PDA

View Full Version : Probleem met de voeding.



YannickH
13 september 2013, 17:17
Ik gebruik 6 pedalen en voor voeding gebruik ik een harley benton powerplant.
Nu als ik nog maar 1 pedaal aansluit op die harley benton dan krijg ik me zo'n lawaai! Storing tot en met.
Als ik dit met een gewone adapter doe heb ik geen probleem.

Nu die powerplant kost 2 keer niks dus daar ligt het misschien wel aan.

Nu mijn vraag is: als ik nu bv een voeding van voodoolab of t rex koop is het probleem dan opgelost?
Misschien zijn die uitgangen van de harley benton niet geshield ofzo en heb ik daardoor dat probleem?

Aan de kabels ofzo ligt het niet want dat heb ik allemaal al liggen testen...

mountainman
13 september 2013, 19:14
Is-ie niet gewoon overbelast? Die powerplant heeft geen ge-isoleerde outputs. Welke pedalen gebruik je en hoeveel mA stroom trekken ze? Als daar een paar digitale bij zitten dan houdt het al snel op met 500 mA totaal.

YannickH
13 september 2013, 19:24
Is-ie niet gewoon overbelast? Die powerplant heeft geen ge-isoleerde outputs. Welke pedalen gebruik je en hoeveel mA stroom trekken ze? Als daar een paar digitale bij zitten dan houdt het al snel op met 500 mA totaal.

Ik heb het bij 1 pedaal al... Een simpele boss ns2 aansluiten met dit en het geeft evenveel noise als met 6 pedalen dus overbelasting met 1 boss pedaaltje kan niet

mountainman
13 september 2013, 20:03
Maar gebeurt het dan steeds bij hetzelfde pedaal of doet-ie dat met alle pedalen? Ik heb precies zo'n voeding en die doet het prima met gewone analoge pedaaltjes... totdat ik mijn Zoom MS 50-G erbij zet. Die heeft in z'n eentje al bijna 500mA nodig. Ik krijg dan geen lawaai maar er gaat wel e.e.a. haperen.

YannickH
13 september 2013, 20:37
Bij eender welke heeft hij het

Brum
13 september 2013, 23:18
Ik ga niet beweren dat die die Harley Bentons slecht zijn, maar wellicht wel een gevalletje waar voor het geld?

Misschien dat een daisy chain aan je Harley Benton helpt, mits het probleem een hum loop is:


https://www.youtube.com/watch?v=JRLMkX0hRr0

Misschien helpt het totaal niet, maar niet geschoten, altijd mis.

whoosh
14 september 2013, 10:15
Als het met 1 pedaal al gebeurd dan gaat een daisychain niet helpen vrees ik.
Die daisychain tip is wel handig! Even onthouden :)