PDA

View Full Version : rechterhand techniek (picking hand)



naamvergeten
4 september 2013, 16:17
Heel vaak als ik iets wil spelen lukt het gemakkelijk met mijn linkerhand maar houd mijn rechterhand het niet bij. Ik speel ook niet met een echte techniek ofzo , gewoon random up en down strokes. Een langzaam nummer kan ik nog wel spelen maar als ik bijvoorbeeld hier aan begin hou ik het nooit bij met mijn rechterhand.

http://www.youtube.com/watch?v=HrFWUd8VT0Q
wat voor techniek komt er bijvoorbeeld hier bij kijken? het slagje lukt mij nog wel maar de losse noten niet.

barno
4 september 2013, 16:57
tja, rechterhand techniek is hele boterham natuurlijk en ook veruit belangrijkst/ bepaalt groove, feel, tempo enz... goed voorbeeld hier van SRV trouwens, al speelt hij hier zoals hij electrisch zou spelen. Dat je beseft dat random up en downstrokes niet volstaan is al een begin, want idd, alles heeft een eigen klank en doel
Belangrijk is dat je rechterhand goed "voelt" wel snaren wel, niet, gedempt, open enz... moeten aangeslagen worden. Alle zes snaren up en downstroken is enkel toegelaten aan het kampvuur.

check nile rodgers es: groovemonster met zijn rechterhand en allemaal heel subtiel maar maximum output

gitaarvrouwtje
4 september 2013, 17:16
Crosspicking en flatpicking,..:)

Pepe
4 september 2013, 17:28
Typisch texas blues groove, je ziet het ook bij iemand als Dave Gonzalez. De basis beweging in een cirkel en dan kan je de hele tel op de 360 graden up stroke of downstroke doen, geven beide een iets andere feel.
Die cirkel zorgt ervoor dat je in de groove blijft en je kan dubbelen door ook 180 graden aan te slaan.

Wat SRV doet is in feite nog meer graden toevoegen (heel wat meer) maar omdat hij altijd de tel op de 360 houd hou je die groove er in.