PDA

View Full Version : Tyler Variax ervaringen?



morris
3 september 2013, 18:18
Ik vroeg me af of er mensen hier ervaring hebben met de Koreaanse Tyler Variax gitaren. Ik heb de US models destijds uitgebreid aan de tand gevoeld en was onder de indruk, maar wie heeft ervaring met de Koreaanse modellen? Dan denk ik met name aan de kwaliteit van de modeling (vertraging) bouwkwaliteit en klank van de mag. Pups?

Morris

lcvanderhelm
3 september 2013, 19:08
Ik heb het stratocaster-model en die bevalt goed.Van vertraging is niet veel te merken en de gewone elementen zijn ook goed bruikbaar.

Zeker als je een PODHD500 hebt is het een goede kombinatie,je kan dan een gitaargeluid van de variax plus een bepaalde stemming
opslaan als preset in de HD500.
De tremolo werkt goed,de hals speelt lekker,alleen mis ik een stringtree op de hoge e.Bij pull-offs trek je namelijk de e snaar makkelijk naast de hals.

apekop
4 september 2013, 01:15
Ik weet niet of dit topic perse bij modelling hoort ipv bij gitaren.
Ik heb er ooit een middagje op gespeeld. Zeker fijne gitaren. Het strat model wat ik heb getest klinkt ook als 'normale' gitaar zeer behoorlijk. Het gitaar modelling gedeelte klinkt ook zeker niet verkeerd, al zoek ik dat zelf niet zo.
Zelf hou ik meer van de apartere sounds zoals sitar en 12e snarige gitaar bijvoorbeeld. Al vond ik die geluiden juist een beetje tegenvallen en hadden er wat mij beterft veel meer aparte geluiden op mogen zitten. De 12-snarige gitaar klinkt mij iets te gemaakt en te 'pitch shifterig' en de sitar kan voor mijn gevoel ook beter, al klinkt hij best aardig

Het belangrijkste punt vind ik de stemmingen. Lage stemming en open stemmingen is wel heel bruikbaar voor mij. Al zouden er nog meer presets op mogen zitten voor eigen stemmingen wat mij beterft.

Eigenlijk zouden ze een Variax moeten maken waarop ook een MIDI element zit, dan zou ik hem waarschijnlijk kopen.

bluegate
4 september 2013, 08:35
Ik heb bij Feedback ff gespeeld op de strat en LP versie.
LP versie heb ik gelijk weggezet, vond ik helemaal niks.
Strat versie heb ik wel langer op gespeeld, speelde lekker.
Maar niet de moeite genomen om 'm aan te sluiten.

morris
4 september 2013, 22:04
Ik heb toevallig gisteren een strat Variax kunnen lenen van een vriend en vandaag eens uitgebreid getest. De gitaar onversterkt klinkt erg goed en resonant. Maar zodra je hem inplugt is het alsof er een deken over ligt. Dat zal een kwestie van pups zijn, ik vraag me alleen af of die eenvoudig te vervangen zijn met al die elektronica onder de kap? Het modeling gedeelte valt me echter tegen. drop D gaat nog wel maar hoe extremer de stemming hoe erger de latency wordt. Bovendien zijn er nogal wat artifarcts te horen zoals glitches en ik meen zelfs soms overspraak te horen (orignele tuning lekt door de alternate tuning). Valt me toch wel tegen. De modellen klinken best aardig, zeker voor live gebruik zal er niemand zijn die er om maalt, maar in verhouding tot de mag. pups en mijn eigen Tylers is de output veel te hoog. En mijn eigen Tylers hebben toch ook stevige humbuckers erin zitten. Is dat standaard zo of is dat via de software in te stellen?

apekop
5 september 2013, 15:15
Het modeling gedeelte valt me echter tegen. drop D gaat nog wel maar hoe extremer de stemming hoe erger de latency wordt. Bovendien zijn er nogal wat artifarcts te horen zoals glitches en ik meen zelfs soms overspraak te horen (orignele tuning lekt door de alternate tuning). Valt me toch wel tegen.

Ik vond het wel meevallen met die Latency. Bij mij trok hij het goed t/m dropped B of zo. En die glitches en overspraak heb ik ook niet gehoord. Misschien een defect exemplaar of bijna lege accu?