PDA

View Full Version : Blues from another angle.



Braddie
7 september 2013, 04:33
Dus... ik heb een statief gekocht, dus tijd voor een ander perspectief haha.
Een beetje jammen op The Thrill Is Gone.
Probeerde het weer anders dan de standard Blues Scale..
Niets heel erg bijzonders, en nogsteeds grootendeels gebasseert op de Blues scale. Maar ik probeerde ook wat uitstapjes te maken :)

Hopelijk vinden julie het wat :)

http://www.youtube.com/watch?v=qqfQQOF5EcY&feature=youtu.be

harrie-beton
7 september 2013, 11:10
Heb je een statief en zet je hem daar neer en met deze belichting. Zucht, kijk. Video is mooiste goed uitgelicht en recht van voren.
onderstaande video is bijna goed gehalve dat de angle net niet goed is, je ziet niet de hele gitaar en de audio is beetje droog met weinig warmte.


http://www.youtube.com/watch?v=d2RZXeQc5HU

barno
7 september 2013, 11:40
wel leuk, wat afvalnoten ertussen en qua video niet echt george lucas maar dat hoeft ook niet.

Alleen vind ik het jammer dat de jeugd blijkbaar altijd kiest voor de FM gary moore blues ipv de echte BB King sound/licks

maar keep vooral going

Braddie
7 september 2013, 13:28
wel leuk, wat afvalnoten ertussen en qua video niet echt george lucas maar dat hoeft ook niet.

Alleen vind ik het jammer dat de jeugd blijkbaar altijd kiest voor de FM gary moore blues ipv de echte BB King sound/licks

maar keep vooral going

Snel gitaar spelen vind ik gewoon best prettig, fijne oefening voor m`n vingers om ze soepeler te laten worden :) Ik kán wel op een rustige manier gitaarspelen, maar dat vind ik zo snel vervelen..

Video is misschien niet perfect, maar dat zal het ook zéker niet worden met een 5 jaar oude Standard Definition Sony camera..

barno
7 september 2013, 13:43
Snel gitaar spelen vind ik gewoon best prettig, fijne oefening voor m`n vingers om ze soepeler te laten worden :) Ik kán wel op een rustige manier gitaarspelen, maar dat vind ik zo snel vervelen..

Video is misschien niet perfect, maar dat zal het ook zéker niet worden met een 5 jaar oude Standard Definition Sony camera..

het ging me niet zozeer om de snelheid maar de heaps of distortion :)

Braddie
7 september 2013, 13:59
het ging me niet zozeer om de snelheid maar de heaps of distortion :)

Ik hou wel van een flinke bak sustain, nou weet ik dat het ook in je vingers zit, maar toch.. spelen met distortion vind ik wel fijn :) (En ook omdat het mijn slechte techniek enigzins maskeert :D )

pasqual
7 september 2013, 16:44
Je spel is zeker niet slecht. Je zegt in je filmpje dat je iets anders hebt geprobeerd als standaard pentatonisch. Volgens mij is dat niet zo hoor want op het moment dat je iets anders probeert zit je er toch wel naast hoor. Maar nogmaals, er zitten ook veel goeie dingen tussen en je spel is enorm verbeterd t.o.v. een jaar of anderhalf geleden.

@Harrie-beton: ik heb je voorbeeld eens even bekeken maar ik moet toegegeven dat ik op veel dingen heb gelet maar niet zozeer op de belichting:soinnocent: Tja, iemand moet de eerste zijn met dit inkoppertje, toch?;)

Braddie
7 september 2013, 17:07
Je spel is zeker niet slecht. Je zegt in je filmpje dat je iets anders hebt geprobeerd als standaard pentatonisch. Volgens mij is dat niet zo hoor want op het moment dat je iets anders probeert zit je er toch wel naast hoor. Maar nogmaals, er zitten ook veel goeie dingen tussen en je spel is enorm verbeterd t.o.v. een jaar of anderhalf geleden.



Dankjewel :)
Ik probeerde wat andere dingetjes, blues is natuurlijk pentatonisch meestal, en ik dacht.. laat ik er wat andere dingen bij doen, majeur... Blue Notes etc etc..
Ik zit er redelijk naast, was het maar aan het uitproberen.

Ik deed m`n best.

arnoldtims
7 september 2013, 19:35
Heel toevallig ben ik op dit moment bezig om de begin solo van The thrill is gone te oefenen. Was net klaar en terwijl ik mijn oefen kunsten aan het beluisteren was lees ik dit topic.
Mijn benadering was grappig genoeg precies anders om, ik wilde de solo nu eens proberen na te spelen in plaats altijd maar wat over schema heen te pingelen.
Niet om dit topic te kapen maar misschien heb je er ook wat aan. Het is ook nog niet foutloos https://soundcloud.com/arnoldtims/bb-king

Geronimonl
7 september 2013, 20:29
Ha grappig. Ik speel m ook vaak mee. Maar dan eerst ingespeeld op mn looper. Eerst de akkoorden inspelen, en dan de baslijn mbv een octaver.

Ik begin meestal rustig clean op nekelement, en schakel later over op overdrive met volumeknop een klein beetje open. Steeds verder opbouwen en dan volume steeds verder open en uiteindelijk naar het brugelement en een beetje delay voor de "echte" solo.

Dit alles zorgt IMHO voor wat meer dynamiek. Miss ik een beetje in jouw versie.

Zal eens een keer een filmpje maken hiervan.

Zo zou het uiteindelijk moeten worden ;)


http://www.youtube.com/watch?v=DwXyKUxMskw