PDA

View Full Version : E6 snaar vibreert te veel, hoe op te lossen?



bullitshot
1 september 2013, 14:24
Ik heb sinds kort een epiphone ES-333, Tom Delonge. De E6 snaar, wanneer je deze fatsoenlijk aan slaat vibreert deze zoveel dat je de snaar hoort vibreren tegen de frets aan (denk ik).

Via google heb ik al lopen zoeken maar niet echt een oplossing gevonden. Hebben jullie een idee?

http://ecx.images-amazon.com/images/I/71iH5hNIuzL._AA1500_.jpg

Gearjunkie
1 september 2013, 14:56
Snaren losser zetten, tom brug aan die kant een paar slagen omhoog en opnieuw stemmen...

mountainman
1 september 2013, 15:03
Je kan de tune-o-matic brug aan die kant wat hoger draaien. Probeer het eerst met een klein slagje en stem dan de gitaar weer. Helpt dat niet dan nog een klein slagje enzovoorts.

Ga niet te lang door als dit niets lijkt te doen want die brug moet natuurlijk niet schots en scheef staan. Als je zover moet gaan dan is er waarschijnlijk toch iets anders aan de hand.

barno
1 september 2013, 15:05
Als je het enkel hebt bij de dikke E, waarschijnlijk topkam iets te diep uitgesneden voor die snaar. Als het bone nut is: , een drupje secondenlijm in de slot en schuursel van been erin strooien en afwerken. Als het kunststof is: enkel met secondenlijm de slot wat minder diep maken.

bullitshot
1 september 2013, 15:07
Ik heb een foto gemaakt en ik kan de E6 snaar op 2 verschillende manieren aanpassen.

1. kan heen en weer. Ik denk persoonlijk wanneer ik deze dichter richting de nek schuif de snaar iets hoger komt te staan. Ik weet niet precies waarvoor dit is. Weet iemand dit?

2. Ik kan volgens mij hier de kant van de E6 snaar iets omhoog zetten maar dat heeft logischerwijs ook effect op de andere snaren.

Wat is mijn beste optie?

http://lfsgd.nl/gitaarnet.jpg

mountainman
1 september 2013, 15:13
2 is de knop die je moet hebben. Dat heeft inderdaad ook invloed op de nabij gelegen snaren. Daarom dus ook met kleine slagjes werken.

1 is voor de intonatie. Die heb je hiervoor in eerste instantie nog niet nodig. Echter als je de brug via knop 2 omhoog draait dan zal dat ook invloed hebben op de intonatie. Die kun je hiermee dan achteraf weer fine-tunen.

bullitshot
1 september 2013, 15:22
2 is de knop die je moet hebben. Dat heeft inderdaad ook invloed op de nabij gelegen snaren. Daarom dus ook met kleine slagjes werken.

1 is voor de intonatie. Die heb je hiervoor in eerste instantie nog niet nodig. Echter als je de brug via knop 2 omhoog draait dan zal dat ook invloed hebben op de intonatie. Die kun je hiermee dan achteraf weer fine-tunen.

Bedankt voor je reactie! Zoals je waarschijnlijk al merkt heb ik hier geen ervaring mee en wil niet zomaar iets doen en dan maar hopen :) Bij 2, om die omhoog te schroeven, er zit een schroef bovenop, moet ik deze ook losdraaien? Verder tips?

barno
1 september 2013, 15:25
ik zou toch eerder naar de oorzaak gaan zoeken dan lapmiddeltjes zoals de brug verhogen...

bullitshot
1 september 2013, 15:27
ik zou toch eerder naar de oorzaak gaan zoeken dan lapmiddeltjes zoals de brug verhogen...

