PDA

View Full Version : welke plugin voor drumsample vervanging ?



polviggen
16 september 2013, 09:16
Ik mix in reaper en zoek een goeie vst plugin om drumsamples toe te voegen aan bestaande basdrum en snare tracks.

Welke werkt goed en is gemakkelijk in gebruik ? samples hoeven er niet bij te zitten, die neem ik zelf wel op.
Zou ook fijn zijn als er een random functie opzit zodat niet elke slag net hetzelfde klinkt maar het een beetje realistisch blijft.

HaroldA
16 september 2013, 12:11
Drumagog .

polviggen
16 september 2013, 12:53
die is me wel wat prijzig. 289 bij thomann.
Is er niks goedkoper dat ook werkt ?

HaroldA
16 september 2013, 12:58
die is me wel wat prijzig. 289 bij thomann.
Is er niks goedkoper dat ook werkt ?

$89: http://www.drumagog.com/features/compare-editions

... en er is ook een 14-dagen trial.

polviggen
16 september 2013, 13:18
ok, straks even wat samples opnemen en met de trial spelen. Bedankt.

Terminus
16 september 2013, 20:34
In Reaper zit al een MIDI-trigger, dus als je een sampler hebt met de functionaliteit die je zoekt kun je die ook gebruiken.

polviggen
17 september 2013, 08:54
ik heb geen sampler, en vind een plugin die alles in 1 doet toch wel gemakkelijker.
drumagog werkt in ieder geval prima, kan ook de dynamiek behouden en door de randomfunctie klinkt het wel realistisch.

Had ook nog trigger van slate gevonden, straks even kijken of daar ook een trial voor is.
Is vooral om op de snellere stukken snare en basdrumslagen harder en constanter qua volume te krijgen, linkervoet van de drummer is ook zwak bij dubbele basdrumstukken.

Wil het wel niet te hard laten opvallen dat er samples vervangen zijn.

HaroldA
17 september 2013, 09:23
Wil het wel niet te hard laten opvallen dat er samples vervangen zijn.

Drumagog kan ook makkelijk samples maken van bestaande tracks.

yhcmarc
30 september 2013, 22:19
aptrigga, of reagate gebruiken met de midi functie en dan als 2e plugin de reasamplomatic 5000 (of zoiets) en die een sample laten triggeren op de midi input vanuit reagate.

polviggen
13 november 2013, 16:17
ondertussen trigger gekocht van slate, werkt geniaal goed, houd rekening met de dynamiek, geen machinegeweer effect, tenzij je dat wil..

Bloodline
9 december 2013, 00:19
Wilde ik net posten hoe goed Slate Trigger wel niet is hahaha. Naja goeie keus!