PDA

View Full Version : Loadbox / Dummy Load Huren



vidar
9 september 2013, 09:23
Voor een uitvoering van Jesus Christ Superstar in een grote loods op de RDM campus in Rotterdam speel ik gitaar in de begeleidingsband. Nu blijkt dat we vanwege onze plaatsing op het podium en de 'uitdagende' akoestiek onze versterkers niet aan kunnen hebben zonder dat de zangers zichzelf niet meer kunnen horen denken (ook niet op slaapkamervolume).

Nu kwam de geluidsman met de suggestie direct in te gaan (waarop ik de neiging om hem een DI rectaal direct-in te brengen net heb kunnen onderdrukken ;) ). Toch gedaan (Direct in spelen) maar dat klonk en speelde waardeloos zo was ook het oordeel van de niet-gitaristen. Heb je weleens een fuzz direct-in gehoord? Nee? Mooi zo! Nu dus naarstig op zoek naar een alternatief en een loadbox/dummybox met speaker-emulation leek me the next best thing als een microfoon gewoon niet kan. Ik heb van een vriend een Koch loadbox II kunnen lenen, maar we zijn met twee gitaristen, dus ik heb er nog één nodig.

Mijn vraag: weet iemand of zo'n apparaat ergens te huur is? (Mag natuurlijk ook een palmer of weet ik het wat zijn.) Ik kan het iig via internet niet vinden.

guitarnijboer
9 september 2013, 10:40
Lange speakerkabel of (gitaarzender) en je kabinet (met versterker) in de kleedruimte of ander backstagehok plaatsen geeft denk ik het beste resultaat.

showband
9 september 2013, 10:50
ik denk dat het zenderpark streng beheerd wordt door een centrale zendertech. En dat je in de orkestbak geen toestemming krijgt om draadloos te gaan.

vidar
9 september 2013, 13:25
Ze denken er nu over om de versterker idd in een grote flightcase te knallen met een mic ervoor. Helaas wordt mn gitaarkabel dan wel een soort van lang... (is een combo, dus kan de versterker er niet echt handig uit halen) Maar goed, alles liever dan direct-in!

HaroldA
9 september 2013, 14:22
Ze denken er nu over om de versterker idd in een grote flightcase te knallen met een mic ervoor. Helaas wordt mn gitaarkabel dan wel een soort van lang... (is een combo, dus kan de versterker er niet echt handig uit halen) Maar goed, alles liever dan direct-in!

Dus dat ding wordt loeiheet in een gesloten flightcase, en dat gaat enorm dozig klinken als je de boel niet netjes isoleert.

PODje kopen?

Brum
9 september 2013, 14:29
Kort geleden met de band nog opgenomen met Palmer DI Box, met speakersimulatie en dat klonk echt verrassend goed! Bij Thomann is dat spul echt heel betaalbaar ook, zou ik eerder gewoon aanschaffen dan huren.

De bassist heeft volgens mij z'n partijen ingespeeld middels een Sansamp pedaal, zonder versterker en da's ook goed gegaan.;)

HaroldA
9 september 2013, 14:56
Kort geleden met de band nog opgenomen met Palmer DI Box

Daar moet je toch nog wel een loadbox achter zetten?

Brum
9 september 2013, 15:21
Die Palmer kastjes niet dacht ik, ging in ons geval rechtstreeks een geluidskaart in en kun je ook gebruiken als speaker simulator, live.

HaroldA
9 september 2013, 15:45
Die Palmer kastjes niet dacht ik, ging in ons geval rechtstreeks een geluidskaart in en kun je ook gebruiken als speaker simulator, live.

Palmer maakt alleen 19" loadboxen, als ik me niet vergis. Als jullie alleen een speakersim hebben gebruikt mogen jullie blij zijn dat jullie output trafo's niet uitgefikt zijn.

Brum
9 september 2013, 16:21
Geloof me, het was echt een Palmer DI box. Welke weet ik niet, ik ben niet zo van de gear, maar het ding werkte op 8 ohm, zonder cabinet. We hebben het e.e.a. opgenomen door een producer met eigen studio, die al wat jaartjes meeloopt, die weet denk ik wel wat ie doet.;)

Tankman
9 september 2013, 16:24
Palmer maakt alleen 19" loadboxen, als ik me niet vergis. Als jullie alleen een speakersim hebben gebruikt mogen jullie blij zijn dat jullie output trafo's niet uitgefikt zijn.

Waarschijnlijk bedoelt hij deze:

http://www.palmer-germany.com/mi/en/PDI-06-L08-Power-Attenuator-8-Ohms-PDI06L08.htm

Maar die heef geen Speaker Sim.

Kim Wilson
9 september 2013, 16:35
Eén van de goedkoopste oplossingen lijkt me een Balckstar HT-Drive of HT-Dual pedaal. Daar krijg je nog best een aanvaardbaar geluid uit, weet ik uit ervaring.

HaroldA
9 september 2013, 17:03
Eén van de goedkoopste oplossingen lijkt me een Balckstar HT-Drive of HT-Dual pedaal. Daar krijg je nog best een aanvaardbaar geluid uit, weet ik uit ervaring.
En Bad Monkey heeft ook een acceptabele DI-uitgang (;)) geloof ik.

Tankman
9 september 2013, 18:58
De AMT Legend Series 2 pedalen hebben ook een te gekke cab sim out. Ik heb de P2, R2, S2 en E2 getest. Allemaal te gek!