PDA

View Full Version : PRS S2 gitaren; om het gat tussen de normale serie en de SE-serie te vullen.



marter544
11 september 2013, 16:09
De Student Editions PRS'n waren er al even, PRS is nu begonnen met een nieuwe lijn, de S2 (http://www.prsguitars.com/s2series/). Deze moeten een beetje tussen de normale lijn en de SE's in komen lijkt het. US-made, SE-achtige specs. De S2 custom 24 kost nieuw 1500 euro bij de Duitse grootgrutters. (http://www.thomann.de/nl/prs_s2_custom_24_birds_dcs.htm) Ik ben wel benieuwd hoeveel verschil er zit tussen de SE en de S2.

arjanb01
11 september 2013, 16:26
Leuk bedacht, maar als ik PRS liefhebber zou zijn, zou ik dan eerder voor een tweedehandse 'normale' nieuw 2x zo dure gaan. Beter hout, net wat mooiere afwerking etc.... Wat mij betreft een zinloos 'tussen' model.
Tweedehands heb je de normale prssen custom 24 al tussen de 1500 en 2000 euro, zeker met de huidige crisis waarin de verkoop dramatisch is, zeker van PRSsen.

marter544
11 september 2013, 16:38
Deze zullen ook op de 2ehands markt komen na x aantal maanden?

Noid
12 september 2013, 09:14
Tsja, ik weet het niet. Zat de markt hierop te wachten? Bij PRS vermoeden ze blijkbaar van wel. Ik denk dat ze naar Fender kijken:
Squier - MIM - USA
Dus het gat tussen PRS SE - PRS nu opvangen met deze S2's. Ik zou inderdaad voor het geld ook eerder voor een 2e hands PRS gaan.

Orpheo
12 september 2013, 10:35
vergeet niet dat wij als gitaarnetters makkelijker kijken naar de 2ehands markt dan anderen, en dat gitaristen die op een forum zitten absoluut niet representatief zijn voor de grote meerderheid! PRS USA, nieuw, onder de 1500E? dat gaat lopen als een gek.

pinchaholic
12 september 2013, 10:54
^ dit. Wat Orpheo zegt. Ik geloof hier ook in. Grote groep spelers die wel een USA PRS willen hebben, maar het niet konden betalen kunnen nu eindelijk een "echte" PRS kopen en wellicht wat kleine mods doen.

Persoonlijk, als gear nerd, vind ik het jammer al die budget varianten van het origineel. Het haalt iets van de magie weg voor mij. Het grote publiek zal denken waar heb je het in godsnaam over, Maar als ik een gerenommeerde metal band zie jammen en ik zie bijv. LTD ipv ESP op de headstock staan, dan kan ik een kleine teleurstelling niet onderdrukken. Ben ik de enige die dit heeft?

frekie
12 september 2013, 11:04
gitaristen die op een forum zitten absoluut niet representatief zijn voor de grote meerderheid

En dat is maar goed ook ;)

Gibson? Epiphone, dan worn brown, faded enz. En dan het echte USA spul. Het komt bekend voor.

arjanb01
12 september 2013, 11:44
Tsja, dat PRS deze S2 modellen gaat uitbrengen is puur om marktaandeel weg te kapen van andere concurrenten. PRS is allang geen bedrijf meer dat in de jaren 80 en begin 90 exclusief was. Het wordt puur een massaproduct en dat bewezen ze met de SE serie en nu met de S2 serie. Er moet daar ook geld verdiend worden en mondjes gevoed van de medewerkers daar.
Daarnaast is Paul Reed Smith himself natuurlijk een op en top marketing man geworden die zijn promotie tours die hij door de wereld doet natuurlijk dik voor mekaar heeft. Respect daarvoor, al heb ik niks met zijn gitaren. Heb er ooit eentje gehad, op zich mooi afgewerkt instrument, klonk ook wel aardig, maar ik kan niet wennen aan die halzen. Vreselijk irritant die wide necks !

