionele waarde had dan mijn gitaren voor mij, gezien het feit dat hij het instrument niet eens bespeelde. Derhalve wil ik je feliciteren met de aanschaf van deze mooie gitaar, maar het verhaal brengt bij mij persoonlijk weer wat oud zeer naar boven. Ik lees het dan ook met gemengde gevoelens. Niet jouw fout overigens. Ik neem je niks kwalijk (mocht je dat soms denken). Veel plezier ermee. :)

hadv
20 september 2013, 18:49
Ik zou sowieso nooit een goldtop kopen, gestolen/geleend/afgepakt maakt niet uit. Maar veel plezier er mee, als je hem om hebt hangen zie je die vreselijke kleur natuurlijk ook een stuk minder.

mesaman
20 september 2013, 19:48
mooi man, lollig allemaal.

speelt de gitaar een beetje?

wireman
20 september 2013, 20:26
Als hier geen vette blues uit geperst wordt, dan weet ik het niet meer.... Dit topic is goddomme inspiratie voor een liedje man!!! :seriousf:

MarkS
21 september 2013, 23:38
Gelukkig is mijn scheiding netjes verlopen, mediation, afspraken gezamenlijk overeengekomen etc.

Als mijn ex zoiets zou flikken sloeg ik dat kutwijf het licht uit haar ogen met die gitaar.

Voor de duidelijkheid, mijn ex is geen kutwijf, verre van dat.

Maar dit zijn gore naaistreken.

SBe
21 september 2013, 23:55
Ik heb dit gitaartje nu een dikke twee weken in mijn bezit en het verhaal wordt steeds minder duidelijk.. Ik heb een telefoon gekregen van de man van wie deze gitaar was (toch even slikken als hij zich voorstelde, ik krijg ook niet alle dagen een telefoon in het Frans).. Zijn ex-vrouw had mijn nummer gegeven.
Maar... Heel vriendelijke kerel, hij wou weten wat ik voor z'n Gold top betaald heb en of ik tevreden was van mijn aankoop... want hij zou in de toekomst nog gitaren uit zijn collectie willen verkopen.. Nu snap ik er niets meer van..
Aan de andere kant maakt het ook niet echt uit, ben zeer tevreden van m'n R6, die 'voorlopig' zeker blijft waar hij is - we weten nooit wat we allemaal nog tegenkomen.

wireman
22 september 2013, 08:57
Dat telefoontje is nu getraceerd.. laat me raden.. het gesprek duurde ongeveer 30 sec? :seriousf:

arjanb01
22 september 2013, 09:02
En ik denk dat de beller zijn ex helemaal inmekaar poft omdat zijn gitaar voor te weinig verkocht is😂

jimihattricks
22 september 2013, 11:01
Ik heb dit gitaartje nu een dikke twee weken in mijn bezit en het verhaal wordt steeds minder duidelijk.. Ik heb een telefoon gekregen van de man van wie deze gitaar was (toch even slikken als hij zich voorstelde, ik krijg ook niet alle dagen een telefoon in het Frans).. Zijn ex-vrouw had mijn nummer gegeven.
Maar... Heel vriendelijke kerel, hij wou weten wat ik voor z'n Gold top betaald heb en of ik tevreden was van mijn aankoop... want hij zou in de toekomst nog gitaren uit zijn collectie willen verkopen.. Nu snap ik er niets meer van..
Aan de andere kant maakt het ook niet echt uit, ben zeer tevreden van m'n R6, die 'voorlopig' zeker blijft waar hij is - we weten nooit wat we allemaal nog tegenkomen.

ik neem aan dat je hem niet hebt uitgenodigd voor een kop koffie en croissant...? ;)

SBe
22 september 2013, 11:52
ik neem aan dat je hem niet hebt uitgenodigd voor een kop koffie en croissant...? ;)

Dat nu net niet ;-)
Maar zo extreem geheim en agressief, zoals het hier wordt voorgesteld, lijkt het mij helemaal niet.
Hij had er wel vrede mee, ik denk denk dat hij meer zijn vrouw mist dan zijn gitaar.

frekie
23 september 2013, 12:35
Als hier geen vette blues uit geperst wordt, dan weet ik het niet meer.... Dit topic is goddomme inspiratie voor een liedje man!!! :seriousf:

Heb ik al gedaan, OK meer R&R dan blues:

https://soundcloud.com/munkienl/my-favorite-gibson

Shredder Mike
23 september 2013, 20:44
Dat nu net niet ;-)
Maar zo extreem geheim en agressief, zoals het hier wordt voorgesteld, lijkt het mij helemaal niet.
Hij had er wel vrede mee, ik denk denk dat hij meer zijn vrouw mist dan zijn gitaar.