oke... explain yourself please :)

barno
1 september 2013, 15:55
dat heb ik al gedaan hoor

Hendriks
1 september 2013, 16:36
Snaartussen de tweede en derde fret indrukken en kijken of de snaar op de eerste fret ligt , als dat het geval is ,is je topkam te diep in gesneden en kun je de tip die Barno gaf gebruiken.
Als bovenstaande niet het geval is de brug met hele kleine stappen verhogen ,bv iedere keer een kwart slag.
Ook zou ik de kromming/holling van de hals controleren : capo in het eerste vakje , snaar indrukken voorbij de 17de fret en dan de ruimte meten tussen de snaar en de 7de fret , dit zal tussen de 0,2 en 0,35 mm moeten zijn , is het minder dan de trusrod een tikje naar links ,is het meer dan naar rechts . Let op doe dit met kleine slagen en geef de hals even de gelegenheid om zich te zetten.

Agent_Smith
1 september 2013, 16:37
oke... explain yourself please :)

Idd, en duidelijk ook. Lijkt mij je juiste weg om te bewandelen.

jan7
1 september 2013, 17:04
Bij 2, om die omhoog te schroeven, er zit een schroef bovenop, moet ik deze ook losdraaien?
Da's één stuk:
http://riceageguitarsandparts.com/wp-content/uploads/wp-checkout/images/bc-rich-warbeast-tune-o-matic-bridge-black-ch-1376166469.jpg
Enkel als je de spanning van de snaren haalt, kan je aan het tandwieletje draaien. Met de spanning er nog op zal je niet genoeg kracht hebben en kan het enkel met een schroevendraaier.

bullitshot
1 september 2013, 17:07
Wanneer ik de E6 indruk tussen de 2e en de 3e snaar raakt de snaar de eerste fret niet. Ik heb de brug een stukje verhoogd en dit heeft wel meteen een positief effect! Echter, wanneer ik echt per snaar ga testen is het nog niet helemaal perfect.

Is het het geld waard (50e zo ongeveer) om de gitaar echt goed af te laten stellen?

Tupelo
1 september 2013, 17:54
Een gitaar afstellen is iets anders dan gebreken verhelpen.
Een goed afgestelde gitaar zou ik iedereen aanraden, zelfs je 100 euro Stagg kan verrassend spelen wanneer die goed afgesteld is.
Het maakt een gigantisch verschil, en zoals gitaren uit de schappen komen bij de giganten; tja, die budgetprijzen, daarop moet je eigenlijk gewoon bij voorbaat 50 pleuri voor een afstel beurt rekenen (wanneer je dat zelf niet kan).

Echter, wat Barno opmerkt, wanneer de topkam te ver ingesneden is, dat hoort niet bij je afstel beurt, dat is een ingreep.
Of het dat waard is, dat is aan jou.
Het is een leuke gitaar vind ik, je zit nog binnen de garantie termijn, laat een luthier de gitaar eens goed beoordelen, kijken wat voor aanleiding die vindt voor de rammel; topkam, frets..?
Afhankelijk van wat dat gaat kosten kan je dan een besluit nemen; terugsturen, laten repareren, voor lief nemen.

Erik70
1 september 2013, 17:59
voordat je vanalles gaat lopen afstellen (wellicht onnodig)...
- zitten er nieuwe snaren op? Deze zullen in het begin altijd wat meer kletteren en dat trekt vanzelf wel bij.
- Als je hard aanslaat heb je ALTIJD wel wat snarengekletter.
- het snarengekletter is vaak enkel "acoustisch"te horen en komt niet/nauwelijks versterkt door. Dus who cares.
- als je ECHT geen bijgeluidjes wilt....heel zachtjes aanslaan en jazz gaan spelen ofzo ;-))

Al mijn gitaren staan netjes afgesteld. Als ik er onversterkt op speel klettert er ook vanalles. Zodra ik versterk hoor ik er niets meer van.

succes

barno
1 september 2013, 18:44
+1

Bij alle gitaren klettert vooral de dikke E als je hard aanslaat en harder hoorbaar bij nieuwe snaren. Je moet je techniek dan ook aanpassen want een gitaar bouwen waarbij dit niet het geval is, is fysiek onmogelijk.

