PDA

View Full Version : Humbucker in Strat... Coil Split heel 'neuzig'.... Midden element de boosdoener???



groovieguitarguus
9 september 2013, 21:29
Ik heb een vraag over een mini-humbucker (Strat Size... seymour Duncan Cool Rails).

Deze heb ik geplaatst met een Push-Push.
Nu klinkt de tussenstand heel 'schel' 'neuzig'.
Kan dit te maken hebben met de 'Reversed Polarity' (RWRP) van het middelste element?

Verder... als ik met een schroevedraaier op het element tik, hoor je de spoel (buitenste... aan de brug kant)... nog wel zachtjes... op denk 25% van de binnenste spoel...

Ik lees het graag...

Dank weer....

jutter
9 september 2013, 21:31
Ik heb een vraag over een mini-humbucker (Strat Size... seymour Duncan Cool Rails).

Deze heb ik geplaatst met een Push-Push.
Nu klinkt de tussenstand heel 'schel' 'neuzig'.
Kan dit te maken hebben met de 'Reversed Polarity' (RWRP) van het middelste element?

Verder... als ik met een schroevedraaier op het element tik, hoor je de spoel (buitenste... aan de brug kant)... nog wel zachtjes... op denk 25% van de binnenste spoel...

Ik lees het graag...

Dank weer....

Heb je de SD aangesloten zoals op de site aangegeven staat?

groovieguitarguus
9 september 2013, 21:39
Het is wel weer een speciale schakeling...
De volume pot is Push Push... met de mogelijkheid om brug in alle standen bij te schakelen.
Toen ik de set-up nog origineel had... werkte dit top... 'lekker 'vlak' 'funky'.
Maar nu werkt dat ook niet... lijkt wel een Uit Fase sound...

De Tone pot van de brug... onderste heb ik aangepast met push-push om de brug te splitten...

Tabula Rasa
9 september 2013, 21:47
Ruil hals n midden element eens om. Dan weet je gelijk of de polariteit van invloed was. Al die nieuwe schakelaars, heb je die doorgemeten? Weet je welke pennen contact maken in een bepaalde stand, of heb je dat van een plaatje over genomen. Schakelaars kunnen verschillend werken, ondanks dat ze allemaal 2 rijen van 3 contacten hebben bijvoorbeeld.

jutter
9 september 2013, 21:48
Klopt het dat er een rode en een groene draad uit komt?

Plant
9 september 2013, 21:53
Ik heb een vraag over een mini-humbucker (Strat Size... seymour Duncan Cool Rails).

Deze heb ik geplaatst met een Push-Push.
Nu klinkt de tussenstand heel 'schel' 'neuzig'.
Kan dit te maken hebben met de 'Reversed Polarity' (RWRP) van het middelste element?

Lijkt me wel. Als de overige standen van de gitaar goed bevallen zou ik de polariteit van die nieuwe humbucker omdraaien. Dus het draadje dat nu aan groud zit en de draad die nu aan de selector switch zit omwisselen. Met de coil split niks doen.


Verder... als ik met een schroevedraaier op het element tik, hoor je de spoel (buitenste... aan de brug kant)... nog wel zachtjes... op denk 25% van de binnenste spoel...

Da's gewoon overspraak. Die buitenste spoel doet echt niet meer mee.

groovieguitarguus
9 september 2013, 22:16
Plant..... Dank je!!!!!

Morgen even weer de boel open....

Uitslag volgt... ;-)

groovieguitarguus
12 september 2013, 20:58
Did it... Done it!!! ;)... thx. Plant