Of de scheiding kost meer euro's dan hem lief is ?

Montecristo
24 september 2013, 07:27
Heb ik al gedaan, OK meer R&R dan blues:

https://soundcloud.com/munkienl/my-favorite-gibson

Ghehehe, goed gedaan man!

macwilliams
24 september 2013, 08:19
Heb ik al gedaan, OK meer R&R dan blues:

https://soundcloud.com/munkienl/my-favorite-gibson

Nice :seriousf:

Scarface
24 september 2013, 11:34
Buiten het feit dat ik jou de gitaar gun,vind ik het een kut streek van dat wijf.....En hoe meer ik hierover lees hoe kwader ik word.....Soundcloud staat een reactie die boekdelen spreekt...

Als het mij zou overkomen...kwam ik hem terug halen wat het ook zou kosten......en dat ging zij voelen....letterlijk en figuurlijk....

Sorry is puur emotie....

Met vriendelijke groet,
Marco

MarkS
24 september 2013, 11:42
Buiten het feit dat ik jou de gitaar gun,vind ik het een kut streek van dat wijf.....En hoe meer ik hierover lees hoe kwader ik word.....Soundcloud staat een reactie die boekdelen spreekt...

Als het mij zou overkomen...kwam ik hem terug halen wat het ook zou kosten......en dat ging zij voelen....letterlijk en figuurlijk....

Sorry is puur emotie....

Met vriendelijke groet,
Marco

Eensch.
Dat de scheidingsellende als keywords worden gebruikt (voor meer hits?)
Triest.
Koper heeft een mazzeltje. No need to exploit it further in this way.

MarkS
24 september 2013, 11:53
Ik heb ook een vechtscheiding gehad en ook ik was getrouwd in gemeenschap van goederen.(knip) Bovendien was ik degene die voor alles betaald had (ook de hele inboedel) en heb ik alle gitaren, op 1 na, gekocht in een tijd vóór ik haar überhaupt leerde kennen.
Eenmaal ingebracht in gemeenschap van goederen doet dat niet meer terzake zoals je weet...

Brum
24 september 2013, 12:19
Ah kom... De man wordt niet met naam en toenaam genoemd en de gitaar heeft een verhaal, waar een liedje over wordt geschreven, zodat je de gitaar in kwestie ook nog 's te horen is ook. Ik vind het een leuk liedje en zie er het kwaad niet zo van in. Als de persoon nou bij naam wordt genoemd, ja dan...

Montecristo
24 september 2013, 17:30
Ah kom... De man wordt niet met naam en toenaam genoemd en de gitaar heeft een verhaal, waar een liedje over wordt geschreven, zodat je de gitaar in kwestie ook nog 's te horen is ook. Ik vind het een leuk liedje en zie er het kwaad niet zo van in. Als de persoon nou bij naam wordt genoemd, ja dan...

Volgens mij is het nummer niet gemaakt door de TS, dus de gitaar in kwestie is niet te horen.

Brum
24 september 2013, 18:01
Verrek, je hebt gelijk! Ik had niet goed gelezen... In dat geval; kop eraf!:mad:

wireman
24 september 2013, 18:14
OFF WITH HER HEAD!!! (en we hebben weer een nummer!).... Freek?.... :seriousf:

frekie
25 september 2013, 12:48
Kom zeg! Ik ben geen vrouwenhater! Verre van dat! Je moet er alleen niet mee trouwen...:harmony::stop:

vulvasonic
28 september 2013, 01:51
Eenmaal ingebracht in gemeenschap van goederen doet dat niet meer terzake zoals je weet...
Weet ik idd. En zoals gezegd, het is uiteindelijk allemaal met een sisser afgelopen, al moet ik wel zorgen dat ik nu eindelijk ook eens mijn versterkers, keyboards en wat ander spul ga ophalen, want ik acht het niet uitgesloten dat binnenkort de pleuris weer uitbreekt. :eek:

RS-Rik
28 september 2013, 02:20
Ik prijs mezelf zeer gelukkig in de liefde, maar als er echt flink bonje zou komen en we zouden getrouwd zijn in gemeenschap van goederen zou ik mn gitaarspullen en gereedschap elders dumpen, niet binnen haar bereik in ieder geval. Op zo'n moment kun je je beter beschermen tegen razernij.

