PDA

View Full Version : vox ad15vt xl probleem ???



jeffv2
6 september 2013, 18:31
Hallo,

Ik heb vandaag een vox ad15vt xl gekregen,
Nu zoemt/buzzt hij als ik niet speel niet echt vervelend maar heb het bij een cube niet en bij sommige amp.
Hoor ik een storing als ik de E en de A snaar aanslag.
Wellicht buis defect ?

Ijselrobo 07
6 september 2013, 18:33
Welke gitaar heb je? het kan de singlecoil hum zijn of dat de aarde in je gitaar niet goed is. Het kan ook een (slechte) kabel of een (voeding van een) pedaaltje zijn.

cluseau
6 september 2013, 18:44
Zoem.... klinkt als 100Hz. In dat geval lijkt het of de voeding de gevraagde stroom niet rimpelloos kan leveren. Dit kan komen door een defect in de voeding of de eindtrap trekt erg veel stroom. Dat laatste vertaald zich dan weer naar een relatief warm koellichaam van de eindtrap.

jeffv2
6 september 2013, 19:14
Ik heb idd met single coil gespeeld. En ook vrij dicht bij MN gitaar en tevens staat er een drumstel in de kamer en zit hij op een niet geaard stopcontact. Maar het buisje "gloeit" ook niet als ik even keek en kraakte af en toe tijdens het spelen. Ben bang dat ik hem verder kapot maak als ik hiermee dorr speel. Weet niet of dat ook moet bij een hybride. Kunnen jullie hier miss wat meer mee. Nu ik wat meer info heb gegeven.

jeffv2
6 september 2013, 21:48
en heb het idd ook met een andere kabel gedaa ipv die op mn cube, dus dat kan het ook nog zijn dat is echt een cheap kabel andere kabel is een bullet.

cluseau
6 september 2013, 22:57
Probeer voor jezelf eerst helder te krijgen of je last hebt van 100Hz of 50Hz. Dat zal de diagnose een stuk eenvoudiger maken. Denk je bv dat het wordt opgepikt door je elementen dan zal het zeker 50Hz zijn en zal het effect varieren met de afstand en positie van je gitaar. Ongeaard spelen zal meestal 50Hz brom opleveren maar deze is dan van constant niveau. Ennehhh......dat buisje gloeit vast wel hoor.

Tabula Rasa
6 september 2013, 23:05
Probeer voor jezelf eerst helder te krijgen of je last hebt van 100Hz of 50Hz. Dat zal de diagnose een stuk eenvoudiger maken. Denk je bv dat het wordt opgepikt door je elementen dan zal het zeker 50Hz zijn en zal het effect varieren met de afstand en positie van je gitaar. Ongeaard spelen zal meestal 50Hz brom opleveren maar deze is dan van constant niveau. Ennehhh......dat buisje gloeit vast wel hoor.
Misschien woont hij dicht bij een snelweg?

cluseau
7 september 2013, 15:39
Misschien woont hij dicht bij een snelweg?

;) zou zomaar kunnen maar in dit geval ben ik serieus.

jeffv2
7 september 2013, 19:11
En hoe kom er specifiek achter of het een 50 of 100Hz Buzz is ?

cluseau
7 september 2013, 22:53
Ik dacht deze linkjes.......

Http;//www.amps-unlimited.nl/temp/100hz.mp3

Http;//www.amps-unlimited.nl/temp/50hz.mp3

jeffv2
8 september 2013, 13:52
Nu is het ook zo dat ik op een ongepaard stopcontact speel. Kan het kwaad dat ik een los verlengsnoer(geaard) gebruik on de versterker op een geaarde doos aan te sluiten heb deze namelijk alleen in de douche en keuken.

MarkS
8 september 2013, 14:10
Nu is het ook zo dat ik op een ongepaard stopcontact speel. Kan het kwaad dat ik een los verlengsnoer(geaard) gebruik on de versterker op een geaarde doos aan te sluiten heb deze namelijk alleen in de douche en keuken.
Nee, zeker proberen!

Gearjunkie
8 september 2013, 14:27
Wat ik dan niet begrijp is waarom je dingen niet eerst probeert. Je zet dat versterkertje toch zo op het aanrecht en kijkt of het opgelost is??

jeffv2
8 september 2013, 14:43
Wat ik dan niet begrijp is dat jij hier zo op in gaat terwijl vragen stellen vrij is:) en na eventuele oplossingen