PDA

View Full Version : Epiphone ES 175



petpas
2 september 2013, 13:23
Net ff wat zitten zoeken maar niets gevonden in de reeds bestaande discussies wat mijn vraag dekt vandaar een nieuw topicje.


Ik zit erover na te denken om een jazz gitaartje aan te schaffen. Niet te duur, wil eerst even bekijken of de dikkere hollow body's mij aanspreken voordat ik de beurs open ga trekken. Op marktplaats staatn 2 modelletjes die mij wel aanspreken. Een samick en een epiphone es 175.

Samick ken ik nog van vroeger. Ooit een es 335 modelletje van gehad. Prima ding voor de prijs. Spelen en klinken redelijk.

Epiphone ken ik echter niet. Geen ervaringen mee. Wat zijn jullie ervaringen met de ES 175 van epiphone?

Mr.Fingers
2 september 2013, 13:30
Goed gemaakt, maar de humbucker(s) die erin zitten zijn de zwakke plek van de gitaar, veel te modderig en ongedefinieerd. Vervang ze door een (setje) PAF's of klonen daarvan, en als je toch bezig bent ineens de potmeters & schakelaars, en je hebt een erg goede gitaar voor het geld.

FruscianteFan
2 september 2013, 13:36
Ik heb een tijdje terug eens een Epi Es 175 uitgeprobeerd en dat viel zéker niet tegen.

terrasbeest
2 september 2013, 15:12
+1 voor wat voorafgaat. Ik ken twee professionele jazzgitaristen die een zo'n Epi hebben .
Wel rekening houden met eventuele feedbackproblemen. Het hangt dus samen met hoe en waarvoor je ze wil gebruiken.

Guitarleon
2 september 2013, 15:32
Als ik je een tip mag geven, kijk ook eens naar een Peerless, zijn goede gitaren. Ik weet niet precies wat de epi kost, maar een goede Peerless koop je voor zo rond de 1000 euro. de Gigmaster Jazz is een ES-175 model.

heb ooit zo'n epiphone in mn handen gehad, maar viel me erg tegen.. wat me vooral opviel was de dikke laag lak, die er slordig op zat en naar mijn mening de resonantie van de gitaar de nek om draaide...
Ook een goede tip zijn de jaren 70 kopieen van de ES-175 gemaakt door Ibanez (lawsuit periode) maar ik heb de indruk dat die tegenwoordig ook voor de hoofdprijs weggaan...

succes!

frekie
3 september 2013, 11:30
Ibanez maakt nu de Artcore serie, leuke archtops voor het geld, vooral de topmodellen. Vintage lawsuit Ibanez ES175 kopietjes doen veel geld.

Als het wat meer mag kosten: Eastman heeft ook een leuke ES335 kopie voor richting de 800 euro.

Als het volume omhoog gaat kan je beter een ES335 kloon kopen met massieve middenbalk. Zijn genoeg topics over hier.

geertjan
3 september 2013, 19:57
Als je een budget hollowbody zoekt zou ik zeker naar The Loar kijken.
www.theloar.com

Voor rond de €400 heb je een LH-350, een es175 achtige gitaar, maar met een zwevend element en massief bovenblad. Binnenkort komen ze uit met een model met ingebouwde humbucker.
Ik speel al jaren op een LH-600 waar ik een zwevend element op heb gezet. Prima acoustische en electrische jazzgitaar.
Ze verkopen ze bij Thomann.


GJ

petpas
4 september 2013, 09:15
Heren bedankt voor de info en tips. Ik denk dat de epiphone zich prima leent voor het doel wat ik voor ogen heb nl testen of hollowbody gitaren fijn spelen en welke muziek ik ermee maken kan. Misschien na eventuele aanschaf wat tweaken aan de gitaar.

De genoemde opties ga ik bekijken mocht ik tevreden zijn over een hollowbody.

Ik denk dat ik maar eens een afspraak ga plannen om de gitaar te testen.