Verder ook akkoord dat een goede afstelbeurt nooit verloren geld is.

bullitshot
4 september 2013, 09:57
Inmiddels bij een gitaarwinkel geweest, gitaar aan die persoon daar gegeven en die had binnen 30 seconden een conclusie. Frets zijn te hoog! Dus die moeten afgeschuurd en gepolijst etc. worden.

Dat is wel het nadeel wanneer je weinig kennis hebt over gitaren en een eind weg een gitaar koopt. Meteen contact opgenomen met MusicStore. De opties zijn om de gitaar langs te brengen of op te sturen. Vrij snel gekozen voor de tweede optie. Ze werken met UPS en je kan met UPS het pakket op laten halen, maar ze hebben geen locatie in elke stad etc. Ik woon alleen en ben er nooit dus dat is niet heel praktisch :) Gebeld met UPC, uitgelegd en uiteindelijk ben ik zelf maandagavond 18:30 naar een distributiecentrum gereden.

Dinsdag om 11:02 kreeg ik al een berichtje van MusicStore dat de gitaar was aangekomen :) voordeel van direct naar het distributiecentrum gaan. Hopelijk duurt de reparatie niet al te lang!

Erik70
4 september 2013, 13:09
Inmiddels bij een gitaarwinkel geweest, gitaar aan die persoon daar gegeven en die had binnen 30 seconden een conclusie. Frets zijn te hoog! Dus die moeten afgeschuurd en gepolijst etc. worden.


zo...nou...als hij er maarliefst 30 seconden aan heeft besteed dan moet dit haast wel de enige juiste conclusie zijn.
succes.

geert1976
4 september 2013, 17:46
zo...nou...als hij er maarliefst 30 seconden aan heeft besteed dan moet dit haast wel de enige juiste conclusie zijn.
succes.

Inderdaad dat is een snelle conclusie, indien de lage E kletterde vraag ik mij af, op welke positie of alleen als je hem los aansloeg.
Daarnaast, als de hals iets te recht staat begint het gekletter ook vaak als eerste bij de lage E.
Checken of de topkam te diep is ingesneden kan alleen als je zeker weet dat de hals correct is afgesteld.
Hoe rechter de hals staat, hoe dichter de snaren in ruststand boven de eerste fret liggen--> hoe holler de hals staat, hoe meer verwijdert de snaren in ruststand van de eerste fret liggen.
Indien de snaren kletteren in ruststand, dan zulen ze dit doen op de eerste fret en dan is het eerst zaak om te checken of de holling van de hals correct is, is dat het geval dan moet je checken of de topkam al dan niet te diep is ingesneden. (snaren indrukken op derde vakje en de ruimte tussen de snaren en de eerste fret controleren, de ruimte hier tussen hoeft maar heel weinig te wezen 0,1 mm is al afdoende.)
Zomaar een brug omhoogdraaien is niet de oplossing en na 30 seconden al kunnen concluderen dat de frets geleveld moeten worden is al helemaal gelul in de ruimte en duid op desinteresse (immers TS heeft de gitaar online gekocht en veel muziekzaken hebben geen zin om andermans rommel te fixen) of totaal geen kennis van zaken te hebben.

bullitshot
4 september 2013, 17:54
Mijn conclusie was ook al dat er iets niet helemaal klopt, wat geen idee. Ik heb de gitaar terug gestuurd in overleg met dat qua frets is geconstateerd en er is afgesproken dat ze in het geheel de gitaar gaan nakijken en afstellen. Aangezien mijn kennis gelimiteerd is heb ik het ook breed ingestoken en ik denk/hoop dat ze de gitaar echt netjes nu afstellen/bijwerken.

geert1976
4 september 2013, 18:02
Mijn conclusie was ook al dat er iets niet helemaal klopt, wat geen idee. Ik heb de gitaar terug gestuurd in overleg met dat qua frets is geconstateerd en er is afgesproken dat ze in het geheel de gitaar gaan nakijken en afstellen. Aangezien mijn kennis gelimiteerd is heb ik het ook breed ingestoken en ik denk/hoop dat ze de gitaar echt netjes nu afstellen/bijwerken.

