PDA

View Full Version : Ibanez DS 10 distortion charger... wel lekker maar helaas beetje te schel... tips?



Carlos
4 september 2013, 22:52
Ik heb recent een Ibanez DS 10 distortion charger overgenomen. Ik heb al best wat pedaaltjes op mijn pedalboard had, maar deze lijkt toch wel een blijvertje. Nadeel is dat de DS 10 aan de schelle kant is waardoor ie wat body mist en niet goed door de mix komt, m.n. bij solo's. Ik heb op internet gezocht naar evt. mod's, maar ben niet echt wijzer geworden.
Heeft iemand ervaring met modden van een DS 10 ? Alternatief is misschien een verbeterde versie van de DS 10 te laten bouwen, wel met behoud van de originele sound en karakter maar met betere tone-regeling (ik zou er dan nl ook een soloboost in willen laten bouwen). Is laten bouwen wel reeel/haalbaar? Zo ja, bij wie? Alvast bedankt voor jullie input!

HaroldA
4 september 2013, 23:07
Is laten bouwen wel reeel/haalbaar?

Hoeveel geld heb je? ;)

the sure thing
4 september 2013, 23:15
Niet laten modden. Op zoek gaan naar n ander pedaaltje.

Carlos
5 september 2013, 08:13
Hoeveel geld heb je? ;)

Hoi Harold, is het een bouwproject waar een tweede hypotheek voor afgesloten moet worden :(??
En begrijp ik goed dat jij zo'n klus zou kunnen klaren?

Carlos
5 september 2013, 08:34
Niet laten modden. Op zoek gaan naar n ander pedaaltje.

Hoi ST, dacht net de ware :lovelove: gevonden te hebben... zo naast mijn Ibanez DCF 10 chorus flanger en CD 10 Delay Champ.
Enig idee wat een goed alternatief zou kunnen zijn ipv een DS 10? M.n. de open, ronde en heftige oversturing (een behoorlijk overspannen tubescreamer ) sprak me erg aan. Gaat zelfs richting van Halensound, maar helaas net ietsje te iel/schel op een of andere manier.
(Waarom trouwens niet modden?)

HaroldA
5 september 2013, 10:10
Hoi Harold, is het een bouwproject waar een tweede hypotheek voor afgesloten moet worden :(??
En begrijp ik goed dat jij zo'n klus zou kunnen klaren?

Stap 1: schema ontdoen van de FET-bypass schakeling: X uur
Stap 2: pcb of stripboard layout maken: X uur
Stap 3: solderen! X uur
Stap 4: behuizing boren: X uur
Stap 5: behuizing spuiten: X uur
Stap 6: printje bedraden + inbouwen: X uur
Stap 7: testen, modden, testen, modden, etc: X uur
Stap 8: verzenden
Stap 9: er dan achter komen dat je heel iets anders bedoelde dus terugsturen en terug naar stap 7 gaan (herhalen indien nodig)

Dirk_Hendrik
5 september 2013, 10:34
Stap 1: schema ontdoen van de FET-bypass schakeling: 10 minuten
Stap 2: pcb of stripboard layout maken: 4uur
Stap 3: solderen! 1 uur
Stap 4: behuizing boren: 20 minuten
Stap 5: behuizing spuiten: 30 minuten
Stap 6: printje bedraden + inbouwen: 0 uur. Meenemen in stap 2
Stap 7: testen, modden, testen, modden, etc: 1 uur
Stap 8: verzenden
Stap 9: er dan achter komen dat je heel iets anders bedoelde dus terugsturen en terug naar stap 7 gaan (herhalen indien nodig)

Modden is dus aantrekkelijker

ateng
5 september 2013, 11:26
Er zit toch een "High" regelaar op... dan draai je m toch zo ver terug dat het aangenaam klinkt.

Carlos
5 september 2013, 13:54
Er zit toch een "High" regelaar op... dan draai je m toch zo ver terug dat het aangenaam klinkt.

Dat dacht ik ook, maar bij het volledig terugdraaien van het hoog blijft het geluid te schel. De lage tonen staan ook al voluit. Het lijkt erop dat de balans laag/hoog bij de DS 10 niet optimaal is.

Carlos
5 september 2013, 14:03
Stap 1: schema ontdoen van de FET-bypass schakeling: 10 minuten
Stap 2: pcb of stripboard layout maken: 4uur
Stap 3: solderen! 1 uur
Stap 4: behuizing boren: 20 minuten
Stap 5: behuizing spuiten: 30 minuten
Stap 6: printje bedraden + inbouwen: 0 uur. Meenemen in stap 2
Stap 7: testen, modden, testen, modden, etc: 1 uur
Stap 8: verzenden
Stap 9: er dan achter komen dat je heel iets anders bedoelde dus terugsturen en terug naar stap 7 gaan (herhalen indien nodig)

Modden is dus aantrekkelijker

Hoi D-H , thks voor de aanvulling. Kan modden via jou (welke mod adviseer je trouwens) en kan ik ge-PM't worden over de optie bouwen om een beeld te krijgen hoe diep de buidel moet zijn?

Carlos
5 september 2013, 14:04
Harold A , dank je, nu heb ik er een beter beeld bij.