PDA

View Full Version : Nieuwe fenders!



arthurh
1 september 2013, 07:52
Hallo gitaarnetterrs,
Ik zag op de fender site een paar hele mooie dingen :) nu staan de starcaster en de coronado ook op de website! (En op fb stond een coronado bass denk ik) Verder komen er ook een american special jazzmaster en mustang(met humbuckers en coilsplit).
Genoeg om naar uit te kijken!
Groet Arthur
Ps. Waarschijnlijk weet een deel het al maar ik post het maar gewoon

Venlonaer
1 september 2013, 11:15
even iets verder kijken dan je neus lang is: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?162221-Fender-reissued-de-Coronado-amp-Starcaster

arthurh
1 september 2013, 12:01
Dat weet ik, misschien een beetje dubbelop maar gisteren zag ik ze voor het eerst bij browse new http://www.fender.com/en-NL/guitars/?new=yes Dus ik dacht ik meld het even.
Sorry voor het ongemak van die soort van dubbele post..

Luke-wannabe
1 september 2013, 12:05
Die offsets vind ik wel cool! Die Jazzmaster is een soort working mans Jazzy met de TOM en zonder rhythm cirquit. Zou mijn gitaartje kunnen zijn.

Venlonaer
1 september 2013, 12:56
Oah geen probleem. Wellicht dat een van de mods dit topic kan samenvoegen met het huidige topic?

FNaRK
1 september 2013, 13:12
Mooi ... nog meer brandhout !

Jan Buurman
1 september 2013, 13:24
Ik zie helemaal niets nieuws....
Net als bij elke "nieuwe" Porsche 911....:hide:;)

arthurh
1 september 2013, 15:53
Even reageren op mijn eigen post:p ik vind het wel raar dat op de nieuwe american special jazzmaster geen tremolo en extra circuit zit :( Als je dat wel wilt, de classic player jazzmaster heeft dat wel. Weet iemand of er grote (toon) verschillen zijn tussen de usa special jazz en de classic player jazz?
Groet,
Arthur

Mr.Fingers
1 september 2013, 15:56
de USA Special heeft zoveel te maken met een jazzmaster dan Jan-Peter Bakellende met modieuze, trendy kapsels. Humbucker, hardtail,... heeft allemaal z'n invloed, en een groot deel van de jazzmasterklank komt door de snaren die vrij slap over de brug heengaan, en nog een redelijke snaarlengte hebben achter de brug. Dit is gewoon, tezamen met de AS Mustang, een beetje van "wel willen maar niet kunnen", en Fender had er beter aan gedaan de Fender Toronado terug uit te brengen, als ze dan toch zo graag een offset met humbuckers en hardtail wilden.

caliban
1 september 2013, 20:54
Ben het eens met mijn landgenoot!

Luke-wannabe
1 september 2013, 23:38
de USA Special heeft zoveel te maken met een jazzmaster dan Jan-Peter Bakellende met modieuze, trendy kapsels. Humbucker, hardtail,... heeft allemaal z'n invloed, en een groot deel van de jazzmasterklank komt door de snaren die vrij slap over de brug heengaan, en nog een redelijke snaarlengte hebben achter de brug. Dit is gewoon, tezamen met de AS Mustang, een beetje van "wel willen maar niet kunnen", en Fender had er beter aan gedaan de Fender Toronado terug uit te brengen, als ze dan toch zo graag een offset met humbuckers en hardtail wilden.
Haha offsetguitars.com mening ;)
Ik vind het een megavette gitaar. De Toronado vind ik een lelijk ding en dit is ten minste een coole gitaar! Het enige jammere is dat je nu misschien wel meer mensen met een offset gaat zien..