Je hebt er nu al het nodige werk aan gehad en je zit nu weer even zonder je Epi.
Was het misschien niet verstandiger geweest om als rechtgesneden NL burger de gitaar bij een Nederlandsche muziekzaak te kopen, waar je de gitaar eerst had kunnen proberen en voor service je je daar gelijk kon vervoegen?
Service heeft ook zo zijn waarde....

Tupelo
4 september 2013, 18:04
Doet mij anders denken aan mijn Epiphone draadje (klik) (http://www.gitaarnet.nl/archive/index.php/t-159504.html).

Maar kijken hoe Musicstore het oplost..
Persoonlijk vermoed ik dat ze in China bij Epiphone gewoon nog niet geleerd hebben hoe ze een toets moeten vlakken en fretjes moeten zetten.

Bijwerken is een gigantische ingreep voor ze qua kosten.
Betekent dat ze het ding weer terug naar NL moeten sturen (Epiphone reparaties worden door Gibson gedaan en die zitten ergens in Haaren of iets dat zo klinkt in NL). Meer waarschijnlijk is dat ze je gewoon een nieuw exemplaar opsturen en dat jouw gitaar B-stock komt.

Aan jou om die meteen te laten checken dan !

geert1976
4 september 2013, 18:09
Doet mij anders denken aan mijn Epiphone draadje (klik) (http://www.gitaarnet.nl/archive/index.php/t-159504.html).

Maar kijken hoe Musicstore het oplost..
Persoonlijk vermoed ik dat ze in China bij Epiphone gewoon nog niet geleerd hebben hoe ze een toets moeten vlakken en fretjes moeten zetten.

Bijwerken is een gigantische ingreep voor ze qua kosten.
Betekent dat ze het ding weer terug naar NL moeten sturen (Epiphone reparaties worden door Gibson gedaan en die zitten ergens in Haaren of iets dat zo klinkt in NL)
Meer waarschijnlijk is dat ze je gewoon een nieuw exemplaar opsturen.
Aan jou om die meteen te laten checken dan !

Of er wordt niet te nauw gekeken daar hè, het mag allemaal niets meer kosten tegenwoordig en ik kan het allemaal goed merken als ik weer van die Chinacrap gitaren voor afstellen en reparatie krijg.
Grappig dat mijn oude jappen uit de 70er en 80er jaren, makkelijk af te stellen zijn, de originele tuners en electronica zonder problemen hun werk doen en het fretwerk prima is.
En Jappen tegenwoordig voor hele redelijke prijzen te koop staan op MP.....

Tupelo
4 september 2013, 18:10
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor; er komt hier geen Chinees meer binnen, zelfs Eastman discrimineer ik maar ff. Voor mij was het een try-out, en ik betaal inderdaad liever iets meer zonder dozenschuivers, dan dat ik opnieuw aan zo een avontuur begin.

bullitshot
4 september 2013, 21:23
Je hebt er nu al het nodige werk aan gehad en je zit nu weer even zonder je Epi.
Was het misschien niet verstandiger geweest om als rechtgesneden NL burger de gitaar bij een Nederlandsche muziekzaak te kopen, waar je de gitaar eerst had kunnen proberen en voor service je je daar gelijk kon vervoegen?
Service heeft ook zo zijn waarde....

Mijn voorkeur ging ook uit naar een muziekwinkel in Nederland. Alleen, ik wist van tevoren niet welke gitaar ik zou willen (zie ander topic). De winkel van MusicStore was de winkel die het meest in de buurt was die ook de gitaren had die ik wou uitproberen.

