PDA

View Full Version : fender strat



staavie
28 juni 2003, 16:12
Hoi
Ik heb eeb fender strat en als ik het volume terugdraai klinkt hij donker ,volume open helder,is daar iets aan te doen (cap)of ligt het aan de picups,het is een classic player strat. Ik wil ze gewoon hetzelfde laten klinken,volume open of iets terug gedraaid.Help een sukkelaar.
Dank u.

niels_r
28 juni 2003, 16:16
Weet je zeker dat je niet aan het tone knopje draait? :D

Ic3gl0vE
28 juni 2003, 17:10
je gitaar klinkt altijd anders als je aan de volumeknop draait. Voor jouw probleem heb je een volumePEDAAL nodig.

skabouter
28 juni 2003, 18:03
dat heeft inderdaad elke gitaar.

als je met Higain bijv je volume iets terug draait wordt het niet alleen zachter, maar verandert het geluid ook van harde scheur naar crunch

RadiuS
28 juni 2003, 19:03
doh, volumepedaal is echt niet enige oplossing! er is een hele simpele mod, k weet niet precies hoe t zit maar je voeggt 2 elementjes toe aan de electronica in je gitaar en dan is t opgelost. K zou je zo snel geen site kunnen geven, misschien weet iemand anders er meer over. Ik wil deze mod ook een keer uitvoeren nl.

Negative K3 fan
28 juni 2003, 19:13
je meot dan een of andere condensator solderen in je gitaar zo gepiept. weet het alleen neit rpecies, ik vind het juist mooi dat je toomn er donkerder door wordt. Vooral als je je amp instelt op high gain en dan het volume van je brug humbucker/p90 een lekker eind terug draait om een mooie donkere clean toon met een randje te krijgen.

piezo
28 juni 2003, 19:31
Je moet parallel over de 2 aansluitingen van je volumepot die niet aan aarde zitten een condensatortje van 0,001 uF zetten. Dan wordt het geluid bij terugdraaien zelfs iets helderder/dunner. Goed voor funky slagwerk maar je bent het jazzy effect van terugdraaien weer kwijt. Tis maar waar je voor kiest.