PDA

View Full Version : scheuren met tele



mayly
28 juni 2003, 14:01
ik dacht dat tele's vooral voor clean, blues, en rock gebruikt werden, maar mijn vraag is: kan je er ook harde rock tot metal mee spelen?

laten de elementen dit toe,
en kan je er gemakkelijk de juiste technieken op toepassen? (zoals dempen) en is de tele eigenlijk geschikt om er solo's met te spelen?

ik heb nog nooit op een tele gespeeld, daarmede dat ik het vraag nietwaar :)

Chezzy
28 juni 2003, 14:13
Ga gewoon ff proberen!

Om antwoord te geven op je vraag: ja, dat kan je (met mate). Het is niet optimaal maar het kan zeker wel. John5 (zie ander topic) gebruikt er ook een.

BLOK182
28 juni 2003, 14:32
Zet maar eens een hotrail in de brug, let op wat dat scheurt!

Swan
28 juni 2003, 14:37
ja dr is ook n deathmetal band die ze gebruikt.....met EMGs dacht ik

Wicked Willy
28 juni 2003, 14:41
Een Tele met originele element-configuratie is niet echt geschikt voor metal, wel voor zwaardere Rock.

Soulflyhigh
28 juni 2003, 16:39
Volgens mij maakt Mtlhead (forumlid) ook metal met een telecaster. Hij heeft er echter wel hotrials in zitten :-D

Neals
28 juni 2003, 18:09
Hotrails, Lil 59's of emg's inzetten...

Je kan op iedere gitaar elke genre zetten, alleen komt het bij de een beter uit de verf dan de andere

Theije
28 juni 2003, 19:09
ff afgezien van of een tele er geschikt voor is ja of nee.
Je gaat in een metalband toch niet met een tele op het podium staan??
Volgens mij loop je dan de kans om gelynched te worden :D

Lacrymosa
28 juni 2003, 20:13
ff afgezien van of een tele er geschikt voor is ja of nee.
Je gaat in een metalband toch niet met een tele op het podium staan??
Volgens mij loop je dan de kans om gelynched te worden :D

Nee, als de 10000000 nietsnut op et podium gaan staan met een BC Rich..............slaat dat nou op man, je moet gewoon op de gitaar spelen waar jij op wil spelen

CheerS!!

Neals
28 juni 2003, 20:24
ff afgezien van of een tele er geschikt voor is ja of nee.
Je gaat in een metalband toch niet met een tele op het podium staan??
Volgens mij loop je dan de kans om gelynched te worden :D

Hetfield heb ik regelmatig op tv betrapt met een tele, en maiden speelt toch ook op strats.

sash
28 juni 2003, 20:53
Waarom nou altijd die ranzige teringhotrails. Zet een tele maar es op hals element met flinke gain erover. Dat rockt zeker weten. Verziek je ook je gitaar niet met humbuckers.

hoofd
28 juni 2003, 21:02
Volgens mij maakt Mtlhead (forumlid) ook metal met een telecaster. Hij heeft er echter wel hotrials in zitten :-D

Yup :D

En zowel Theije als Sash moeten verder hun muil houden...Theije gaat maar lekker true blackmetallen op z'n Warlock uit de Bronze series en Marshall valvestate versterker, en Sash wil ik eerst 's horen metallen over het halselement van een standaard telecaster.

sash
28 juni 2003, 21:10
Deal!

hoofd
28 juni 2003, 21:23
Tsja, maar op mijn tele kan het niet hoor (daar zit in de halspositie namelijk ook een HotRails :D).

sash
28 juni 2003, 21:27
Geen probleem. Vast wel iemand te vinden met een echte tele :razz: :D

musicmaniac
28 juni 2003, 21:54
Of een tele kan scheuren? Luister eens naar Prince...

Kitaarhiero
29 juni 2003, 12:32
Of Danko Jones. die heeft toch wel kontschoppende solo's op een telecaster.