PDA

View Full Version : Wat doe ik verkeerd?



TopRob
15 september 2013, 11:52
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/601151673/Free-Shipping-New-font-b-Guitar-b-font-to-font-b-USB-b-font-font-b.jpg

Omdat ik ook graag eens wat van mijn gitaarspel wil opnemen en thuis wat wil experimenteren, heb ik laatst een interface (zoals op de foto) gekocht. Ik wil hem gebruiken i.c.m. Guitar Rig.
Mijn probleem is nu, dat ik geen geluid via de speakers van mijn pc krijg. Alleen als ik een koptelefoon op de interface aansluit, heb ik geluid.
Doe ik iets verkeerd, of heb ik nog iets extra’s nodig zodat ik het gitaargeluid via mijn pc-speakers kan horen?

Terminus
15 september 2013, 12:58
Je kunt ook gewoon je speakers aansluiten op die interface, dat is eigenlijk de bedoeling. Stel de interface in als standaardgeluidskaart zodat je dan ook alle andere dingen over je speakers hoort.

harrie-beton
15 september 2013, 15:36
Of simpel truukje, gebruik een minijack stereo kabel en plug deze in de koptelefoon uit van je interface en plug deze in de audio in van je pc. Op deze manier hoor je het gitaarspel plus hoef je de speakers niet om te zetten.
Je kan op je computer de verhouding tussen het pc volume en de interface volume instellen.

Kabel:
http://images.junostatic.com/full/IS296700-01-01-BIG.jpg

Terminus
15 september 2013, 20:00
Of simpel truukje, gebruik een minijack stereo kabel en plug deze in de koptelefoon uit van je interface en plug deze in de audio in van je pc. Op deze manier hoor je het gitaarspel plus hoef je de speakers niet om te zetten.
Je kan op je computer de verhouding tussen het pc volume en de interface volume instellen.

Kabel:

Dit werkt ook, maar zorgt ervoor dat je geluidskwaliteit achteruit gaat en je latency veel groter wordt.

TopRob
16 september 2013, 15:46
Je kunt ook gewoon je speakers aansluiten op die interface, dat is eigenlijk de bedoeling. Stel de interface in als standaardgeluidskaart zodat je dan ook alle andere dingen over je speakers hoort.

Dat heb ik al geprobeerd, maar ook dan geen geluid via de speakers. Ik zie in Guitar Rig dat de vu-metertjes uitslaan als ik een snaar aansla, dus het signaal komt wel binnen.

Terminus
16 september 2013, 20:35
Staan je instellingen wel goed? Guitar Rig moet op de juiste drivers staan (ASIO of ASIO4ALL gok ik) en de juiste output hebben. Windows moet deze output ook gebruiken. Het lijkt me niet kunnen dat er wel geluid uit de kaart komt als je een koptelefoon aansluit en niet als je een speaker aansluit, het is allebei gewoon analoog signaal.

TopRob
17 september 2013, 10:08
Staan je instellingen wel goed? Guitar Rig moet op de juiste drivers staan (ASIO of ASIO4ALL gok ik) en de juiste output hebben. Windows moet deze output ook gebruiken. Het lijkt me niet kunnen dat er wel geluid uit de kaart komt als je een koptelefoon aansluit en niet als je een speaker aansluit, het is allebei gewoon analoog signaal.

Ja hoor, ook de ASIO-drivers zijn geïnstalleerd, maar nog steeds geen geluid via de speakers.

hole
20 september 2013, 14:28
Heb je je speakers aangesloten op de gitaarlink? (Zie reactie van Terminus hierboven)

Antwoord is waarschijnlijk nee. Dat doen, opgelost.

Als het antwoord ja is, dan is er iets met je speakers (als je via zelfde uitput wél koptelefoongeluid hebt)

TopRob
22 september 2013, 12:04
Heb je je speakers aangesloten op de gitaarlink? (Zie reactie van Terminus hierboven)

Antwoord is waarschijnlijk nee. Dat doen, opgelost.

Hoe doe ik dat dan precies?

hole
23 september 2013, 13:44
....in de koptelefoon output steken....