wireman
6 oktober 2013, 05:55
naaistreken zijn het! Je plank achter je hol om verkopen is een shitty streek.. hou je dan maar eens goed! Maar de boel slopen schijnen ze leuker te vinden.. Ik ben ook al eens 'bedreigd' met een proletarische relic door mijn vrouwmens.. Ik ken overigens iemand die er 'first hand experience mee heeft.. kort voor een gig een keukenmes erin.. pffff... Die heeft m overigens nog voor de gig een refin gegeven en stond met een glimmende gitaar te rocken als een woest beest! ZO DOE JE DAT!!

top actie!!

macwilliams
6 oktober 2013, 07:26
Ik zeg, raak ze maar aan, toe maar, ik daag je uit. Kom maar, probeer het eens. Gewoon voor de lol, om te kijken wat er gebeurt. Ik laat ze gewoon hangen, daar ja, zoals altijd. Je bent boos he, wilt ze wel kapot maken he? Maar wat denk jij schatje, hoe ver kom je? Denk je je te kunnen verstoppen? Hoe lang ga je dat volhouden? Ja, daar hangen ze he, zo voor het grijpen. Of wil je ze verkopen, die rolstoel krijg je ook van het ziekenfonds vergoed hoor. Ja, daar hangen ze, zo voor het grijpen... Net als jij nu, nooit gedacht dat die gitaarhaak jouw gewicht kon houden....




Oh, disclaimer:
Onderschrift :D

hefke
6 oktober 2013, 15:54
Zo goedkoop was het nu ook weer niet hoor, wel iets onder de prijs waarvoor je ze normaal zou vinden.

Voor "diefstal" heb ik geen schrik - in België is de wet:
Als ze onder het normale "met scheiding van goederen" zijn getrouwd was de gitaar van hun 'gemeenschap' wat ervoor zorgt dat zowel hij als zij eigenaar was, beiden met het recht van verkoop. 

Allereerst proficiat met je aanwinst. Ben zelf ook op zoek naar een LP Custom, gisteren hebben we er nog een aantal geprobeerd maar nog geen definitief besluit genomen. Wat ons wel opviel is dat er toch nogal verschil was in de bespeelbaarheid tussen de 3 exemplaren die we getest hebben. Volgens de verkoper zou het exemplaar dat het slechtst was het langst in de winkel hangen en dat het een kwestie van afstelling zou zijn. Heeft zich overigens wel de moeite genomen om hem snel wat beter af te stellen, hetgeen de bespeelbaarheid ten goede kwam, maar nog niet helemaal hetzelfde was dan de anderen 2 exemplaren. Is dit toch een kwestie van goed afstellen of betrof het hier een exemplaar van mindere kwaliteit hetgeen je weleens hoort?
Maar dat terzijde (een reactie hierop is altijd welkom).

Waar het eigenlijk hier om gaat is dat jouw "stelling" over de Belgische wet niet helemaal juist is.
Ik ben geen jurist, heb het zelf gelukkig ook niet meegemaakt, maar een vriend van me heeft zoiets wel meegemaakt. Ik heb het daardoor van kortbij kunnen volgen en onderstaand een korte toelichting.

Voor de Belgische wet is bij een scheiding het huwelijkvermogenstelsel van belang (dit wijkt iets van in Nederland). Indien zij geen contract hebben gemaakt is sprake van het wettelijk vermogenstelsel. Dit betekent in het kort dat alles wat die man van voor het huwelijk heeft zijn eigendom is en blijft. Alles wat tijdens het huwelijk is gekocht is gezamenlijk eigendom. Van belang is dus wanneer (voor of tijdens het huwelijk) die man de gitaar heeft gekocht. Heeft ie 'm voor het huwelijk gekocht is het zijn eigendom en zou er dus wel sprake van diefstal kunnen zijn. Is de gitaar tijdens het huwelijk gekocht is het dus gezamenlijk eigendom. Maar zolang de vereffening van de huwgemeenschap niet definitief afgerond is mag hier niets van vervreemd (verkocht) worden. Die vrouw heeft hoe dan ook een juridisch probleem en riskeert strafvervolging met een forse geldboete of zelfs gevangenisstraf.
Ik denk niet dat ze je iets kunnen maken en ik wil je zeker niet bang maken, maar voor de zekerheid zou ik toch even juridisch advies inwinnen. In België heb je Justitiehuizen, hier kun je terecht voor gratis advies.
Het zou toch doodzonde zijn als je ergens ongewild bij betrokken raakt. Voorkomen is beter dan genezen, niet dan?