Ik woon in Assen en ben bij ongeveer alle muziekwinkels in de omgeving geweest en of iets moest besteld worden of ze hadden het totaal niet. Wanneer je verschillende gitaren wil uitproberen is dat niet handig.

Tupelo
5 september 2013, 00:56
Dat maakt het wel moeilijk ja; bekend probleem.
Ik zit ook wel te gassen op een paar gitaren; Fender Thurston Moore Jazzmaster, Guild Starfire IV (vintage), Fender Coronado (vintage), maar zie maar eens een winkel te vinden waar je van alle drie wat exemplaren kunt uitproberen.
Tja, keuzes, consequenties; ik hoop voor jou dat alles goed komt met je Epiphone.
Blijf erbij dat het een erg mooie gitaar is, dus 't zou fijn zijn als 'ie ook nog eens goed klinkt en speelt.

Midwolda
5 september 2013, 01:03
Ik weet dat Red Rooster in Veenoord een vintage Coronado te koop had staan, Tupelo, maar dat was al even geleden, of hij er nog is?

Tupelo
5 september 2013, 01:45
Kom hem online niet tegen i.i.g.
Moet ook eens langs de String in Amsterdam, maar de website daarvan is niet update.
Zo heb ik eens geïnformeerd naar zijn Starfire IV, maar dan blijkt hij die wel te hebben, maar begin 80's b.v.
Toch, mooi spul daar, zou de moeite waard zijn.

Ron Houben
5 september 2013, 20:42
De zegeningen van online buying!

bullitshot
5 september 2013, 21:03
De zegeningen van online buying!

Het topic niet gelezen? Ik ben er zelf naartoe gegaan met de auto in persoon, niks online dus.....

het bijzondere verder is wel dat iedereen aan het afgeven is op die "troep" uit China. Niet dat het niet klopt dat er troep tussen zit maar als beginner, wat verwacht je? Dat iedereen meteen ff minstens 1K gaat aftikken wanneer die het leuk vindt? Het argument van een tweedehandse vind ik ook erg bijzonder. Ik als beginner heb logischerwijs de ballen verstand van de kwaliteit van een gitaar, hoe ik die in moet schatten. Ik zou niet weten wanneer ik een gitaar via marktplaats heb gevonden en die bij iemand thuis in de handen heb of het een goede gitaar is of niet. Voor mij is dan de meest verstandige optie om gewoon een nieuwe te kopen. Als er iets niet klopt heb je gewoon garantie.

Het voordeel van het internet is dat je goed kan bekijken welke gitaren er beschikbaar zijn met je eigen criteria. Met de gitaren die ik online gevonden heb, ben ik de meeste lokale muziekwinkels afgegaan. De grootste keuze die ik bij een winkel had was een Ibanez, een Epiphone Dot en een sheraton. Mijn top drie qua mogelijkheden ben ik nergens tegen gekomen.

Als een muziekwinkel bij mij in de buurt zat die wel de keuze had, had ik de gitaar zeker weten daar gekocht, ook al was het wat duurder. Helaas was dit niet het geval en daarom ben ik de auto in gestapt naar Keulen. Je kan in je ivoren toren blijven wonen en je irriteren dat de golven er steeds tegenaan slaan, maar je kan er ook wat praktischer mee omgaan!

geert1976
5 september 2013, 21:33
Tja er zijn in groningen en friesland ook wel winkels te vinden die deze gitaren hebben? En Overijssel herbergt ook wel het eea aan gitaarzaken waar de nodige keuze is het heeft je nu een hoop energie en brandstof gekost die je dan in een duurdere gitaar had kunnen stoppen, daarnaast een tweedehandsgitaar is al bespeeld dus eventuele fabrieksfoutjes zijn al opgelost, heeft niets met ivoren torens te maken

barno
6 september 2013, 02:25
Tja er zijn in groningen en friesland ook wel winkels te vinden die deze gitaren hebben? En Overijssel herbergt ook wel het eea aan gitaarzaken waar de nodige keuze is het heeft je nu een hoop energie en brandstof gekost die je dan in een duurdere gitaar had kunnen stoppen, daarnaast een tweedehandsgitaar is al bespeeld dus eventuele fabrieksfoutjes zijn al opgelost, heeft niets met ivoren torens te maken

ik vind de redenering van TS een pak meer sense maken dat dit hoor.

