PDA

View Full Version : Fender eruit, Fender erin: baja tele



zeiler
14 september 2013, 22:00
Zó! Na lang wikken en wegen besloot ik m'n Fender USA strat eruit te gooien, de nek was gewoon iets te dun. Een zoektocht verder kwam ik onder andere de Baja tegen, maarjah: nieuw boven m'n budget.

Een poosje op 't internet lopen zoeken en kwam toen een mooie zwarte Baja tegen, bod gedaan, gewacht en haar uiteindelijk ergens in Friesland bij een aardige vent met een surplus aan gitaren opgehaald. Geen krasje op de slagplaat, een dijk van een geluid en een flink stuk esdoorn als hals.

Het geluid is heerlijk qua tele, de hals voelt erg goed en 'ze' is erg netjes afgewerkt. Enige nadeel tot nu toe is die push-push pot. Ik zie geen toevoeging. Kans is groot dat ik hem nog naar een 'gewone' 3stands laat ombouwen.

anyway, een slechte foto is ook een foto (doet 'r geen eer aan) met haar broertje :).

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1000343_520174728057430_844331602_n.jpg

macwilliams
14 september 2013, 22:03
Goeie keus man, heb 'm Zelluf ook :)

rocker_71
15 september 2013, 21:51
Gaaf plankie! Heb hem zelf ook. Uiteindelijk heb ik er een vintage white slagplaat op gedaan, maar helemaal zwart heeft ook wel mojo.
De push knop is niet super bruikbaar (beetje neuzig geluid), maar kan als effect soms best aardig zijn hoor. Zou hem eerst nog een kans geven voordat je hem eruit haalt...

zeiler
16 september 2013, 11:35
Thanks Mac, jij bent er inderdaad altijd enthousiast over en ik geef je gelijk ;)!

@ Rocker. Da's beetje wat ik ook ervaren heb na twee dagen (veel) spelen. Iig lekker punchy geluid dat denk ik meer dan prima door de mix komt. Balen dat ik geen band meer heb :(.

Hendriks
16 september 2013, 12:08
Nice , ik heb hem ook even gehad ,alleen die switch vond ik niets , maar dat is eenvoudig te verhelpen.

Kim Wilson
16 september 2013, 12:32
Goeie keus! Ik heb hem ook, en het is idd een beestje met karakter. De switch heb ik vervangen door een 3-way en de knop in de volumeknop heb ik als serieschakelaar gesoldeerd. Dus stand 4 zit nu bij mij in de knop. De uit-fasestand vond ik niet bruikbaar, vandaar.

Veel plezier ermee!