PDA

View Full Version : gitaartesten



cortjakje
28 juni 2003, 16:51
Vinden jullie het ook vervelend om in een winkel gitaren te testen als er mensen bij zijn die je op de vingers kijken.

Matsvansanten
28 juni 2003, 16:53
helemaal met je eens!!! ik was laatst met een vriend van me in de stad en toen gingen we wat uitproberen, hijs echt een hele goede gitarist en ging vet goed spelen enzo en toen kwamen er iets van 6 mensen bijstaan. meteen vond hij het minder en stopte we zo ongeveer...

Soulflyhigh
28 juni 2003, 17:04
Volgens mij is het nog veel irritanter als je wat minder goed kan spelen. Dan heb je meteen allemaal an die mensen die je zo aan gaan staren. :x

Matsvansanten
28 juni 2003, 17:05
jah dat gebeurt er altijd bij mij.....ik kan namelijk minder goed spelen :oops:

Ic3gl0vE
28 juni 2003, 17:05
daarom moet je ook altijd op een RG, BcRich, Jackson of andere gitaar met puntige delen spelen!! Als er dan iemand bij staat, steek je 'm gewoon neer.

ieme
28 juni 2003, 17:05
ik zie er niet bepaald cimineel uit (niet metal zeg maar, wat in de ogen van oudere mensen zo er uit ziet)
Maar ze letten altijd onwijs op mij...
Ik was laatst bij KeesDee ik daar naar beneden aan zon verkoper vragen of ik op die mooie Taylor 414 mag spelen zodat ik kan horen hoe ie klinkt, pakt hij em pingelt wat voor en zet em terug.. dus vraag ik nog eens of ik mag zegt ie... als ik speel hoor je hem toch.. dus ik zeg ik wil hem voelen.... zegt ie nou alsjeblieft, na 30 sec spelen rukt ie em weer uit mn handen... ik speel echt niet heel slecht ofzo!
had mn horloge en ring afgedaan om krassen te voorkomen!
JEZUS WAT EEN LUL!

Mithrandir
28 juni 2003, 17:06
Heb er tegenwoordig geen last meer van, ik ben geen geweldig gitarist, maar ik zit daar ook niet om de geweldige gitarist uit te hangen. Ik ga gewoon naar mijn fretboard staren en een beetje aan de versterker draaien en speel dan gewoon wat me te binnen schiet.

Soulflyhigh
28 juni 2003, 17:11
daarom moet je ook altijd op een RG, BcRich, Jackson of andere gitaar met puntige delen spelen!! Als er dan iemand bij staat, steek je 'm gewoon neer.
Goed plan :-D ik hou wel van puntige gitaren. Wat dacht je van een leuke RR om iemand mee neer te steken? :-D

Matsvansanten
28 juni 2003, 17:15
oei oei RR "kwijl", daar ben ik nu voor aan het sparen :lol: wel een goede tip overigens...ik heb een oudere broer en dies soms heel irritant :dance: :razz:

Ic3gl0vE
28 juni 2003, 17:24
liefst een witte gitaar natuurlijk (RR is leuk :D) want dan valt het bloed extra op.

skabouter
28 juni 2003, 17:26
ja, dat vind ik wel irritant ja. vooral omdat ik altijd de neiging heb om dure dingen te spelen. en ik kan het niet zo goed.
dus dan pak ik iets duurs bijv, en danv erwacht men ook iets. maar dan komt er niets uit :D

speel liever inderdaad zonder mensen erbij, en liefst ook zonder verkoper. maar ik speel meestal in spanjaard, en daaar mag je gewoon alles spelen. en arie bemoeid zich er niet mee. heerlijk is dat.

Neals
28 juni 2003, 17:55
Ik speel meestal van iets van Nirvana, als ik door die zeikerds in de winkel bagger ga spelen roep ik dat ik het orgineel probeer te benadere

roppie
29 juni 2003, 12:21
ik weet nooit wat ik moet spelen :-?

Soulflyhigh
29 juni 2003, 13:06
Volgens mij is er ook relatie tussen duur en goed. Als je iets duurders pakt dan verwachten ze ook altijd dat je de nieuwe Satriani, Vai of Petrucci bent :-(

P.s. ik heb nog een tip. Neem zo'n witte Randy Rhoads (zo een met een soort van streepjes je weet wel Alexi van CoB heeft hem ook) En probeer die streepjes dan met bloed te vullen :-D

gengar
29 juni 2003, 13:10
daarom is het ook relaxed als je in een zaak gaat waar veel mensen aan het spelen zijn. Kun je gewoon liggen prutsen zonder op te vallen. Waarom plugt niemand zijn koptelefoon trouwens in de amp? kun je doen wat je wilt zonder dat iedereen denkt dat je reuma hebt

robpeters87
29 juni 2003, 13:17
Dat is egt vet irritant, was laatst ff gitaartje uit aan et proberen komt die verkoper erbij staan, heel verwachtingsvol, net alsof ik ff een stukje jimmy hendrix ging spelen ofzo....
En da speel je gewoon een leuk riedeltje is et weer niet goed want dan begint met dat gezeik of ie me ergens mee kan helpen, ik vind dat er gewoon een soort wet moet komen voor 'vrijheidvangitaaruittestingindewinkelzondereenver kopererbijdiejedeheletijdopjevingerzittekijken' of niet dan[/tab]

gengar
29 juni 2003, 13:44
ja ontzettend. Gewoon heel netjes zeggen dat je wel een kopje koffie lust, dankjewel. Maar ik denk wel dat het vooral aan mijn kunnen ligt dat ik het irritant vind..

