PDA

View Full Version : Nu dan voor t echie



Fusion
31 augustus 2013, 20:07
Het beuken begint op ca 01:10


http://www.youtube.com/watch?v=prstS0r564k

paulusdeBKB
2 september 2013, 21:31
Ik zeg: schiet! Schiet dan toch! Ojee, dat gaat me een vermogen aan guldens kosten...

Helemaal zelf in elkaar gedraaid? Ook het computerspelletjesmuziekje aan het begin? Klinkt heel profi, dat moet gezegd.

Kun je iets meer vertellen over hoe je het ehh, liedje(?) hebt gemaakt?

Fusion
2 september 2013, 22:22
Haha, ja alles zelf gemaakt.

Ingredienten:

* voor de chiptune gedeelten: een helehoop freeware VSTis. Weet ze niet allemaal uit mijn hoofd, maar iig Bleep, Chip32, nog 2 C64 SID chip emulatoren en nog eoa Yamaha chip emulator.

* voor t dubstep gedeelte: een losse snare sample en een losse kick sample, een Korg TR en een Yamaha voor de rest van de percussie en een pad. Voor de bassen weer een freeware VSTi: synth1 (beste freeware soft synth ter wereld!!) en de net 2e hands gekochte FM8 en heel veel automation getekend (en soms opgenomen).

* effecten: uiteraard veel bitcrushers, overdrive, EQ, compressie, multi-band compressie, reverb, delay, stereo widening en n maximizer op de master,

Ik moest ff nadenken over je openingszinnen maar ik denk dat ik ze snap :))

Bedankt voor t luisteren!

Fusion
2 september 2013, 22:24
Oh ja, en FM-Four ook een te gekke freeware VSTi. En nog een sample van een schreeuw :P

Cageman
3 september 2013, 00:46
Knap dat je ook in het dubstep gedeelte een soort spelletjes vibe eraan hebt weten te houden. Het wordt echt steeds beter.. en.. ook steeds een beetje meer met eigen, nieuwe ideeën. Ondanks dat je het misschien nog als zo'n stijlding ziet.

Ook heb ik het idee dat je toch minder het hele hele heftige hebt geprobeerd te bereiken en meer gelet op de variatie en 'melodie/ritme' als ik het zo onder een term mag vangen. Dat vind ik veel prettiger luisteren dan dat constante robotgebrul. :ok:

Je hebt hiermee echt iets nieuws gemaakt naar mijn idee.

Ik weet dat dit clicheee klinkt, maar ga je misschien nog eens proberen een mix te maken van dubstep en progressive metal? Is ook haast niet (goed) te doen, maar ik zou het graag eens horen. Dat beter doen dan Korn's poging moet toch sowieso al lukken! :soinnocent:

Loeters,

Merijn

Fusion
4 september 2013, 08:40
Ik weet dat dit clicheee klinkt, maar ga je misschien nog eens proberen een mix te maken van dubstep en progressive metal?

Alhoewel het ontzettend slecht ingespeeld en gemixt is, dan toch.... u vraagt wij draaien:


http://www.youtube.com/watch?v=qHDoloExoNM