PDA

View Full Version : Shure Draadloos



Ijselrobo 07
3 september 2013, 20:38
Goedenavond,

Thuis heb ik een oude draadloos set van Shure staan bestaande uit een L4 Diversity Wireless Reciever (19inch formaat) en een Transmitter waar het volgende op staat:

Shure Brothers Inc.
FCC ID: DD4L11A
Model: L11-V Transmitter
Frequency 169.445 MHz
Ik heb de transmitter open geschroefd en er staat op de printplaat geschreven: V2
In de Reciever is de XLR output weggehaald omdat 'ie zou storen o.i.d..

De set werkt perfect. er zijn alleen wat problemen;
- Wanneer de reciever aan staat, maar de zender nog niet, geeft de reciever een vreselijk harde ruis. Pas wanneer ik de zender aan zet, gaat de ruis weg.
- Af-en-toe komt er een irritante knal door de versterker. Vooral als ik een beetje rondloop.

Iemand een idee wat dit kan zijn? de ruis die de draadloos geeft als de zender nog niet aan staat boeit me niet zo maar de knallen tussendoor wel.

Ik heb de adapter voor de reciever wel vervangen, aangezien de originele het niet meer deed. De adapter die ik nu gebruik voldoet precies aan de eisen dus dat moet geen probleem zijn.

Iemand?

Groet,
Luc

showband
4 september 2013, 08:31
google op "squech"

Ijselrobo 07
4 september 2013, 16:43
Dus ik moet de frequentie oid veranderen?

Gearjunkie
4 september 2013, 18:51
De set werkt perfect. er zijn alleen wat problemen;


Google eens "contradictio in terminis"

Dirk_Hendrik
4 september 2013, 19:27
Enne,
Wat is er met je vorige draadloze set gebeurd? Daar stelde je ook al de soortgelijke vraag:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155479-Probleem-draadloos-systeem&highlight=draadloos

En het antwoord:
het kan echt van alles zijn.

Ijselrobo 07
4 september 2013, 20:04
Enne,
Wat is er met je vorige draadloze set gebeurd? Daar stelde je ook al de soortgelijke vraag:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155479-Probleem-draadloos-systeem&highlight=draadloos

En het antwoord:
het kan echt van alles zijn.

Dit is nog steeds dezelfde set. Ik toen de reciever open geschoeft, even al het stof in de binnenkant weggepoetst en de inputjack schoongemaakt.
Sindsdien deed de wireless het, op deze problemen na.

showband
5 september 2013, 10:32
"Je ontvanger zoekt naar een zender" en als je zender niet aanstaat "gaan alle registers open" maar helaas, er zit alleen ruis in de lucht.
De instelling daarvan is de Squelch

Dit is bij RUIS

Als je al G4 netwerken binnen gaat krijgen. (die een duidelijk ander geluid geven dan ruis!) dan ben je gewoon de sjaak. Je hebt mazzel dat in jouw buurt je zender de communicatie nog weg weet te drukken, maar zodra iemand met zijn kekke nieuwe mobieltje foto's van je band op facebook gaat plaatsen tijdens je optreden gaat het niet meer goed.

Ijselrobo 07
5 september 2013, 14:22
Dus je wil eigenlijk zeggen dat mijn draadloos verleden tijd is?

showband
5 september 2013, 16:12
nee, niet per se.

pas als je de sqelch eens gebrobeert hebt af te regelen weet je dat.

Maar als de frequentie fout is en het geen ruis is maar G4-gereutel dan liggen de zaken anders.

Ijselrobo 07
5 september 2013, 21:14
En hoe regel ik die sqelch af?
Achterop de reciever zit wel een soort potmetertje die je met een schroevendraaier kan draaien. deze staat nu in het midden op 15 uV. ik kan 'm naar links draaien (2 uV) en naar rechts (50 uV).