PDA

View Full Version : Na verwijderen hoofdtelefoon geen geluid meer op Vox VT20+



babybird
1 september 2013, 13:24
Heb net sinds een paar weken een Vox VT20 versterker en ben er heel content mee. Nu ging ik gisteren spelen met hoofdtelefoon op en zet hem nu net aan zonder hoofdtelefoon en heb geen geluid meer.
Bij het inschakelen hoor je even een ruis op de speaker maar schakelt dan over op hoofdtelefoon terwijl deze er niet in zit. Heb al een aantal keer de jack er in en uit gedaan maar krijg geen geluid over de speaker.

Weet iemand hoe ik dit kan op lossen?

zjanke
1 september 2013, 13:52
Het probleem zit zeer hoogstwaarschijnlijk toch in de koptelefooningang, en om dat op te lossen moet je versterker open. Omdat je hem pas een paar weken hebt zul je dus terug naar de winkel moeten, als je zelf gaat schroeven kun je problemen met de garantie krijgen.
Misschen toch nog een paar keer je koptelefoon er in prikken, misschien heb je mazzel.

babybird
1 september 2013, 14:56
Ik heb hem via Marktplaats gekocht voor een leuke prijs (70 euro) en zonder garantie. Dus dan open maken maar. Wat moet ik dan doen?

Net een aantal x er in en uit gedaan en nu weer geluid. Dus de hoofdtelefoon maar niet meer gebruiken. Ik las al eens ergens dat die wat gammel aan voelt en dat blijk nu wel.

Misschien handig om te vervangen.

babybird
1 september 2013, 15:24
Update: Helaas was het van korte duur. Zonder hoofdtelefoon aangesloten schakelde hij weer alsof er eentje in zat en is de speaker uitgeschakeld.

Openmaken dus. Weet iemand wat ik moet doen?

cluseau
1 september 2013, 15:30
Openmaken dus. Weet iemand wat ik moet doen?

Mee naar een tech gaan tenzij je weet waar je mee bezig ben en goede soldeervaardigheden hebt.

babybird
1 september 2013, 17:20
Mee naar een tech gaan tenzij je weet waar je mee bezig ben en goede soldeervaardigheden hebt.

Heb het elektrische gedeelte open gemaakt en hoopte dat de hoofdtelefoonaansluiting met draadjes vast zat maar deze zit vast aan de printplaat.

Heeft iemand nog opties?

nak
1 september 2013, 19:59
Krijg je nog wel geluid met de hoofdtelefoon aangesloten?

darkrazer
2 september 2013, 11:58
Kan meerdere dingen zijn. Heb je al geprobeerd de amp te resetten?
De jacks van de valvatronix amps zijn van zeer slechte kwaliteit en kunnen geoxideerd zijn.
Zie ook http://www.valvetronix.net/forums/maintenance-tips-on-valvetronix-amps-t141.html

7ender
2 september 2013, 17:21
...ik denk dat 't uhhhhhh,.....iets is wat niet hoort ..... :soinnocent: ,....zammazegge.... :D

GuitarL91
2 september 2013, 19:31
Hier in huis hetzelfde probleem gehad. Contactspray in de hoofdtelefoonaansluiting en een paar keer de jack inprikken en uitprikken heeft het opgelost. Het is een bekend probleem, ik zou dit dus even proberen.

GuitarL91
6 september 2013, 00:15
Update? +10

babybird
11 september 2013, 22:06
Aantal x erin en uit gestoken. Nu weer geluid over de speaker. Ik gebruik de hoofdtelefoon niet meer. Allemaal bedankt voor het meedenken!

cluseau
11 september 2013, 22:22
Aantal x erin en uit gestoken. Nu weer geluid over de speaker. Ik gebruik de hoofdtelefoon niet meer. .....

Maak je geen illusie, komt vanzelf terug. :makeup: