PDA

View Full Version : Een nieuw singeltje



JVGM-music
5 september 2013, 18:03
Met een bas introotje, een gitaarlickje en zo , en een liedje dat meer van tempo verandert dan u van liedjes gewend bent.
Dus..........


http://www.youtube.com/watch?v=N2Z9yuW7-aM&feature=youtu.be

paulusdeBKB
6 september 2013, 09:22
Het is goed dat je het erbij zegt van die tempowisselingen; anders was ik ernstig gaan twijfelen aan het bloemkoolgehalte in jullie oren :) Maar het werkt wel, dat ietsiepietsie trager in het overigens uitstekende refrein. Mooie melodielijn daar.

Ik ga jullie volgen op Soundcloud.

Cageman
6 september 2013, 12:17
Vaak als een band zich aankondigt met het feit dat ze 'meer tempowisselingen gebruiken dan u van liedjes gewend bent', of iets dergelijks, vrees ik voor een te geforceerd stukje prog rock, waarin de tempowisselingen en trucjes van veel hoger belang zijn dan het maken van een leuk lied. Ik was aangenaam verrast door dit lied; het voldoet namelijk niet aan bovenstaande verwachting. Knap hoe de tempowisselingen echt in dienst staan van het lied.
Het is eigenlijk ook maar een ouderwets idee om te denken dat een lied in een vast tempo moet. Het is veel leuker om per melodie, riff of wat dan ook, uit te zoeken wat het best passende tempo daarbij is. Geeft ook nog eens een heel leuk effect.

De gitaargeluid in de melodie in het intro en tussenstukjes vind ik wel iets te.. tja.. rommelig.. of modderig. Nu is dat maar een klein persoonlijk puntje. Het geluid van datzelfde melodietje in de bridge (1.34) vind ik trouwens wel weer heel gaaf. Die paarden passen daar op een of andere manier ook heel goed bij.

Verder is het refrein inderdaad zeer aanstekelijk. Dat half overslaande 'oooh ooh ooh ooh ooh' doet ook een hoop.

Als laatste mijn complimenten voor de sfeerdingetjes door de delay's (?) op de gitaren en de subtiele slagjes op de bekkens ( a la 1.44).

Heel nice!

Loeters,

Merijn

JVGM-music
9 september 2013, 07:38
Ik moest er zelf trouwens eerst wel aan wennen aan dat vertragen in het refrein....
Overigens is het een singeltje met een dubbele A-kant.....moet de heren nog overtuigen ook voor het andere liedje een filmpje te fabrieken..komt goed.

JVGM-music
16 september 2013, 18:30
Wel, een filmje is er nog niet van die andere A kant maar wel een bandcamp linkje..
Heeft een heuse gitaarsolo....maar niet al te lastig denk ik zo...dit moet na te spelen zijn.

http://jvgm.bandcamp.com/track/not-feeling-light-but-heavy