Tupelo
6 september 2013, 09:33
Ik ook, hij heeft zeker een punt.

Mijn China bash is erg persoonlijk.
Dat over die 1K neerleggen; ja, de adviezen zijn hier vaak (Geert en de Matsumoku clan uitgezonderd) nogal van 'koop dit, koop dat', en dan tweemaal budget, dat is niet voor iedereen zomaar weggelegd.

Wat 2ehands betreft daarentegen; argwaan over of je gitaar wel deugt is bij 'de dozenschuivers' minstens zo legitiem, dat over garantie klopt dan weer wel.

geert1976
6 september 2013, 16:35
ik vind de redenering van TS een pak meer sense maken dat dit hoor.

Aan de ene kant wel, maar nu heeft die een nieuwe gekocht, vanwege het feit dat die op het gebied van gitaren een noob is en nu zit die alsnog opgescheept met een gitaar die niet ok is.
Wellicht, indien het mogelijk was, had die het beste iemand mee kunnen nemen die meer afweet van gitaren, of zich moeten inlezen op internet.
Van de problemen die je tegen kent komen bij nieuwe Epi's etc. is wel het eea te vinden op het www.
Nu weet ik wel dat ik het een stuk makkelijker heb op het gebied van het kopen van mijn gitaren, dankzij de opgebouwde kennis.
Maar ik denk dat effe googlen op winkels in naastgelegen provincies, hem ook wel een hit had opgeleverd, aangaande het door hem begeerde model van Epiphone.

bullitshot
6 september 2013, 16:43
Aan de ene kant wel, maar nu heeft die een nieuwe gekocht, vanwege het feit dat die op het gebied van gitaren een noob is en nu zit die alsnog opgescheept met een gitaar die niet ok is.
Wellicht, indien het mogelijk was, had die het beste iemand mee kunnen nemen die meer afweet van gitaren, of zich moeten inlezen op internet.
Van de problemen die je tegen kent komen bij nieuwe Epi's etc. is wel het eea te vinden op het www.
Nu weet ik wel dat ik het een stuk makkelijker heb op het gebied van het kopen van mijn gitaren, dankzij de opgebouwde kennis.
Maar ik denk dat effe googlen op winkels in naastgelegen provincies, hem ook wel een hit had opgeleverd, aangaande het door hem begeerde model van Epiphone.

Ik ken niemand die ik mee kan nemen bij het kopen van het gitaar. Mocht ik die wel kennen had ik die logischerwijs meegenomen. Zoals ik al eerder zei had ik een lijst van gitaren die ik wou uitproberen waar deze Epiphone ES-333 ook op stond (niet bovenaan mijn lijstje). De gitaar die bovenaan het lijstje stond was de Epiphone ES-355 TV pelham blue edition. Ook was ik benieuwd naar een Hagstrom gitaar en verdere mogelijkheden. Uiteindelijk is het deze geworden maar die keuze heb ik alleen kunnen maken door vergelijkingsmateriaal te hebben.

BTW, de gitaar is inmiddels al weer bij mijn ouders afgeleverd en haal die vanavond op dus ik kan er van het weekend weer op spelen :)

geert1976
6 september 2013, 16:47
Ik ken niemand die ik mee kan nemen bij het kopen van het gitaar. Mocht ik die wel kennen had ik die logischerwijs meegenomen. Zoals ik al eerder zei had ik een lijst van gitaren die ik wou uitproberen waar deze Epiphone ES-333 ook op stond (niet bovenaan mijn lijstje). De gitaar die bovenaan het lijstje stond was de Epiphone ES-355 TV pelham blue edition. Ook was ik benieuwd naar een Hagstrom gitaar en verdere mogelijkheden. Uiteindelijk is het deze geworden maar die keuze heb ik alleen kunnen maken door vergelijkingsmateriaal te hebben.