Verder wens ik dan ook jarenlang veel speelplezier met je aanwinst.

jutter
6 oktober 2013, 16:53
Ik zeg, raak ze maar aan, toe maar, ik daag je uit. Kom maar, probeer het eens. Gewoon voor de lol, om te kijken wat er gebeurt. Ik laat ze gewoon hangen, daar ja, zoals altijd. Je bent boos he, wilt ze wel kapot maken he? Maar wat denk jij schatje, hoe ver kom je? Denk je je te kunnen verstoppen? Hoe lang ga je dat volhouden? Ja, daar hangen ze he, zo voor het grijpen. Of wil je ze verkopen, die rolstoel krijg je ook van het ziekenfonds vergoed hoor. Ja, daar hangen ze, zo voor het grijpen... Net als jij nu, nooit gedacht dat die gitaarhaak jouw gewicht kon houden....




Oh, disclaimer:
Onderschrift :D

Tjeess..... niet best!

jutter
6 oktober 2013, 16:55
Allereerst proficiat met je aanwinst. Ben zelf ook op zoek naar een LP Custom, gisteren hebben we er nog een aantal geprobeerd maar nog geen definitief besluit genomen. Wat ons wel opviel is dat er toch nogal verschil was in de bespeelbaarheid tussen de 3 exemplaren die we getest hebben. Volgens de verkoper zou het exemplaar dat het slechtst was het langst in de winkel hangen en dat het een kwestie van afstelling zou zijn. Heeft zich overigens wel de moeite genomen om hem snel wat beter af te stellen, hetgeen de bespeelbaarheid ten goede kwam, maar nog niet helemaal hetzelfde was dan de anderen 2 exemplaren. Is dit toch een kwestie van goed afstellen of betrof het hier een exemplaar van mindere kwaliteit hetgeen je weleens hoort?
Maar dat terzijde (een reactie hierop is altijd welkom).

Waar het eigenlijk hier om gaat is dat jouw "stelling" over de Belgische wet niet helemaal juist is.
Ik ben geen jurist, heb het zelf gelukkig ook niet meegemaakt, maar een vriend van me heeft zoiets wel meegemaakt. Ik heb het daardoor van kortbij kunnen volgen en onderstaand een korte toelichting.

Voor de Belgische wet is bij een scheiding het huwelijkvermogenstelsel van belang (dit wijkt iets van in Nederland). Indien zij geen contract hebben gemaakt is sprake van het wettelijk vermogenstelsel. Dit betekent in het kort dat alles wat die man van voor het huwelijk heeft zijn eigendom is en blijft. Alles wat tijdens het huwelijk is gekocht is gezamenlijk eigendom. Van belang is dus wanneer (voor of tijdens het huwelijk) die man de gitaar heeft gekocht. Heeft ie 'm voor het huwelijk gekocht is het zijn eigendom en zou er dus wel sprake van diefstal kunnen zijn. Is de gitaar tijdens het huwelijk gekocht is het dus gezamenlijk eigendom. Maar zolang de vereffening van de huwgemeenschap niet definitief afgerond is mag hier niets van vervreemd (verkocht) worden. Die vrouw heeft hoe dan ook een juridisch probleem en riskeert strafvervolging met een forse geldboete of zelfs gevangenisstraf.
Ik denk niet dat ze je iets kunnen maken en ik wil je zeker niet bang maken, maar voor de zekerheid zou ik toch even juridisch advies inwinnen. In België heb je Justitiehuizen, hier kun je terecht voor gratis advies.
Het zou toch doodzonde zijn als je ergens ongewild bij betrokken raakt. Voorkomen is beter dan genezen, niet dan?

Verder wens ik dan ook jarenlang veel speelplezier met je aanwinst.

Oei, deze gitaar krijgt een bijsmaakje....... :D

SBe
7 oktober 2013, 00:59
Allereerst proficiat met je aanwinst. Ben zelf ook op zoek naar een LP Custom, gisteren hebben we er nog een aantal geprobeerd maar nog geen definitief besluit genomen. Wat ons wel opviel is dat er toch nogal verschil was in de bespeelbaarheid tussen de 3 exemplaren die we getest hebben. Volgens de verkoper zou het exemplaar dat het slechtst was het langst in de winkel hangen en dat het een kwestie van afstelling zou zijn. Heeft zich overigens wel de moeite genomen om hem snel wat beter af te stellen, hetgeen de bespeelbaarheid ten goede kwam, maar nog niet helemaal hetzelfde was dan de anderen 2 exemplaren. Is dit toch een kwestie van goed afstellen of betrof het hier een exemplaar van mindere kwaliteit hetgeen je weleens hoort?
Maar dat terzijde (een reactie hierop is altijd welkom).

