PDA

View Full Version : Wat is Nicaster?



Zonno
3 september 2013, 23:53
Hallo,

Ik heb een vraag over de term Nicaster. Ik zie advertenties staan op marktplaats van meneer of mevrouw Spierings met de tekst:

"Gitaar met karakter van Nicaster. Nicasters zijn gebouwd voor de veeleisende gitarist. Gemaakt van eerste klas materialen. Perfect gemonteerd en afgesteld. De instrumenten klinken uitstekend en liggen lekker in de hand."

Bijvoorbeeld:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m705434185-stratocaster.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e 3a&previousPage=lr


Kan iemand van jullie mij uitleggen wat dat betekent en wie de gitaar dan gebouwd zou kunnen hebben?

Pepe
3 september 2013, 23:57
gewoon onzin.

Orpheo
3 september 2013, 23:58
ik denk dat dat licht bedoelt "Nocaster''. En google dat maar :)

stijnkenens
4 september 2013, 01:32
Volgens mij is dat gewoon een merknaam van zelf samengestelde gitaren.
Huis tuin en keuken nijverheid !



s.

Pepe
4 september 2013, 01:54
Ja, dat idee. Knipoog naar. Schuddebuiken!

Bij zoiets moet ik altijd aan U2 denken. Daar is de grap ook wel van af.

vulvasonic
4 september 2013, 02:22
Volgens mij is dat gewoon een merknaam van zelf samengestelde gitaren.
Huis tuin en keuken nijverheid !
Ik weet het wel zeker. En ze zijn nog lelijk ook. :D

Zonno
4 september 2013, 10:20
Volgens mij is dat gewoon een merknaam van zelf samengestelde gitaren.
Huis tuin en keuken nijverheid !



s.

Dat wilde ik weten, bedankt.

Ukeloeder
4 september 2013, 10:34
De heer of mevrouw Spierings zal wel Nico of Nicole of iets dergelijks van voren heten. En gitaren met karakter bouwen/assembleren.
De associatie met Nocaster is hooguit wat ongelukkig. De term 'licht' die Orpheo gebruikte lijkt me heel treffend, al is dat om een andere reden dan die Orpheo daar waarschijnlijk voor had.

Zonno
4 september 2013, 10:48
Ik weet het wel zeker. En ze zijn nog lelijk ook. :D

Ze winnen niet allemaal de schoonheidsprijs. Er zitten wel grappige combinaties bij. Stratocaster met 3 x P94. Benieuwd hoe dat klinkt.

Bijl
5 september 2013, 12:18
Jaja. Allparts halzen en Goldo bodies voor de veeleisende gitarist. Ahum. En de herkomst van de frets, brug, topkam en stemmechanieken wordt niet vermeld. En ze weten niet wat het moet kosten... Het ziet er wel leuk uit.


http://www.youtube.com/watch?v=zIV4poUZAQo