BTW, de gitaar is inmiddels al weer bij mijn ouders afgeleverd en haal die vanavond op dus ik kan er van het weekend weer op spelen :)

Hebben ze een nieuwe geleverd of die van jou gerepareerd, daar ben ik wel even benieuwd na.
Nu hoop ik in ieder geval dat de problemen zijn opgelost en je kun doen waarvoor die gemaakt is, erop spelen.

bullitshot
6 september 2013, 16:52
Bij Music Store hebben ze een eigen werkplaats. Via de telefoon heb ik het overlegd. Of mijn huidige gitaar wordt gerepareerd of een nieuwe gitaar gaat eerst langs de werkplaats. Ze hebben mijn huidige gitaar dus gerepareerd.

Dinsdag was de gitaar er en gisteravond kreeg ik een bericht dat de gitaar vandaag zou worden afgeleverd.

geert1976
6 september 2013, 16:55
Bij Music Store hebben ze een eigen werkplaats. Via de telefoon heb ik het overlegd. Of mijn huidige gitaar wordt gerepareerd of een nieuwe gitaar gaat eerst langs de werkplaats. Ze hebben mijn huidige gitaar dus gerepareerd.

Dinsdag was de gitaar er en gisteravond kreeg ik een bericht dat de gitaar vandaag zou worden afgeleverd.

Ik ben benieuwd, hebben ze tijdens het telefoongesprek ook aangegeven wat er mis was met de gitaar?

bullitshot
6 september 2013, 16:58
Ik ben benieuwd, hebben ze tijdens het telefoongesprek ook aangegeven wat er mis was met de gitaar?

Telefoongesprek was voor dat ik de gitaar heb opgestuurd. Als het goed is zit bij de gitaar een soort van "rapport" wat ermee gedaan is

Tupelo
6 september 2013, 17:08
Spannend.
Als het echt fretwerk is, dan hebben ze zelf geen gebruik gemaakt van de 'Gibson garantie' door zelf te vlakken en nieuwe frets te zetten.
En dat is best een dure ingreep voor ze (arbeidsloon).
Het zou ze sieren.
Meestal schuiven ze zo een ding B-stock, en sturen ze gewoon een nieuwe; economisch de beste oplossing voor ze.
Dus, ook ik ben benieuwd; houd ons op de hoogte.
Ik hoop voor je dat je er nu goed mee vooruit kunt; zou tof zijn.

bullitshot
7 september 2013, 00:50
Ik heb de gitaar weer terug! na werk de gitaar meteen opgehaald. Ze hebben de gitaar die ik gekocht heb gerepareerd. Het verslagje wat erbij zit is in het Duits dus eerst ff vertaalt. Ze hebben de frets allemaal bijgewerkt. Meteen ff geprobeerd zonder versterker en de snaren vibreren nu niet meer te veel!

Tupelo
7 september 2013, 01:04
Wat goed zeg ! Cool ! Dat siert ze.

Fisherman
7 september 2013, 01:06
Mooi man! Nu maar spelen tot je vingers versleten zijn!
Netjes opgelost door Music-Store Keulen, erg fraaie winkel met goede service,goeie cappuchino en ook helpdesktechnisch gewoon goed.
Samen met Session-Music (waar ik nog niet geweest ben helaas) heus wel goede dienstverlening en niet alleen maar dozenschuivers.
Dat gezegd gun ik het de kleine specialist in Nederland eigenlijk nog veel meer...maar soms kun/wil je niet om de megastores heen.
PS: Session heeft weer een "Olli"filmpje van een Gibson LP-CC#11 geplaatst. Altijd leuk om naar te kijken.