PDA

View Full Version : verschil squier fender en mexicaanse fender



bullitshot
8 september 2013, 19:49
Rond de prijscategorie van 500 euro kan je een Squier Fender strat kopen maar ook een "echte" Fender, uit Mexico dan. Dit begrijp ik niet helemaal.

Wat is het verschil tussen een squier en een mexicaan met ongeveer dezelfde prijs? De duurste squier gitaren zijn goedkoper dan de goedkoopste "echte" Fender gitaren. Kwaliteit? Houtsoort? En welke keuze zou jij maken als je niet naar de naam kijkt maar naar de kwaliteit?

mezelf
8 september 2013, 20:01
Dat verschilt echt per squier of fender. Zo vind ik bijvoorbeeld oudere squiers, zoals een japanse squier strat E serie, vele malen fijner in de handen liggen dan de meeste goedekopere mexicaanse fender. Bij mexicaanse fenders word er idd echt bespaard op bijvoorbeeld het hout, electronics enz. Daarom zijn die in verhouding ook veel goedkoper dan USA fenders.

bullitshot
8 september 2013, 20:07
Ik heb het niet over tweedehandse maar wat je nu in de winkel kan kopen. Bijvoorbeeld:

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Fender-Squier-Deluxe-Strat-HSH-RW-CRT-Crimson-Red-Transparent/art-GIT0026494-000#

en

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Fender-Modern-Player-Strat-HSH-RW-Charcoal-Transparent/art-GIT0028147-000

Midwolda
8 september 2013, 20:08
Ik ben het eens met mezelf. :D

kunk
8 september 2013, 20:22
Ik ben het eens met mezelf. :D

Ik voor de verandering ook!:seriousf::seriousf::chicken:

jutter
8 september 2013, 20:23
Laat ik nou een verschrikkelijk goede Fender CP60 Mex hebben! Stukken lekkerder dan de USA's die ik gehad heb en daarmee tel ik ook de RI's en de CS!

caliban
8 september 2013, 21:36
Veel van het prijsverschil tussen USA-made en niet-USA-made zit hem in arbeidskosten denk ik. Zowel de Mexicaanse Fenders als de 'betere' Squiers zitten echt wel geweldige gitaren tussen. De Modern Player serie van Fender wordt nu bijvoorbeeld in China gemaakt, het zou me best verbazen moest die serie niet in dezelfde fabriek gemaakt worden als alle Squier Classic Vibe (en J Mascis JM) gitaren.