Waar het eigenlijk hier om gaat is dat jouw "stelling" over de Belgische wet niet helemaal juist is.
Ik ben geen jurist, heb het zelf gelukkig ook niet meegemaakt, maar een vriend van me heeft zoiets wel meegemaakt. Ik heb het daardoor van kortbij kunnen volgen en onderstaand een korte toelichting.

Voor de Belgische wet is bij een scheiding het huwelijkvermogenstelsel van belang (dit wijkt iets van in Nederland). Indien zij geen contract hebben gemaakt is sprake van het wettelijk vermogenstelsel. Dit betekent in het kort dat alles wat die man van voor het huwelijk heeft zijn eigendom is en blijft. Alles wat tijdens het huwelijk is gekocht is gezamenlijk eigendom. Van belang is dus wanneer (voor of tijdens het huwelijk) die man de gitaar heeft gekocht. Heeft ie 'm voor het huwelijk gekocht is het zijn eigendom en zou er dus wel sprake van diefstal kunnen zijn. Is de gitaar tijdens het huwelijk gekocht is het dus gezamenlijk eigendom. Maar zolang de vereffening van de huwgemeenschap niet definitief afgerond is mag hier niets van vervreemd (verkocht) worden. Die vrouw heeft hoe dan ook een juridisch probleem en riskeert strafvervolging met een forse geldboete of zelfs gevangenisstraf.
Ik denk niet dat ze je iets kunnen maken en ik wil je zeker niet bang maken, maar voor de zekerheid zou ik toch even juridisch advies inwinnen. In België heb je Justitiehuizen, hier kun je terecht voor gratis advies.
Het zou toch doodzonde zijn als je ergens ongewild bij betrokken raakt. Voorkomen is beter dan genezen, niet dan?

Verder wens ik dan ook jarenlang veel speelplezier met je aanwinst.

Bedankt voor het advies maar helemaal overbodig.
De meeste draaien het hier meteen in een soapverhaal, laat ik jullie geruststellen/teleurstellen: ik heb met de man ondertussen zelf enkele gesprekken gehad en hij is zelf bij mij thuis geweest. Hij is inderdaad aan het scheiden en verkoopt een groot deel van zijn collectie gitaren. Hij wou zijn R6 verkopen en zij (ex)vrouw had deze meegenomen en in zijn plaats verkocht, hij heeft hier dan ook zijn centen voor gekregen. Hij had toen zelf een ES 335 bij om eens te polsen of ik geen interesse had.
Geen oorlog, geen bedreiging, geen vrouwen aan gitaarhaken hangen (WTF???), etc... Wat een verhaal een eigen leven leiden kan...

steph
7 oktober 2013, 00:59
Eenmaal ingebracht in gemeenschap
Ik vindt dit toch wel een wereldzin hoor!!!

macwilliams
7 oktober 2013, 07:20
Ik vindt dit toch wel een wereldzin hoor!!!

Zo alleen zonder de rest van de tekst is er weinig aan en dit nu zo naar voren halen haalt heel de kracht eraf.
Dat is net als een vrouw die zegt dat ze serieus genomen wil worden. Die is ook heel sterk tot er iemand iets over moet zeggen.

hefke
7 oktober 2013, 09:48
Ik had niet uit het voorgaande begrepen dat die man al bij je thuis was geweest en dat alles met hem geregeld was.
Des te beter op deze manier.
En nogmaals veel plezier met je fantastische aanwinst.

mesaman
7 oktober 2013, 22:12
Ik zou ook alles effe checken voor ik wraak zou nemen, effe thuis kijken en met de man praten.

Then comes the day......

macwilliams
7 oktober 2013, 22:18
Ik zou ook alles effe checken voor ik wraak zou nemen, effe thuis kijken en met de man praten.

Then comes the day......

Dat je er achter komt dat de gitaar inmiddels is doorverkocht wegens het financieren van een nieuwe hobby, de schietsport.

Nee agent, het was een ongeluk, ja agent ik pleeg altijd onderhoud aan m'n 357magnum om drie uur snachts.

Mitch
7 oktober 2013, 22:26
naaistreken zijn het! Je plank achter je hol om verkopen is een shitty streek.. hou je dan maar eens goed! Maar de boel slopen schijnen ze leuker te vinden.. Ik ben ook al eens 'bedreigd' met een proletarische relic door mijn vrouwmens.. Ik ken overigens iemand die er 'first hand experience mee heeft.. kort voor een gig een keukenmes erin.. pffff... Die heeft m overigens nog voor de gig een refin gegeven en stond met een glimmende gitaar te rocken als een woest beest! ZO DOE JE DAT!!

top actie!!
:D

Maarreh... door je huidig vrouwmens bedreigd met amateur relic? Nee toch zeker?