PDA

View Full Version : Glitchy trip hop soundscape



Fusion
7 september 2013, 13:13
Ben benieuwd wat men er van vindt! Ik zelf heb nog wel wat kritiek, maar op n gegeven moment heb je t wel gehad met bijschaven haha.


http://www.youtube.com/watch?v=yMMp1e0qMyM

Kefding
7 september 2013, 18:23
Nice. Er gebeurt van alles, mix is wel in orde. Niet echt mijn dagelijkse muziek, niettemin erg tof. Welke DAW gebruik je?

Overigens vind ik het leuk om te zien dat je regelmatig nieuwe dingen de wereld in gooit. Dat bijschaven, dat is een cirkel waar ik al enkele jaren in zit. Goed bezig, in ieder geval! :)

Cageman
8 september 2013, 19:05
Wow, dit is toch weer heel anders dan je vorige elektronische dingen. Lekker spacend! Subtiel wel van die wobbeltjes (?) erin verwerkt (1.40). De beat had van mij trouwens wel iets minder hard en aanwezig gemogen; ik vind de stukjes zonder beat net even iets vetter. Als je op deze manier doorgaat, vergroot je je mogelijkheden enorm en worden je muziekjes steeds afwisselender, ingewikkelder en daarmee origineler.

Mooi gedaan weer! :ok:

Fusion
10 september 2013, 18:30
BEdankt heren! ik gebruik Cubase 5, maar de DAW doet er denk ik niet zo veel toe toch? Ik gebruik iig een berg aan hardware en VSTi synthesizers, effecten en samples van dolfijnen, walrussen, kloppende harten en baby's haha.

Duhsjaak
22 september 2013, 04:07
DAW??? Effe douwe sei die meid. Dat snap ik nog maar DAW?
Mag ik ook lol hebben zonder dat ik het snap?
Erg vernuftige zaken maak je vriend. Iedere keer ontdek ik weer wat anders.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
7 oktober 2013, 22:49
Onder t mom van beter laat dan nooit :) DAW staat voor Digital Audio Workstation. Duur word voor (meestal) een pc met geluidskaart en sequencing software hehe.

Cageman
7 oktober 2013, 23:07
Over beter laat dan nooit gesproken.. waar blijft je volgende stuk??? :soinnocent:

:seriousf:

Duhsjaak
8 oktober 2013, 07:51
Zal ik iets zeggen dat gemener is dan dat, wat jij hebt gedaan?
Gewoon om te zien of we m uit zijn tent (teint dan?) kunnen lokken. Want die poging van jou vind ik bijzonder fraai.

Tegen één van mijn kinderen heb ik ooit gezegd, dat echte artisticiteit hem zit in het gegeven dat je daarmee bezig bent ook, als daarvoor geen aanleiding is.
2e rangs dus presteren alleen als ze worden aangespoord.

Zou daarvan hier sprake zijn?
En, zei ik het je niet? Laffe streek hè, om dat hier te plaatsen.

Misschien kan ik het weer een beetje gladstrijken door te zeggen dat ik zeker weet dat F. tot de eerste categorie hoort.
Nou, eens kijken wat ie te zeggen heeft.

Zonder smiley maar effe. Beter zonder dan met de verkeerde.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
8 oktober 2013, 10:36
Heren heren dank voor alle psychologische druk ;) Ik heb momenteel erg weinig tijd. En ja, uiteraard raak ik af en toe de gitaar aan, maar helaaas sporadisch. Heb wel nog steeds een progressief metal nummer voor 1/3 af, maar dat zijn best pittige partijen dus dat moet ik eerst ff goed instuderen, dat kan ik niet zo maar in een uurtje ff opnemen. Maar jullie attentie vleit me :D

Fucko
8 oktober 2013, 14:53
Opzich wel nice, de synth lead rond 2:10 vond ik wat te vlak.
Doet me denken aan een aantal nummers van cosmos70. Het 2step ritme is nooit echt mijn ding geweest en zoals al gezegd de stukken zonder ritme zijn erg netjes!

Heffie
10 oktober 2013, 19:05
Nice! Lekker mellow. Vakkundig gedaan en naar mijn mening hoeft er niets meer geschaafd te worden. Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen...:ok:

Dreverhaven
10 oktober 2013, 19:18
Leuk om hier wat electronisch te horen. Welke synths gebruik je?

Ik weet niet of het door youtube komt, maar het klinkt me wat plat. Qua mix is het wel goed gedaan, alleen had het iets dynamischer gemogen wat mij betreft. Misschien de drums ook iets breder. Zelf hou ik van een iets beter te verstaande vocoder, maar dat is smaak.

Verder erg degelijk hoor.

Duhsjaak
10 oktober 2013, 20:48
Hij gebruikt een DAW Drever. Nee, geintje
F. dank nog voor het uitleggen.
Iedere dag leer ik weer wat, maar het tempo waarin.....
Thanks.
Vriendelijke groet, Gus (had ik wel eens eerder mogen zeggen, dat dank je wel)