PDA

View Full Version : Probleem Peavey Valveking 212



Rangertuf
2 september 2013, 19:08
Beste lezer,

Hier ben ik nog eens, hopelijk kunnen jullie me helpen met een probleem.
Toen mijn versterker aanstond hoorde ik plots een "KLIK", alsof iets sprong. Het lampje aan de voorkant viel uit. Ik heb toen de zekering gemeten, en die was doorgebrand. Dus heb ik er een nieuwe zekering ingestopt, en het lampje aan de voorkant sprong terug aan, ik opgelucht. Te vroeg zo bleek, want ik krijg geen geluid. De 4 lampen branden wanneer ik de versterker inschakel. Heeft er iemand tips wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

cluseau
2 september 2013, 20:57
Misschien heb je ook een hoogsoanings zekering. Wel ongebruikelijk dat ze alletwee kapot zijn maar toch ff checken. Een zekering springt trouwens meestal niet zomaar, mogelijk zijn de buizen aan de beurt.

Rangertuf
2 september 2013, 21:06
Misschien heb je ook een hoogsoanings zekering. Wel ongebruikelijk dat ze alletwee kapot zijn maar toch ff checken. Een zekering springt trouwens meestal niet zomaar, mogelijk zijn de buizen aan de beurt.Bedankt voor je reactie. Kan je dat wat verduidelijken? Ik begrijp niet helemaal wat je precies bedoelt.

Ik heb hier een schema liggen in pdf formaat, maar ik vind niet direct hoe ik die bij mijn bericht voeg?

cluseau
2 september 2013, 21:27
Ik ben onderweg en kan ff niet voor je kijken. Wat ik bedoel is dat je meerdere zekeringen kan hebben waaronder een zekering voor de hoogspanning. Als die door is werken de gloeidraden wel maar missen de buizen nog hun voedingspanning waardoor je niets zal horen.

Rangertuf
2 september 2013, 21:35
Ik ben onderweg en kan ff niet voor je kijken. Wat ik bedoel is dat je meerdere zekeringen kan hebben waaronder een zekering voor de hoogspanning. Als die door is werken de gloeidraden wel maar missen de buizen nog hun voedingspanning waardoor je niets zal horen.Bedankt! Ik heb al eens een meting gedaan aan de voetstukken van de lampen.

Alle waarden zijn tov pin 4:

pin 1: 0V
pin 2: 1,6V
pin 3: 25V
pin 5: -37V
pin 6: 0V
pin 7: 40V
pin 8: 1,7V

cluseau
2 september 2013, 21:58
Dat is dan een vreemde manier van meten en ziet er ook niet goed uit. Het lijkt er op dat je de g2 spaaning mist. Doe de meting nog eens en meet dan tov het chassis. Belangrijk is pin 3 en 4 tussen 300v en 500v. Pin 5 ongeveer -35V. Let ook op dat je tov het slotje de goefe kant op telt. Van bovenaf gezien linksom tellen.

Rangertuf
3 september 2013, 19:29
Bedankt voor je reactie!

Pin 5 ziet er goed uit, maar pin 3 meet ik maar +-40V en op pin 4 +-60V...

Ik denk dat ik hem ga binnensteken, ik krijg hem niet direct open en ik ken er zelf te weinig van...

Alvast heel erg bedankt!

cluseau
3 september 2013, 23:44
Je hoogspanning is weg of iig veel te laag. Gelijkrichter mogelijke oorzaak of de trafo zelf maar dat is wel zeldzaam.