PDA

View Full Version : egmond toledo



brun05
13 september 2013, 08:47
hallo allemaal,

Ik heb een egmond toledo uit de garage van mijn tante gevist en wil haar laten opknappen. Een gitaarbouwer wil het graag doen, voornamelijk passie want met pensioen. Alleen de brug en kam ontbreken, wie heeft 'toevallig' iets liggen, de kam was van metaal(?), de brug uiteraard hout, het staartstuk is er wel.
alle info is welkom.

wietse
13 september 2013, 18:35
de kam, topkam neem ik aan is niet van metaal ( een egmond met een metalen topkam het moet nog gekker worden!) maar van kunststof een beetje bouwer snijdt er zo één luistert ook niet nauw want die dingen hebben een nulfret alleen de spacing is van belang de diepte moet lekker diep zodat de snaren op de nulfret ligt, de gebruikte bruggen maak ik altijd zelf, stukje hout vorm geven gleufje er in zagen en daar een stukje fretdraad in plakken, klaar is kees, je kan natuurlijk ook naar elke willekeurige gitaarboer gaan en om een brug voor een jazzgitaar vragen en alleen het bovenstuk gebruiken.
hoop niet dat je er veel geld in wilt steken want 50 euro is al een dikke prijs voor deze gitaren.