PDA

View Full Version : alternatief Wagner verfspuit?



jan jansen
31 augustus 2013, 15:37
Ik heb een Wagner W650 verfspuit. Al eerder hebik er hierover gepost. Nu heb ik begin dit jaar een complete nieuwe spuitkop met beker gekocht. Welgeteld 4 body mee gespoten. Ik spoel hem altijd na met thinner om de cellulose uit de spuitmond te kijgen.
Nu wil ik hem weer gebruiken en de lak loopt aan alle kanten eruit. Ergens bij de trekker komt het eruit spuiten...Ik ben die Wagners zat.
Iemand en alternatief merk dat opdezelfde manier werkt?

Mattia
5 september 2013, 13:52
Toch maar aan de compressor, of een standalone HVLP systeem? Kost meer en neemt meer ruimte in beslag, maar m'n SATA MiniJet+goedkope compressor zijn op zich erg fijn om mee te werken, zonder al teveel gekloot. Zijn die Wagner onderdelen echt gemaakt om lakken op thinnerbasis mee te verwerken? Lees: overal RVS e.d.?

jan jansen
5 september 2013, 19:42
Toch maar aan de compressor, of een standalone HVLP systeem? Kost meer en neemt meer ruimte in beslag, maar m'n SATA MiniJet+goedkope compressor zijn op zich erg fijn om mee te werken, zonder al teveel gekloot. Zijn die Wagner onderdelen echt gemaakt om lakken op thinnerbasis mee te verwerken? Lees: overal RVS e.d.?

Ja ze zouden er mee overweg moeten(volgens de bijlage/manual),echter is bijna alles kunsstof. Ik heb inmiddel het euvel gevonden in het (bijna nieuwe) spuitpistool.
Een afdichtring tussen het handvat en spuitkop was gemonteerd met ietsje viezigheid ertussen. Door de constructive was het gaan lekken. Inmiddels heb ik er weer 1 telebody mee gespoten. (5 body`s nu gereed) maar echt vertrouwen heb ik er niet in.