PDA

View Full Version : Hulp nodig bij bouwen Cabinet



Silky finger
30 augustus 2013, 21:39
Hoi,

Ik heb 4 ElectroVoice's liggen. Dit zijn 12"-ers, type EVM Pro-line 12S, 300 Watt bij 8 ohm.

Om mee te beginnen wil ik graag 1 cabinetje maken met 1x12. Deze wil ik aansluiten op mijn Blackstar HT1R Top (1 watt).

Het is de bedoeling dat ik de Cab zo klein mogelijk maak.

Waar moet ik rekening mee houden, open of gesloten cabinet, houtsoorten, bekleding aan de binnenkant, vierkant of rechthoekig.

Ik ben zelf best handig met hout, solderen etc maar een cabinetje heb ik nog nooit gemaakt. Wil er ook best veel tijd insteken, moet cosmetisch er ook leuk uitzien.

Ik weet dat een groter Cab een groter geluid geeft (speel nu op een groot cab met 1x12 uit een Twinreverb, zo'n oranje Fender/JBL D120F. Klinkt geweldig maar ik heb iets kleiners nodig. Anders mag het niet in de huiskamer ;)

Projectje moet van start gaan NA het mooie weer, wsl over een paar weken.

Wil er ook best een fotoserie van maken voor op het forum maar dan heb ik wel wat adviezen nodig.

Groeten,
Ron

Tabula Rasa
30 augustus 2013, 21:54
Klinkt geweldig maar ik heb iets kleiners nodig. Anders mag het niet in de huiskamer ;)
Flikker dat wijf het raam uit!

ErikH
31 augustus 2013, 18:14
Zou dit niet in een ander onderdeel moeten staan? Bijvoorbeeld: http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?36-De-Werkbank-FX-amps-cases-overig

Kans is aanwezig dat de mensen die daar actiever zijn dat misschien in dit onderdeel minder zijn. Dus mogelijk minder reacties.

Ewoud Kuijt
1 september 2013, 08:39
Kijk eens bij mijn projectjes (zie sig).

koen1
1 september 2013, 13:10
houtsoorten hebben allemaal hun eigen klank.De meeste bedrijven gebruiken gewoon multiplex omdat dit goedkoper is....

Esdoorn, helder
mahony,warm

enz

Als u een echte pro cabinet wilt zult u ook berekeningen moeten maken of designs op internet zoeken....