PDA

View Full Version : Micro Cube of Cube 20XL



Echelon
11 september 2013, 14:51
Goedendag allemaal,

Ik ben een beginner en heb een Yamaha Pacifica 112V aangeschaft. Maar ben nog op zoek naar een Amp en twijfel tussen de Roland Micro Cube en de Cube 20-XL. Is alleen voor oefenen thuis. Welke zouden jullie nemen als het prijsverschil verwaarloosbaar is? Ik kan de 20-XL voor ruim 20 euro verschil kopen t.o.v. de Micro Cube.

Alvast bedankt :)

RobinH
13 september 2013, 18:48
Persoonlijk zou ik voor de Cube 20-XL gaan. Die heeft iets meer opties namelijk. Daarnaast heeft die ook een grotere speaker, en dat klinkt dan weer beter. Tevens kan je een pedaal aansluiten, waardoor je dan van kanaal kan wisselen. Is in sommige nummers wel erg handig (of eigenlijk zelfs nodig).

jeffv2
22 september 2013, 20:44
ik heb ongeveer 4 a 5 weken geleden de Cube 40XL gekocht, heb toen die dag op de 20XL en 40XL gespeeld. ik heb toen voor de 40XL gekozen omdat de 20XL als je hem 3 kwart open draait zijn clean verliest en geen headroom meer heeft. ook ging de 40XL beter om met de gain op een hoger niveau. tevens zitten hier ook andere versterker modules in. waaronder fender tweed en blackface, vox ac30 en marshall stack. diverser voor meerde speelstijlen.