PDA

View Full Version : Ik wil nou een phoenix les paul kopen, is dat wat.... ?



robpeters87
28 juni 2003, 13:54
Ik heb nou een phoenix les pul model gezien, ik heb er ff op gespeelst en hij speelt wel fijn maar heeft er iemand ervaringen mee of een website...

o ja hij is 292 euro is ie dat waard

wietse
28 juni 2003, 14:45
is het een nieuwe gitaar of een 2ehands?
phoenix is echt een b merk maakt wel leuke gitaren maar meer ook niet,
leuk om op te beginnen.
zullen ook wel uit de samick of team fabrieken rollen zoals zoveel van die merken.
ik zou het er in ieder geval niet voor betalen voor een 2ehands lp copy van een onbekend merk .

robpeters87
28 juni 2003, 18:23
het is een nieuwe gitaar..... maar wat is niet te veel betalen :???:

Ic3gl0vE
28 juni 2003, 18:25
begin je net met spelen? Dan is het vast wel een leuke gitaar. Als 'ie fijn speelt, en het voelt gewoon goed aan, dan zou ik 'm kopen. Over 1 à 2 jaar wil je waarschijnlijk toch wel wat anders, en een mooie les paul kopie staat natuurlijk èrg goed aan de muur!

robpeters87
28 juni 2003, 18:37
ik begin niet egt net,ik kan in de moeilijkheidsgraad van 'bombtrack' van RATM en Soul to squeeze van RHCP wel aardig wat spelen (en ook wel wat sneller solo's enzo) maar ik heb gewoonweg geen geld voor een 7ender of een gibson ofzo...... duzz

Static-M
28 juni 2003, 19:41
Het is Fender, dammit!

SiNiSTRaL
28 juni 2003, 19:43
ik begin niet egt net,ik kan in de moeilijkheidsgraad van 'bombtrack' van RATM en Soul to squeeze van RHCP wel aardig wat spelen (en ook wel wat sneller solo's enzo) maar ik heb gewoonweg geen geld voor een 7ender of een gibson ofzo...... duzz

dan begin je dus wel als je dat niveau hebt :P
maar voor dat soort muziek is zo'n gitaar gewoon geschikt, en zeker al;s je dat soort muziek wilt spelen zal je geen betere/duurdere gitaar nodig hebben

wietse
28 juni 2003, 20:01
Het is Fender, dammit!

ja sommige mensen leren het nooit en dan ook nog iemand die gitaar speelt moet toch beter weten.

ik zou als ik jou was om me heen kijken voor een leuke 2ehands ,want bijna 300 euro voor een lp kopie waar de stratocaster modellen van dat merk voor 120 euro nieuw worden aangeboden is wel veel (zie marktplaats)
maar wat is je budget 2ehands heb je vrij veel keuze voor 300 euro ,en anders spaar nog effe door of bevalt je huidige gitaar zo slecht soms?

robpeters87
28 juni 2003, 20:15
Ok ben een vette beginner...... (zucht) maar de gitaar die ik nu heb is een hohner :evil: die een kilotje of 8 weegt ofzo dus staan is onmogelijk, hij klinkt egt lelijk en hij is om de dag vals, genoeg redenen om een nieuwe te kopen.. een van de weinige positieve dingen is dat als je hem laat pleuren hij het nog gewoon doet

(mijn budget ligt dus rond de 300 euro...)

SiNiSTRaL
28 juni 2003, 20:33
wat je denkik beter kan kopen is ene goedkope ibanez....bijv de rg270(dx) das (afgezien van de elementen) een goeie gitaar...en kost minder dan 300 (dacht ik)
http://www.feedback.nl/pix/ibanez-rg270dxbk.jpg

SiNiSTRaL
28 juni 2003, 20:33
alleen om nou als beginner gelijk met een floyd te gaan klooien kweenie :)

-robbert-
28 juni 2003, 20:35
Je kan dan beter een mooie 2e handse epiphone les paul op de kop tikken...ze staan regelmatig op marktplaats

wietse
28 juni 2003, 20:40
een beetje goede versterker doet ook wonderen ,als je een gibson over een kut versterkertje stuurt klinkt het ook niet .
die hohner van je heeft zeker een tremelo?
als je die vastzet ontstemt ie ook niet meer zo snel , heb zelf een hohner flying v en dat is een prima gitaar klinkt goed over m'n fender amp en blijft goed gestemd.
heb zelf een collectie van over het algemeen goedkope planken maar heb toch geen last van snel ontstemmen en slecht klinken valt meestal wel mee.
voor 300 euro kan je een 2ehands epi kopen of een squier, ibanez ligt 2ehands ook wel om die prijs sommige modellen van ze die kosten dat bijna nieuw (rond de 350 euro).
keuze zat dus ,een hohner van 8 kilo is toch wel zwaar voor zo'n ding kan al bijna geen spaanplaat meer zijn die zijn altijd veel lichter.
en trouwens om de dag vals is gewoon als ie snel vals wordt onder het spelen dat klopt niet ,maar een dag later is niet vreemd met temp verschillen e.d bij optredens wordt voor elke set gestemd maakt niet uit wat voor gitaar je hebt.
en als je die hohner kwijt wilt voor een zacht prijsje heb ik er wel belang bij zie er wel weer handel in.

robpeters87
29 juni 2003, 12:06
Ok 8 kilo is een beetje overdreven maar na 30 minuten staan heeft je schouder het wel gehad, en je tremolo vastzetten hoe doe je dat in vredesnaam..... ? O ja en een ibanez is op zich vind ik wel een leuke gitaar, ik vind alleen een les paul er mooi uitzien en mooi klinken dus..

robpeters87
29 juni 2003, 12:09
By the weg, wat is een zacht prijsje voor de Hohner.... ?
Stuur wel een foto als je interesse hebt....

wietse
29 juni 2003, 13:45
als je die hohner al zwaar vindt dan moet je niet een les paul nemen die dingen zijn nog veel zwaarder.
tremelo kan je gewoon vastzetten door er een blok hout tussen te duwen of extra veren erbij te zetten ,als je er veren bij zet kan je hem nog wel gebruiken maar wel veel moeilijker.
en wat voor prijs had jezelf in je hoofd?
kan wel iets geks bieden kocht namelijk gisteren voor 65 euro 2 gitaren ,
maar wil je ook niet de gek aansteken .
en ophalen kost me ook iets van 10 euro (rij op gas) maar daar hou ik natuurlijk dan ook rekening mee in m'n bod..
een ongewoon model geef ik meer voor dan een stratkopie aangezien ik gitaren verzamel en niet allemaal strat modellen wil hebben een model dat ik dubbel heb hou ik de beste van en de andere gaat dan weer weg.
moet natuurlijk niet ernstig afgeragd zijn.