PDA

View Full Version : Nieuwe western gitaar



beunklats
8 september 2013, 14:50
Hee

Ik wil graag een nieuwe western gitaar.
Ik heb dus echt weinig verstand van akoestische gitaren.
Daarom wil ik graag van jullie horen wat een goede gitaar of merk gitaar is.
Mijn Budget is 500 euro en ik wil graag een versterkte western gitaar.

gr

gitaarvrouwtje
8 september 2013, 15:46
Check even de review topic bij acoustische gitaren :)
Je zoekt dus een dreadnought denk ik?
Naar de winkel en gaan spelen, gewoon je budget noemen en je wat blind laten aangeven en voelen/luisteren
Blueridge is zo n gitaar waar je tot 500€ best een leuk exemplaar van kunt kopen

Rizz
8 september 2013, 16:35
Ik ben helemaal leip van Eastman en de AC120CE/AC122CE zit net een pietsje boven je budget, maar staan erom bekend fantastische gitaren te zijn! Ik heb op een onversterkbare AC122 gespeeld en dat is een geweldenaar. Had wel ietsje meer budget en heb dus een AC412 net voor de laatste prijsverhoging gekocht, maar het zijn allemaal goede gitaren!

Maar mijn mening is er slechts 1 van velen en ik ben zeker niet jou! Dus lekker speule en voelen!

Riny
8 september 2013, 17:28
Om voor iemand aan te geven wat goed is valt niet mee want er zijn qua gehoor zoveel verschillende meningen.
Dit betreft ook de bespeelbaarheid, deze dient goed te zijn uiteraard en qua klank, ook dat is persoonlijk.
Wat ik goed zou vinden is voor iemand anders bagger dus moeilijk aan te geven.

Volg gewoon je gevoel en wanneer je twijfelt, neem iemand mee die kan spelen voor je zodat je de gitaar ook van de ander kant kan horen.
Heb je niemand probeer, indien mogelijk met het klankgat naar een muur/wand te spelen zodat het reflecterende geluid voor jezelf duidelijker wordt.
In een grote ruimte (open oppervlakte winkel) is klank beoordelen moeilijk.

Succes met je zoektocht en ik hoop voor dat je slaagt.

Eko
10 september 2013, 20:05
Een aantal merken zullen de revue wel passeren als je in een winkel staat. Kijk eens bv naar en Seagul of een Yamaha. Kun je niet fout mee gaan , zullen we maar zeggen. Voornaamste reden tot koop zou moeten zijn of hij bv prettig in de hand ligt, prettig speelt.
Kijk bv eens bij Kees Dee in Amersfoort waar je een enorme collectie hebben van heel goedkoop tot zeer stevig geprijsd.

michke
11 september 2013, 06:15
Ik ben ook helemaal geen kenner, maar ik hoor ook veel goed over Yamaha... Kan iemand dit bevestigen ?

michke
11 september 2013, 06:17
Sorry Eko, had ik niet zo lui geweest om eerst eens alles door te lezen had ik gezien dat je Yamaha al genoemd hebt :dontgeti:

Elvee
11 september 2013, 09:39
Zelf heb ik al jaren een Art & Lutherie (zonder element), bevalt prima. Voor het budget van € 500 zijn er ook A & L's met element te koop.

GuitarL91
12 september 2013, 01:02
Kijk met jouw budget ook eens naar Blueridge, Lag en Sigma!

beunklats
12 september 2013, 19:05
Hee bedankt voor de reacties.

Zou dit wat zijn.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m717165862-yamaha-ljx-6c-elektro-akoestische-gitaar-inclusief-koffer.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Eko
14 september 2013, 10:26
Qua afwerking zeker goed. Het is een gitaar die niet geheel van massief hout is gebouwd , maar alleen een massieve top heeft. Is niets mis mee , maar qua klank iets beperkter. Als je geen top gehoor hebt zul je het wellicht niet eens merken. Als ie goed in de hand ligt en geen beschadigingen heeft kun je er jaren mee vooruit.

Rizz
14 september 2013, 10:53
Qua afwerking zeker goed. Het is een gitaar die niet geheel van massief hout is gebouwd , maar alleen een massieve top heeft. Is niets mis mee , maar qua klank iets beperkter. Als je geen top gehoor hebt zul je het wellicht niet eens merken. Als ie goed in de hand ligt en geen beschadigingen heeft kun je er jaren mee vooruit.

Volgens mij en de discussie is al vaker gevoerd, komt 90% van het geluid van de top vandaan en een gelamineerde zij- en achterkant heeft in die zin zin weinig invloed als de laminering goed is.. Vooral onderbuikgevoel en internetwijsheid denk ik dan. Daar is niets mis mee en als volledig massief je voorkeur heeft, moet je dat vooral niet laten. Ik zeg prima gitaar om mee te beginnen, maar speel er eerst op!

Nog wat suggesties:


http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m717890183-takamine-n20-met-fishman-pick-up.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m717590442-geweldige-maton-m225-met-fishman-pickup-system.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m716716130-prachtige-breedlove-passport-250-co-nu-100-goedkoper.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr