PDA

View Full Version : fender reverb unit



B-stone
5 september 2013, 13:17
Hey gitaarnettertjes!

op dit moment als ik mij af vraag wat ik nou werkelijk nog nodig heb ben ik eigenlijk snel klaar.
daarom is dit denk ik toch het moment om te gaan kijken naar een spring reverb. al zolang ik gitaar speel ben ik fan van die lekker natte surf rock reverb.

maarja dan komt er gelijk een probleem om de hoek kijken, want de reissue van fender schijnt nou niet echt je van het te zijn. nu zullen er vast wel een aantal boutiek bouwers zijn die oude fender reverb units als exacte kopies na bouwen . maarja welke dan?

dan is er ook nog de mogelijkheid om een kit te kopen van oa weber of tad.
tad is wat eenvoudiger qua verzending etc.

iemand enige ervaring met wat spring reverb units? het liefste toch een die zo dicht mogelijk bij de begin jaren 60 tanken ligt qua circuit....

alle info is welkom!

ohja trouwens: hoe zit het met de zwevende reverb pan zoals de echt fender reverb units die hebben? hoe is dit bij die kitjes en bij kopieen? vintage heb ik ook naar gekeken maar die dingen moeten uit amerika komen en dat vind ik bij vintage toch best een risico....:dontgeti:

tad kit: http://www.tubeampdoctor.com/en/shop_Amp_Kits_Cabinets_AMP_Kit_Blackface/Tube_Reverb_6G15_Style_Amp_Kit_3451

B-stone
5 september 2013, 13:27
typisch: kom ik nu weer net deze tegen:

http://texotica.net/?product=texotica-reverb

hard to beat?

barno
5 september 2013, 13:31
ik heb vroeger vaak op een vintage tank gespeeld maar voornamelijk in de studio. geweldige sound. neem laatste jaren een RI tank mee op optredens. Er is een verschil maar zeker live zijn de ri's echt meer dan goed genoeg hoor.

B-stone
5 september 2013, 14:08
ik heb vroeger vaak op een vintage tank gespeeld maar voornamelijk in de studio. geweldige sound. neem laatste jaren een RI tank mee op optredens. Er is een verschil maar zeker live zijn de ri's echt meer dan goed genoeg hoor.

Kan je wat zeggen over de kwalitiet van de print?

B-stone
5 september 2013, 18:06
shit texotica shipt niet overseas mailt hij mij.....:dontgeti::makeup:

onrust nv
15 september 2013, 23:33
Deze pas met een GS en een fender bassman '63 gehoord, en dat klonk wel heel erg mooi.

http://www.vermona.com/index.php/en_retubeverb.html

Hendriks
16 september 2013, 08:49
Ik weet er nog 1 te koop , geen RI , maar ptp , pm mij maar dan geef ik je de verkoper zijn telefoonnummer.

Ijselrobo 07
16 september 2013, 09:38
Waarom niet de Boss FRV-1? deze is gebaseerd op de Fender 63' reverb. ik geloof zelf samen met fender ontworpen.
Ik gebruik 'm zelf en hij klinkt echt super! zeker eens testen ;)

Rick trodat
16 september 2013, 09:43
Waarom niet de Boss FRV-1? deze is gebaseerd op de Fender 63' reverb. ik geloof zelf samen met fender ontworpen.
Ik gebruik 'm zelf en hij klinkt echt super! zeker eens testen ;)

Vind ik persoonlijk de beste digitale spring reverb momenteel verkrijgbaar.

B-stone
16 september 2013, 12:34
Zow flinke bump!

Even een update dan:
Ik heb nadat hier weinig reactie kwam maar een topic geopend op een engels talig (amerikaans ) forum.

Daar er achter gekomen dat de reissue van fender eigenlijk de enigste oplossing was die hier in europa te krijgen is.

Ik heb een gezocht advertentie gemaakt: en daar kreeg ik een reactie van iemand die een originele 62-63 er unit wilde verkopen. En daar ben ik momenteel mee bezig.

@hendriks: heb je ook een email adres?