PDA

View Full Version : specifiek pedaal voor solo's



KingPin8
6 september 2013, 11:22
Ok, hier is het scenario:

normaliter speel ik alle gigs over mijn eigen gear, heb een Line6 Spidervalve met specifieke presets waartussen ik schakel met een FVB pedaal.

Nu heb ik eerdaags een gig waarbij we een bestaande backline moeten gebruiken, het is een Plug&Play optreden, veel bandjes, weinig tijd, haasten en jagen met ombouwen, jullie kennen het vast wel.

Gelukkig heb ik een pedalboard waardoor ik toch wel mijn ding kan doen, voor mijn gevoel is het board wel compleet, ik mis echter één functionaliteit die bij de band in kwestie echt wel nodig is.

Nu de vraag aan jullie:

Ik zoek een pedaal waarmee ik mijn solo's in kan zetten, een pedaal wat een beetje gain toevoegd, een beetje volume, en nu komt het; een beetje reverb. Bestaat er zo'n pedaal? volume+gain+reverb?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

miyaru
6 september 2013, 13:49
http://www.ehx.com/products/tone-tattoo Heeft distortion, Chorus en Delay. Geen reverb dus..... Maar kan wat zijn voor je, heeft wel goede kwaliteit.

Je hebt van die Zoom pedalen die meer als één fx hebben, maar ik weet niet hoe dat klinkt.

Robin

Fisherman
6 september 2013, 14:00
Ik denk dat wat je bedoelt is een booster.
Geeft meer punch en volume.
Ikzelf moet ook nog uitvogelen welk pedaal ik daarvoor nodig heb, maar booster lijkt me het meest effectief.

Pepe
6 september 2013, 14:28
Ik ken 2 overdrives met ingebouwde delay, de Mad Professor heeft er eentje en de Danelectro Rock-a -bye.

.. maar een zoom dinges lijkt me dan handiger

KingPin8
6 september 2013, 14:43
Mjah zat sowieso te denken aan een Mooer Pure Boost of een MXR Line Driver, gezien volume+gain het belangrijkste is in zo'n geval. Een reverb op iets vergelijkbaars leek me wel mooi om het geluid wat bij te kleuren.

Bedankt voor de tips tot dusver!

ellisvertellis
6 september 2013, 14:51
En de "Mad Professor Bluebird Overdrive Delay"... Geen reverb, maar met delay moet het ook lukken, me dunkt!