Trocar
29 juni 2003, 15:32
Hehe, dat van die koffie is wel een goed idee! 8-)
Spelen in een winkel is idd niet aangenaam. Het is soms net of je een vergunning moet hebben om gitaren te mogen proberen.
Wel fijn is het als een winkel een paar hokjes heeft gemaakt om in te spelen, staan er tenminste geen mensen te kijken.
Ik kom meestal om de 'feeling' en de tone van een gitaar te proberen, niet om een shred-fest ofzo te houden. :razz:

Ic3gl0vE
29 juni 2003, 16:22
Waarom plugt niemand zijn koptelefoon trouwens in de amp?

Misschien omdat een koptelefoon icm een gitaar altijd kut klinkt.

BLOK182
29 juni 2003, 18:46
Vind in winkels testen ook niet altijd je-van-het. Op de een of andere manier heb ik altijd het idee dat ik mensen stoor als ik speel, daarom speelt ik nooit knokehard, en vaak komen er ook mensen kijken wat je vasthebt en wat voor amp enzo, best irritant. Daarom ga ik het liefste op doordeweekse ochtenden naar muziekwinkels, dan is het vaak niet druk.

Soulflyhigh
29 juni 2003, 20:58
Vind in winkels testen ook niet altijd je-van-het. Op de een of andere manier heb ik altijd het idee dat ik mensen stoor als ik speel, daarom speelt ik nooit knokehard, en vaak komen er ook mensen kijken wat je vasthebt en wat voor amp enzo, best irritant. Daarom ga ik het liefste op doordeweekse ochtenden naar muziekwinkels, dan is het vaak niet druk.
Dat heeft ook weer als nadeel dat die verkoper helemaal bij jou gaat staan komen kijken omdat er toch nikss te doen is :-(

BLOK182
29 juni 2003, 21:05
Dat ook wel, maar aan de andere kant, als je serieus wilt testen en geinteresseerd bent in een bepaalde gitaar ofzo, dan nemen ze wel de tijd voor je. Oh ja, en je krijgt eerder koffie :-) (of je wordt er eerder uitgeflikkert)

Soulflyhigh
29 juni 2003, 21:45
Dat ook wel, maar aan de andere kant, als je serieus wilt testen en geinteresseerd bent in een bepaalde gitaar ofzo, dan nemen ze wel de tijd voor je. Oh ja, en je krijgt eerder koffie :-) (of je wordt er eerder uitgeflikkert)
Haha
:-D :-D

remcomolenhuis
29 juni 2003, 21:50
ik weet nooit wat ik moet spelen :-?

heb ik ook altijd :roll:

BLOK182
29 juni 2003, 21:58
Ik speel ook altijd hetzelfde, misschien dat ik daarom het gevoel heb dat ik mensen irriteer ermee, hoewel ze het nog nooit hebben gehoord (van mij)

El Capitain
30 juni 2003, 03:16
Dat bij KeesDee heb ik ook wel eens gehad toen ik een amp daar wilde kopen...ging die gast zelf spelen. Dat wil ik niet: ik moet er straks op spelen en dat ding voelen, horen, zien, aanraken etc., dus IK moet het uittesten. Bij een autokopen ga je toch ook niet de verkoper laten rijden bij de proefrit?

BLOK182
30 juni 2003, 12:06
Bij sommige apparaten vind ik het wel fijn dat een verkoper ff een korte demo geeft, maar uiteindelijk wil IK spelen en niet die dude hoe goed ie ook is.

slayurrr
1 juli 2003, 16:36
ja, dat vind ik wel irritant ja. vooral omdat ik altijd de neiging heb om dure dingen te spelen. en ik kan het niet zo goed.
dus dan pak ik iets duurs bijv, en danv erwacht men ook iets. maar dan komt er niets uit :D

speel liever inderdaad zonder mensen erbij, en liefst ook zonder verkoper. maar ik speel meestal in spanjaard, en daaar mag je gewoon alles spelen. en arie bemoeid zich er niet mee. heerlijk is dat.

hey ik kom ook wel is in spanjaard en idd die gast geeft de gitaar die je ff wilt testen en hij loopt weer gewoon naar zijn bureau, laatst nog daaro op zon soort van explorer model gespeelt.
ff in pluggen en spelen maar..

Matsvansanten
1 juli 2003, 18:16
kheb vandaag ff 2 jacksons uitgeprobeerd bij de winkel bij me om de hoek (sound shop a.veen) was ongeveer 1.5 uur bezig. Was er samen met een vriend en de verkoper bemoeide zich er gewoon niet mee...er kwamen wel wat mensen binnen en die kwamen dan ff kijken maar dit keer vond ik het helemaal geen probleem, sterker nog het was gewoon best wel leuk dat uitproberen in een winkel :wink:

iam
1 juli 2003, 21:36
ik durf gewoon niet eens naar de winkel om te testen :oops:

heb dus nog altijd geen (degelijke) gitaar :-(

2dehands kopen vind ik ook zo ambetant

geef mij idd maar zo'n hokje waar je kan testen of iemand die je met rust laat maar in een winkel waar je amper met 10 man kan staan is dit wel moeilijk :-?