Max W. De Vries
12 september 2013, 12:36
Ik vind dit heel dubbel. Tien jaar geleden was ik dolblij geweest met dit nieuws. Nu ik zelf al jaren een 'echte' Custom 24 heb weet ik niet wat ik ervan moet denken. Ergens ben ik ook heel benieuwd: misschien zijn ze gewoon wel echt heel goed en als liefhebber van dit soort gitaren zou ik het dan overwegen. Ik ga nogal lomp met mijn spullen om nl en die 10-top met zijn prachtige afwerking ziet er na vijf jaar uit alsof hij al 25 jaar met Cobain tourt. Als dit kwalitatief en vooral qua gevoel erop lijkt zou ik het fijn vinden als werkpaard ernaast.

Komt er ook een Tremonti in deze serie?

YannickH
13 september 2013, 14:19
^ dit. Wat Orpheo zegt. Ik geloof hier ook in. Grote groep spelers die wel een USA PRS willen hebben, maar het niet konden betalen kunnen nu eindelijk een "echte" PRS kopen en wellicht wat kleine mods doen.

Persoonlijk, als gear nerd, vind ik het jammer al die budget varianten van het origineel. Het haalt iets van de magie weg voor mij. Het grote publiek zal denken waar heb je het in godsnaam over, Maar als ik een gerenommeerde metal band zie jammen en ik zie bijv. LTD ipv ESP op de headstock staan, dan kan ik een kleine teleurstelling niet onderdrukken. Ben ik de enige die dit heeft?


Ik wil je heel graag het tegendeel bewijzen en je op mijn ltd laten spelen hoor... Heb 2 esp eclipses weggedaan omdat ze nog geen 10 euro waard zijn!
De 1 had allemaal productiefouten en heb ik terug kunnen sturen en de ander voelde aan als een plastic gitaartje. Weegt ook helemaal niets. Klonk voor geen meter en speelde voor geen zak! Het ebony fretboard behandelen ze daar zodat het net echt plastic is. En daar betaal je dan 2000 euro voor...

Geef mij mijn ltd uit 2006 maar. Nog nooit zo'n zwaar klinkende gitaar gehad als deze dus denk echt niet dat esp beter is dan ltd.
Nu toen ik mijn ltd kocht was alle hardware enzo nog hetzelfde als bij esp maar dit is nu blijkbaar niet meer het geval...
Effe afronden:
Esp is het slechtste merk dat ik al gehad heb. (Ondertussen 37 gitaren gehad) en wil dit nooit of te never niet meer hebben.
Koop een ltd uit de hoogste reeks want een esp is echt geen 1000 meer waard! Verschrikkelijke ondingen

Max W. De Vries
13 september 2013, 15:07
Ik vind bovenstaande een razend interessante discussie en ik heb net vorige week twee gloedjenieuwe Eclipses in mijn handen gehad die Yannick's verhaal weerleggen (Hoewel mijn LTD Horizon uit 2007 die ik had nog immer één van de fijnste machinegeweren is die ik gehad heb, dus ik ben zeker geen LTD-hater), maar volgens mij hadden we het daar niet over.

On topic: heeft iemand al een S2 in zijn handen gehad? Hoe was dat?

groovieguitarguus
13 september 2013, 19:16
Dit lijkt me wel fraai!!! Geen Spam... want ik ken de hele verkoper niet eens....

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m713668473-patrick-eggle-berlin-standard-prs-se-killer.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr


http://i.marktplaats.com/00/s/NjY2WDEwMDA=/$(KGrHqZHJFcFINBTNqWDBSIfv)bh4w~~60_85.JPG

YannickH
13 september 2013, 19:26
Srry maar waarom post je dit hier? Heeft totaal niks met het topic te maken...

groovieguitarguus
14 september 2013, 10:32
Srry maar waarom post je dit hier? Heeft totaal niks met het topic te maken...


Je hebt gelijk... had de openingspost niet goed gelezen.... Dacht dat iemand zoekende was naar een goedkoper PRS alternatief...