PDA

View Full Version : Lover (live in Lehrte)



Harald
9 september 2013, 17:48
http://www.youtube.com/watch?v=EXg4YgY8Dps

Van afgelopen weekend. Enjoy :)

Benieuwd of Little Wing van Gorsel nog opduikt. Met voor mij als verrassing van de band een stukje jazz en daarna reggae variaties... Heel benieuwd hoe ik dat opgelost heb eigenlijk

Ernest01
9 september 2013, 19:03
... Heel benieuwd hoe ik dat opgelost heb eigenlijk

Haha, nou, wat mij betreft goed opgelost en kom je vast nog wel achter.
Had je ruzie met de cameraman ? Je bent helemaal niet live in beeld zeg.....

Harald
9 september 2013, 20:21
Nee, beperkt aantal camera's. Inderdaad wat vreemd, en de camerahoek waarin ik wel te zien ben benadrukt vooral dat het weer tijd wordt om wat meer te gaan sporten. Sarah is al een paar keer aardige afstanden gereisd voor ons. Zal geen opzet zijn geweest.

Gorsel was John die ging plagen. Wil je naar een stevige climax toe werken gaan ze ineens een reggae groove spelen... Mariëlla heeft trouwens een hekel aan reggae. Die was ook gelijk weg :seriousf:

Cageman
11 september 2013, 15:07
Wat is het ineens weer rustig op het Sound draadje. Zal wel wat met de afgelopen vakanties van doen hebben.. Of zijn het juist alle 50+ers die nu ineens in het naseizoen op vakantie zijn. :hippie:

Goede solo zeg! Knap dat je hem zo lang weet te rekken en hem toch spannend houdt. Het geluid van de hele band vind ik ook heel relaxed. Lekker warm pianogeluid, hier en daar wat percussie en subtiele gitaarlickjes tussendoor zorgen ervoor dat het erg makkelijk weg luistert. Ik ben zelf alleen geen fan van dergelijke zang, maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk. Hoe is het geheel eigenlijk opgenomen?

Groeten,

Merijn

Harald
11 september 2013, 15:51
Dank je :) Geluid komt voor zover ik weet gewoon van één van de videocamera's. Geen mengtafelopname.

Deze solo is één van de weinige die ik min of meer letterlijk speel zoals op de cd. Was met de cd opname live ingespeeld met band, en ter plekke geïmproviseerd. Vond hem toen ietwat braaf (bang om een foute noot te spelen) qua spel, en heb de solo note for note uitgezocht, en opnieuw ingespeeld tijdens één van de mixdagen. Idd. stiekem toch een minuut of 2, en voor mijn doen erg netjes binnen pentatonic lijntjes, maar wel een mooie opbouw. Hoe leuk het ook is om te improviseren, deze houd ik gewoon zo. Genoeg stukken waarbij ik steeds iets anders speel bij deze band :)

Harald
14 september 2013, 19:04
http://www.youtube.com/watch?v=ejvKyp2Y4no

Warts and all, zowel de jazz feel als de reggaefeel waren verrassingen voor mij.... gitaarsolos vanaf 6'05'' Vermoed gewoon camerageluid. Gitaar en orgel hadden bij de solo's wel wat harder gemogen.