PDA

View Full Version : Buizenpreamp en koeling in rack



Braindead
14 september 2013, 14:27
Ik ben een newbie op het gebied van rackspullen inbouwen. Ik heb een 2HE rackje en nu wil ik daar een 1HE buizenpreamp in zetten. Kan ik dan in de andere space nog een multieffect hangen of wordt de buizenpreamp en multieffect dan te heet? De preamp bevat 4 buizen en heeft zowel onder als boven ventilatieroosters.

Bates15
14 september 2013, 16:46
ik denk dat het allemaal wel losloopt.... lijkt me het proberen waard. Anders een 1HE fan aan de achterkant monteren?

Braindead
14 september 2013, 17:20
Tja proberen kan altijd maar ik ben wel zuinig op deze preamp aangezien hij niet meer wordt gemaakt, hetzelfde geldt voor de intellifex (blackface). Als het schadelijk kan zijn laat ik het liever.

Volgens mij heeft een fan niet zoveel zin aangezien die preamp vanachter helemaal dicht is. Misschien helpt het wel iets maar zal niet veel zijn. Ik zie overigens wel vaker dat mensen meerdere tube preamps direct onder elkaar in een rackje schroeven dus het kan vast wel maar mijn vraag is of het op den duur niet schadelijk kan zijn.

guitaraddict
14 september 2013, 17:36
Goedkope oplossing .
Zoek een fan uit een oude computervoeding bv. en monteer die zodat de warmte van de preamp weggeblazen wordt.
Die zwarte Intellifex daar zou ik zuinig op zijn heel fijn apparaat.