PDA

View Full Version : Verder komen met gitaarspelen



RuurdS
9 september 2013, 21:13
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment 17 en speel al gitaar sinds ik 13 ben.
ik heb altijd op les gezeten en heb de basis van het gitaarspelen zo langzamerhand wel geleerd.
Alleen ik ga nu niet meer vooruit omdat ik een hele tijd amper geoefend heb.
Mijn doel is nu om elke dag een uur te gaan oefenen. maar dan ook echt goed oefenen.
Mijn vraag was alleen: Wat kan ik het beste doen in het uur oefenen?
Als ik op internet zoek krijg ik alleen maar oefeningen voor beginners waar ik niks aan heb.
Als iemand iemand sites weet waar ik leuke/effectieve oefeningen kan vinden zou dat super zijn.

alvast bedankt.

Martin_
9 september 2013, 21:19
Welkom RuurdS. Om die vraag te kunnen beantwoorden, mag je eerst zelf een vraag beantwoorden;
Wat wil je kunnen spelen? (welke muziekstijl, of welke gitarist(en) heb je als voorbeeld?)

Harald
9 september 2013, 21:21
Je doel is om goed te oefenen...

:stop: Onzin, goed oefenen kun je alleen als je weet wat je doel is.

Wat wil je, als muzikant. Als je dat weet is er ook iets zinnigs te zeggen over wat je kunt oefenen. Zonder die informatie kun je alleen maar tips geven om technisch een beter gitarist te worden.

Technisch goede gitaristen zijn SAAI!

Goede muzikanten, die ook de gitaar tot in de puntjes beheersen, dat is een heel ander verhaal...

gitaarvrouwtje
9 september 2013, 21:22
Ik zat met dezelfde vraag, nog maar een paar weken geleden ( nou ja ben niet meer 17 haha maar wel 17 van hart) ik kreeg goede tips als, andere stemmingen proberen ..nieuwe soorten muziek proberen, en dat laatste ..bracht me op een nieuwe rechterhand techniek aanleren,..er is vaak nog zat wat je bij kunt leren,..:)

RuurdS
9 september 2013, 21:29
Sorry, dom van mij om niet te vertellen wat ik wil spelen...
Ik ben een groot fan van hardrock en metal. Mijn voorbeeld is Synyster Gates van Avenged Sevenfold.
dus die richting zou ik ook graag op willen.

Harald
9 september 2013, 21:40
Even kijken, heb een leerling die die band ook erg goed vind. Als ik het me goed herinner zit er wat sweep picking in, technisch verder allemaal wel goed, maar niet primair shredden.

Beginners oefeningen niet onderschatten dan. Een goede techniek helpt je op heel veel vlakken.

korte warming up
Links rechts coordinatie (frethand, picking hand) via toonladders, maar ook met vingeroefeningen zoals 1234 op alle snaren. En dan 1243, 1324, etc. vergelijkbare patroontjes maar dan met stringskips
Sweep picking (ben er geen expert in, maar er is genoeg over te vinden)
Bends
Oefen op improvisatie

Leer songs, zoek dingen uit op gehoor. De coordinatie tussen oor en handen is ongelooflijk belangrijk.

Gebruik van dat uur zeker een kwartier of een half uur om muziek te maken ipv alleen te oefenen. Vind je eigen stem.

Basic very basic, maar als je snelheid wilt bouwen niet verkeerd, en voor iedereen op een uitdagend nivo te doen

https://www.youtube.com/watch?v=3TGDIOT6c0A

dewi19731426
1 november 2013, 23:50
typ bij youtube de titel van een nummer in en dan lesson b.v avenged sevenfold - nightmare guitar lesson en vind! Have fun.
Groetjes Dewi