PDA

View Full Version : Handgrepen op een Pedaltrain (om uit de hardcase te tillen)



Fisherman
5 september 2013, 22:34
Even een kort vraagje over hoe de Pedaltrain-Pro fully-loaded straks uit de hardcase moet worden getild.
Ik zie hier een maagdelijke Pedaltrain voor me die soepeltjes in de Hardcase glijdt.
Maar als die straks vol zit, incl. kabels en voeding dan lijkt het mij nogal een gepruts om met je vingers tussen die spleten (pun intended) te wroeten.
Dus dacht de Fisherman, als ik nu eens deze greepjes erop monteert...
http://static.bax-shop.nl/images/resized/633/1284121/200x200/4245.jpg

Zijn prima qua grootte en zitten niet in de weg (klappen ook weg overigens).
Heeft Fisherman een punt, of is ie nu echt volledig de weg kwijt?

flo123
6 september 2013, 01:41
Lijkt me een goed idee!
Waar heb je die handvaten vandaan trouwens?

Fisherman
6 september 2013, 11:57
Hi

Ik heb de Pedaltrain-Pro_HC bij Bax gekocht, de greepjes kocht ik daar tegelijkertijd bij omdat ik vanaf de foto's al voorzag dat ik ze wellicht nog nodig ga hebben. Kosten 3,-/stuk ongeveer.
Supersnelle 24-uurs service trouwens van Bax, daar kan geen Duitse dozenschuiver tegen op!

rvorkink
6 september 2013, 13:05
Kan je het frame niet vast monteren op/in de deksel?
Wordt het een stolpcase, is maar een idee.
De deksel lijkt me niet zo hoog.

Fisherman
6 september 2013, 13:11
Kan je het frame niet vast monteren op/in de deksel?
Wordt het een stolpcase, is maar een idee.
De deksel lijkt me niet zo hoog.

Nee dat lijkt me niet praktisch.
Dat zou alsnog betekenen dat je de Pedaltrain eruit moet tillen en deze op het deksel moet plaatsen.
Maar volgens jouw idee zou je dan alsnog de hele kist moeten verplaatsen en goedleggen om die
pedaltrain op de deksel te plaatsen, maar die hardcase is enorm groot en zwaar.
Er zit stoot-foam op het deksel en dat zou je dan moeten verwijderen,wat onlogisch is.
Plus dat het deksel niet tot aan de vloer neerklapt, het ding is gebouwd als een tank en er zitten stangen in de scharnieren. Maar bovenal is het hebben van die kist voor je voeten geen praktische oplossing, staat alleen maar in de weg.

Gewoon de kist openen, de Pedaltrain eruit pakken, de kabels uit het zijvak van de kist pakken en de kist dichtklappen en op z'n lange kant -wieltjes!- wegrollen. Op die manier staat de kist niet in de weg.
Nadeel: kist is groot en zwaar
Voordeel: kist heeft uitstekende bescherming, een goed zijvak en bij regelmatig transporteren blijven je effecten perfect beschermd.