PDA

View Full Version : Voorstellen Petra



missP
14 september 2013, 19:18
Hoi allen! Als tiener een akoestische gitaar gehad, maar niet doorgezet met oefenen. Nu, als 33-jarige, sinds een half jaar les op voornamelijk de elektrische gitaar (Hagstrom Super Swede, liefde op het eerste gezicht toen ik al met een andere gitaar bij de kassa stond en deze in het oog kreeg...), nieuw te leren akkoorden probeer ik eerst op m'n (elektro)akoestische gitaar (Cort SFX) omdat de vingerzetting hierop wat zwaarder is en daarom meer precisie vereist.

Akkoorden overpakken verloopt inmiddels soepeler, ritme begint aardig te komen, vingers worden soepeler en het belangrijkste: ik vind het heerlijk om eind van de dag op m'n gitaar te spelen!

Lijkt me leuk om in de toekomst eens samen te spelen met andere beginnelingen (noord-overijssel), wie weet is dit forum een handig medium hiervoor? En ben nog op zoek naar een goede versterker waarbij het geluid ook nog vol klinkt als het volume omlaag gaat i.v.m. de buren... ;-)
Sowieso geeft dit forum veel informatie, super!

Rizz
14 september 2013, 19:43
Welkom Petra! Goed om te horen dat je deze prachtige hobby weer opgepakt hebt! :ok:

Genoeg expertise hier, dus dat gaat wel goed komen met die versterker..

Veel plezier hier!

missP
15 september 2013, 14:13
Tnx Rizz!
Ben een verzamelaar, als ik iets moois zie wil ik het graag hebben... Ik zag de bui al hangen na aanschaf van m'n eerste gitaar en heb nu met mezelf afgesproken eerst met fatsoen wat te kunnen spelen alvorens op zoek te gaan naar een andere versterker.

Maar... Speel nu met steeds meer tegenzin met m'n Vox Pathfinder 10 (15W) en heb inmiddels besloten binnen een paar weken op zoek te gaan naar een andere. Het verschil tussen m'n eigen versterker en de versterker van m'n gitaarleraar is te groot om nog blij te kunnen zijn met m'n Vox. Het is alles of niets. Bij standje 'laag volume' maakt het geen verschil of ik de powerknop heb omgezet of niet. En in de overdrive durf ik m'n snaren gewoon niet meer aan te raken. Ik begrijp dat het ook een kwestie is van 'gitaar onder controle' krijgen, zoeken naar een prettig geluid/instelling, etc.... Maar ja, die versterker waarop ik wekelijks een half uurtje aangesloten zit bij m'n leraar... Schopt steeds m'n voornemens overhoop!

Ik neem m'n gitaar mee en ga gewoon diverse versterkers proberen. Iemand ervaring met Sound House in Hoogeveen? Ze hebben ook een redelijk aanbod 2e hands, maar weet nog niet goed waar op te letten.