PDA

View Full Version : Tweedehands Gitaar



simone65
2 september 2013, 16:17
Hallo,

Heb op internet een mooie tweedehands Cort gitaar gevonden :lp:
Nou vraagt die er €250 euro voor.
De kwaliteit prijs verhouding is hiermee best prima, maar..
Ik heb altijd gehoord dat tweedehands Cort gitaren heel erg naar waarde dalen. En nou vroeg ik me af of dit echt zo is, en iemand mij daar wat meer over kan vertellen.

Simone

arjanb01
2 september 2013, 16:21
Simone, allereerst welkom op dit forum. Ik zou altijd afdingen, ik zou in dit geval, onafhankelijk van de staat en de leeftijd van de gitaar er niet meer dan 200 euro voor neertellen en dan heb je een hele mooie koop ! Goeie gitaartjes zijn het en heel netjes afgewerkt. En niet nadenken over de doorverkoopwaarde, want die daalt altijd, ook bij duurdere gitaren ! Gewoon lekker spelen en ben je toe aan iets nieuws dan koop je weer wat nieuws en verkoop je deze voor 150 eu.

geert1976
2 september 2013, 20:10
Een Cort voor E 250,00?, das stevig om eerlijk te zijn, er is genoeg te koop op dit moment.

Allereerst, welkom op dit forum.

Welke muziekstijlen speel je eigenlijk, welke versterker heb je inmiddels, of misschien heb je nog geen versterker en in welke regio woon je? (dan kunnen we MP checken of er misschien iets van jouw gading op MP staat.

simone65
3 september 2013, 09:43
Speel eigenlijk vanalles, maar wil me nu meer gaan richten op mooie solo's, joe satriani, slash, pink floyd in die richting.
Heb sinds kort een boss me-25 effect pedaal, dus wil de versterker die ik heb (fender mustang 2) verkopen. Want die gebruik ik nu niet meer. Ik kom uit de drechtsteden.

Die cort gitaar gaat helaas ook al niet meer door want hij had hem al verkocht. Voor de prijs die hij vroeg..
Waar ik na opzoek ben is een beetje een gitaar voor het stevige werk, cort, ibanez, ltd, noem maar op.
Ook vind ik een fender american strat erg leuk, maar die vind je niet zo gauw voor een klein prijsje helaas.
En ik hou erg van relic gitaren, maar ook dat zijn meestal de fenders.

Vriend van mij heeft via marktplaats laats een cort x custom voor 100 euro gekocht, en deze speelt echt fantasties.
Zitten seymour duncan met jazz pickup in, en nog iets ( maar dat weet ik niet zo uit me hoofd).

arjanb01
3 september 2013, 09:50
Ik weet niet wat je budget is, maar check Schecter eens, voor rond de 400 euro moeten die wel te krijgen zijn, zeker tweedehands. Hele mooie gitaren voor weinig.

simone65
3 september 2013, 15:54
Thnx voor de tip :) Kende dat merk nog niet.

arjanb01
3 september 2013, 16:24
Geen dank, Schecters zijn echt mooie gitaren voor het geld, ik vind ze zelfs beter afgewerkt dan de Ibanezzen in de prijsklasse van 300-500 euro. Ga je heel blij mee worden en zelfs in die prijsklasse EMG elementen standaard erin, heel vet voor heavy werk !

simone65
3 september 2013, 18:56
Heb me even verdiept in EMG elementen en 'wauw' !! wat een vet geluid komt daaruit :punk:
Ga zeker even verder kijken.

arjanb01
3 september 2013, 19:28
Ja, emgs vind ik echt lekker voor rock en metal, erg strak en stil met veel punch en mids. Ik heb zelf een musicman luke 2 en voor rock vind ik hem nog steeds lekker klinken. Mocht je wat jaartjes verder zijn met spelen en je in een band spelen zou ik ze zeker eens testen, wedden dat je er verliefd op wordt? 😉
Maar er zijn ook tegenstanders die ze doods en kil vinden. Maar geef je oren goed de kost en ga vooral veel verschillende gitaren testen. Daaruit ontwikkel je voorkeuren.

mesaman
4 september 2013, 00:08
arjan, wat voor bril heb jij op? EMG aanraden is nog al wat, en je vergelijk vind ik een beetje raar en ervaar ik zelf zeker niet.

simone65
4 september 2013, 09:22
Mesaman, mag ik vragen hoe jij dit dan ervaart ?

Rich69
6 september 2013, 12:55
Welkom, mede Drechtstedenaar :) 250 euro voor een Cort lijkt me nogal stevig; ik kocht mijn Cort MGM-1 voor 150 euro, dat vond ik een mooi prijsje. Is een PRS niks voor je? Er staat een PRS Santana SE voor 250 euro op Speurders, misschien is dat iets voor je?

Bijl
6 september 2013, 15:34
Heb op internet een mooie tweedehands Cort gitaar gevonden :lp:



Een Cort voor E 250,00?, das stevig


250 euro voor een Cort lijkt me nogal stevig;

Hoi prijsexpert panel,

Een Cort kan varieren in prijs van 129 tot zo'n 950 euro. Sorry hoor, maar ik heb nergens gezien om welke Cort het hier ging.

geert1976
6 september 2013, 15:50
Hoi prijsexpert panel,

Een Cort kan varieren in prijs van 129 tot zo'n 950 euro. Sorry hoor, maar ik heb nergens gezien om welke Cort het hier ging.

Aan de ene kant heb je een punt, maar de meeste Cort gitaren die ik tegenkom op de verkoopsite's zijn de budgetmodellen en een hoge nieuwwaarde zelgt niet alles over de restwaarde en Corts staan nu niet bekend om hun hoge restwaarde en gewildheid.

simone65
9 september 2013, 14:46
Welkom, mede Drechtstedenaar :) 250 euro voor een Cort lijkt me nogal stevig; ik kocht mijn Cort MGM-1 voor 150 euro, dat vond ik een mooi prijsje. Is een PRS niks voor je? Er staat een PRS Santana SE voor 250 euro op Speurders, misschien is dat iets voor je?
Ken het hele merk PRS niet, leuk om weer meer merken te gaan leren kennen door mede gitaristen :)

MyGreenLady
9 september 2013, 15:44
Ik heb zelf een Ibanez Gio waar ik zelf een humbucker uit een of andere Squier heb ingezet. 60 euro voor de ibby, 10-tje voor de humbucker. Klinkt als een beest. Dat komt dan ook weer doordat ik een Equalizer gebruik met een Distortion-pedaal. Vooral de Equalizer zorgt ervoor dat ik veel meer laag er uit kan halen.

Dit grapje werkt trouwens met al mijn gitaren. Ook met mijn Danelectro en mijn Ibby AF55.

frekie
10 september 2013, 10:42
Ik heb even een Fender Lite Ash strat gehad, fijne strat met V shape neck, oooooh Fender ​maar het is gewoon een Cort product. Ook een Cort G serie powerstrat, 280 dacht ik, maakte een goede indruk op mij. Het hangt van het model af. Cort wordt nog wat ondergewaardeerd denk ik, MGM, Hiram Bullock en nog een paar Cort gitaren zijn koopjes op de 2dehands markt. Bedenk dat een Ibanez of Squier/Fender uit de 90s, Korea C serienr een Cort gitaar is. 1 vd grootste gitaarfabrieken ter wereld.